Gå til innhold

CANON EOS 450D VS Canon 20D/30D


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kan ikke skryte på meg at jeg har fantastisk peil på kameraer,

Har ett Canon EOS 450D som jeg forguder og er veldig fornøyd med det

 

Jeg ble anbefalt og ta en titt på 20D/30D, fordet de visstnok var "bedre"

Er ikke det bullshit? oO

Mulig jeg har lett feil, men når jeg leste om "specsa" virket 450D overlegen eller har jeg driti meg loddrett ut?

 

Hvilket er best? *flau*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bullshit er det ikke. Men hva menes med bedre?

 

Er du fornøyd med 450D-en din? Gjør den det du forventer at den skal. Er du fornøyd med bildene?

 

20D og 30D er noe mer solid bygd, tar fler bilder i sekundet, kan stille inn ISO i 1/3 steg.

450D har en litt bedre bildebrikke, bedre skjerm bak, liveview.

 

Tom

Lenke til kommentar

En 450D vil nok parkere 20D/30D på mange steder, men 450D er fremdeles ett nyere hus ,med ny teknologi så dette veier opp endel.

 

Der en 20D/30D vil være bedre er på bygg kvalitet,opptagshastighet, AF-presisjon og bildeprossesering. Iallefall 30D'en. 20D blir nok noe mer akterutseglet her.

 

Jeg har brukt 30D siden den kom for snart 3 år siden og har skutt over 70 000 frames med min. Den går som ei klokke ennå iallefall.

Lenke til kommentar
Det er ett studie

"Modeller som bør anskaffes ligger i kategorien Canon 20D, 30D"

450d gjør ikke det?

Legg merke til ordet bør. 450D har alt du trenger til det studiet, og mer til. Spar pengene og vent til du har gått på studiet enn stund; da ser du om du trenger noe mer optikk. Så bruker du pengene på det isteden.

 

Kan ellers nevne at 20D og 30D er gamle modeller der de siste 30D'ene ble solgt for et år siden. I dag er det 40D og 50D som er Canon modellene i det skiktet. Men som sagt det er ikke noe du trenger.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det er ett studie

"Modeller som bør anskaffes ligger i kategorien Canon 20D, 30D"

450d gjør ikke det?

 

Nope, 450d er i 100 serien som hos Canon er "laveste" kategori.

 

XXD er i semiproff serien

Xd/XDs mkX er proff/studio

 

Hvor 5D kommer inn er jeg ikke helt sikker på

Er vel xxxD-serien som er laveste serie nå?

Lenke til kommentar

Må nok henge meg på de andre her,hvis du er fornøyd,ikke bytt,legg heller penger i optikk.Synes forøvrig de bildene som blir tatt med 450D ofte ser svært bra ut,så det kamera er nok bra teknisk,men så har jeg jo sett bilder tatt med 350D som jeg trodde var tatt med 5D,et kamera som jeg synes hører hjemme i proffklassen. :roll:

Lenke til kommentar
Det er ett studie

"Modeller som bør anskaffes ligger i kategorien Canon 20D, 30D"

450d gjør ikke det?

Med mindre studiet faktisk krever de egenskapene som 30D, 40D etc. har over 450D så er det liten vits i å bytte. De viktigste forskjellene er høyere seriebildehastighet, noe bedre følgefokus og bedre robusthet. Skal du lære å bli sportsfotograf så kan det være saklig å gå for en 40D, men til generell fotografering er det ingen vits i å bytte ut 450D hvis du er fornøyd med den.
Lenke til kommentar
Det er ett studie

"Modeller som bør anskaffes ligger i kategorien Canon 20D, 30D"

450d gjør ikke det?

NKF?

 

Du skal ikke se helt bort fra at studiet ønsker å lære deg å bruke spotmåling, og det har ikke xxxD-modellene til Canon hatt. Men det har vel ikke 20D heller, så jeg sliter litt med å forstå logikken. Hvis du skulle oppgradert hadde det kanskje vært klokere å se på et brukt 5D, men da må du også ha ny optikk, så det er nok utelukket.

 

Nei, bruk heller kronasjene på litt optikk. En 50/1.4 for studio er kanskje en god ide, og du kan jo vurdere hva du tar mest bilder av, og dermed finne ut om du trenger en vidvinkelzoom eller en telezoom.

 

En blits er heller ikke en ulempe.

 

Men ikke heng deg opp i det som står på den siden, det kan nok tas med en stor klype salt.

 

:)

 

Edit:

 

xxxxD (1000D)

xxxD (300D, 350D, 400D, 450D og en del filmkameraer i budsjettklassen)

xxD (10D, 20D, 30D, 40D, 50D)

5D (5Dmk1 og 5Dmk2)

1D (1D, 1D mk2, 1D mk3)

1Ds (1Ds, 1Ds mk2, 1Ds mk3)

 

Det er nok slik du bør rangere Canons modellserier.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...