Gå til innhold

Diskutér Palm Pre her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min onkel til å kjøpe fra O2 i Tyskland.

Prisen kom på 481 Euro, som per dags dato er rundt 4000 NOK.

Denne kommer ulåst og kan brukes med alle simkort (Netcom, Onecall og Telenor har blitt testa).

 

Eneste ulempen var at telefonen måtte registreres over mobilnettet. Med Onecall funka dette ikke, selv ikke med Telenor. Da jeg prøvde med Netcom-sim, fungerte det glimrende.

De andre sim-kortene fungerer fint etterpå, er bare på aktivering av profilen som ikke fungerte.

 

Men uansett, jeg har tidligere vært Iphone-bruker. Og må si jeg er meget fornøyd med min Palm så langt.

Kanskje jeg skriver en brukeranmeldelse etterhvert om jeg får tid.

 

Men til dere som sikler over denne, her har dere noen bilder å se på ;)

Svarer gjerne på spørsmål om jeg får tid.

 

IMG_7262.jpg

IMG_7248.jpg

IMG_7249.jpg

IMG_7250.jpg

IMG_7247.jpg

IMG_7252.jpg

IMG_7265.jpg

 

Flere bilder ligger HER

 

Må bare beklage for fingeravtrykk etc. :D

Lenke til kommentar

Flotte bilder emali! Gleder meg til brukertesten :)

 

Hvordan er det egentlig å bestille telefon fra for eksempel ebay når telefonen stort sett er låst til O2? Er den brukende med norsk abbonement? Har selv OneCall, og vil nok ha det så lenge de fortsetter å være såpass billige. Ser at noen telefoner er unlocked, men at flesteparten er O2-bundne. Noen som kan gi svar på det?

Lenke til kommentar
Hvordan er tastaturet? Jeg syns det ser lite ut. Hvordan er kvalitetsfølelsen? Jeg har selv en T-mobile G1 og den føles ganske billig. Løs, slarkete og mye plastikkfølelse.

 

Det er kanskje litt lite, men jeg føler jeg begynner å bli litt vant til det nå. Skriver tross alt raskere her (etter 1 dag) enn på Iphone 2G.

 

Kvalitetsfølelsen er OK. Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det, men synes den kjennes ganske så robust ut. Den sitter også veldig godt i hånda, noe som jeg synes er veldig bra.

 

Kanskje jeg skriver en brukeranmeldelse etterhvert om jeg får tid.

Ja, en opplevelse/funksjons-sammenligning med iP 3G hadde vært interessant — og kanskje satt en litt overhypet telefon litt på riktig plass i rampelyset ...

 

Skal se hva jeg får tid til.

 

Flotte bilder emali! Gleder meg til brukertesten :)

 

Hvordan er det egentlig å bestille telefon fra for eksempel ebay når telefonen stort sett er låst til O2? Er den brukende med norsk abbonement? Har selv OneCall, og vil nok ha det så lenge de fortsetter å være såpass billige. Ser at noen telefoner er unlocked, men at flesteparten er O2-bundne. Noen som kan gi svar på det?

 

Takk.

Jeg kjøpte min ulåst. Dvs at jeg betalte hele beløpet i butikken uten noe abo., men jeg ser på sida til O2 Tyskland at de sier du kan bruke hvilket som helst abonnement.

Link til de som vil lese (tysk)

Gå inn på Menu, deretter "Fragen unt antworten".

 

Min fungerer forsåvidt greit med Onecall, eneste jeg ikke har hatt tid til å teste er MMS. Data fungerer fint sålenge du har roaming slått på i Preference.

phoneprefs_2009-27-10_153938.jpg

 

Beklager for at jeg sammenligner denne telefonen veldig mye med iPhone, men det er det eneste jeg kan sammenligne den med siden jeg kun har hatt iPhone det siste året, frem til nå ;)

Lenke til kommentar
Takk for svar emali.

 

Hvorfor valgte du palm pre?

Har Pre en bedre kvalitetsfølelse enn iPhone? Jeg syns iPhone oser kvalitet og at den er dyr.

 

Hva med programmer?

Apple har haugevis av apps og android begynner å få en god del nå. Hva med Webos?

 

Jeg valgte nok Palm Pre pga. open source og at webOS virka litt interessant.

Det er endel programmer ute. Fått dog ikke testa så veldig mye enda, har tross alt bare hatt den i 1 dag.

Lenke til kommentar

Til dere som lurer på hvordan kamera er, sikkert noen her som gjør det ;)

Jeg synes det er helt greit, bruker speilrefleks til vanlig så det bryr meg ikke så mye med kamera på mobil.

 

Her er noen bilder jeg tok idag, alle har blitt resized, ellers er ingen ting endra:

 

CIMG0015.jpg

CIMG0014.jpg

CIMG0011.jpg

Lenke til kommentar
Takk for rapport! Hvordan er batteriet, og er det veldig irriterende med QWERTZ tastatur?

 

 

...måtte den bare komme til Norge snart!

 

Nå har jeg brukt telefonen så og si i en hel dag; surfing, mail, musikk, programmer, tale, endring av innstillinger osv.

 

Batteriet varte altså i nesten 1 hel dag med meget mye bruk av telefonen. Det finnes dog ekstra batteriet som er større og varer lengre. Du kan se ett her.

 

Edit: Det med QWERTZ tastatur synes jeg er helt ok, er ikke så plagsomt egentlig.

Endret av emali
Lenke til kommentar

Bare sånn for pryds skyld, så hadde jeg min Pre i hånda ca. 1 time før emali, men han fikk sin til å fungere før meg :p

 

For jeg har Telenor, noe som gjorde at jeg ikke fikk brukt den med en gang. Under førstegangsoppstart av Pre må man registere seg via en Palm applikasjon, dessverre må man her ha 3G for å få dette til. Dette skaper et problem da CarrierNetworkSettings.db3 som kommer orginal med WebOS 1.1.3 ikke er korrekt. Dette gjør at man ikke får koblet til Telenor 3G, og ergo får man heller ikke registrert telefonen, og ergo står man fast..

 

Heldigvis finnes det jo måter å komme rundt dette på. Ved å bruke WebOS Internals Meta-Doctor patcher man firmware filen og fjerner denne førstegangsoppstart shiten, det gjør at man kommer inn på telefonen og får aktivert wifi før man kjører den. Det funket flott, telefonen fungerte :)

 

For å få til Telenor 3G editerte jeg CarrierNetworkSettings.db3 i sqlitebrowser og la til "telenor" under APN i DataConnectionS, uploaded den editerte filen til telefonen ved å bruke WebOSQuick.

 

Jeg fortsatte å dille med telefonen ettersom jeg var så godt i gang. Fant ut at jeg syntes WebOS 1.1.3 var litt laggete så jeg flashet telefonen med Sprint sin firmware 1.2.1. Dette la til mye shit, men gjorde telefonen merkbart raskere. Men etter en stund fant jeg ut at GPSen ikke fungerte lenger, dette var uaktuellt så jeg flashet den tilbake til WR(worldready) 1.1.3 og nå var den rask, virker som om det bare var i starten at den lagget litt. Ikke vet jeg, men sliter ikke noe spes med det nå.

 

Jeg vil derimot flashe den tilbake til 1.2.1, mest fordi nyere firmware. Tror vi kommer til å se mer oppdatert firmware om vi følger US versjon. Skal teste litt snart og se om det med GPSen bare var noe som skjedde under flashing, eller om det skjer igjen.

 

 

Oi, ble vist noen ord her.. Skal forsøke å følge med her og svare sammen med emali om noen har noe dere lurer på :)

Lenke til kommentar
Jeg føler meg lurt av Palm. Alle rykter pekte på at den skulle komme til Norge i løpet av oktober, og dette er eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte Hero i August. Jeg hadde tenkt til å boikotte pre, men etter å ha lest dette fikk jeg lyst på den på nytt :/

 

Jeg har avbestilt min Pre hos epartner, da jeg ikke får noen som helst info om når denne enheten kommer. Jeg har andre alternativer som kommer før den tid, men om Pre skulle komme til Norge etter hvert skal jeg vurdere å kjøpe den. Problemet er at over nyttår begynner faktisk Pre å nærme seg et år gammel, og på den tiden er det mange som har kommet med nye spennende telefoner i samme segment som Palm Pre. Jeg liker godt Motorola Droid for eksempel, og med unntak av Symbian ser også Nokia E72 helt fantastisk ut. Har en HTC Magic nå, men merker at jeg gjerne skulla hatt fysisk tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...