Gå til innhold

Diskutér Palm Pre her!


Abba91

Anbefalte innlegg

NAIS! Lastes ned gjennom preware? Hvordan lager man ordliste? :D

 

 

Hva trigger du på da, og hvordan blir det med utbytting til store vs små bokstaver ettersom det trengs?

 

Sjekk Precentral. Kan kjøpes rett fra utvikleren. Ordliste kan man enten lage med programmet på telefonen, eller redigere en fil. Veldig enkelt og greit, selv om det tar litt tid å få ned alle ordene man bruker, men etter en stund har man det mest nødvendige ihvertfall. Sparer mye tid på å slippe å trykke på symtasten hele tiden.

 

Man trigger det som man vil. Fks. skal jeg ha ordet "spørsmål" i ordlisten legger jeg dette inn og trigger det ved å skrive "spoersmaal". Store og små bokstaver går automagisk, eller du kan tvinge det fram fks ved egennavn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derfor kjøpte jeg min — dyrt, fra Norge. Men, selv om det er litt slark i jack'en av og til, er det ikke aktuelt å sende den bort — det blir et for stort savn å være uten.

 

Frau'en "klager" ofte på at jeg fikler med mobilen min til stadig, og jeg kan ikke forsvare meg med annet enn at WebOS er så forbanna mye mer gøy en hennes iOS/Phone. 8oÞ

 

Ellers har kanskje enkelte utviklere en PayPal konto åpen for "tilfeldige innskudd" ... Poenget mitt var ikke situasjonen Palm har satt oss i, men at man ikke snakker høyt om løsningen — spesielt ikke hvor det er imot reglementet.

 

Har du forsøkt å måle om bakplaten din er som den skal være, at det induseres noe spenning og at det er kontakt videre?

 

Da trenger jeg vel et multimeter som måler AC strøm, det tror jeg jeg har. Eller har den induserte spenningen blitt gjort om til DC i bakplaten?

Lenke til kommentar

Strømmen som "oppstår" i spolen på bakplaten på telefonen er AC, det er det ingen tvil om, man kan ikke indusere dc strøm. Men om den blir gjort om til dc i bakplaten eller om det blir gjort i selve telefonen vet jeg ikke. Touchstonen har vært inne til reperasjon som sagt, og gått gjennom deres tester og skal ikke ha noen feil ved seg.

Lenke til kommentar

Vil tippe det skjer i lokket, siden det ligger en krets der — hva ellers kan den være til?

 

post-79107-1285573239,6797_thumb.jpg

 

Samtidig er det jo sannsynlig at inntaket bak i telefonen kun er beregnet for tilkobling av Touchstone, og dermed også kan ha likeretting der.

 

En faktor som heller til at det er i platen, er at enkelte har bygd spolen og kretsen inn i andre telefoner, som neppe er tilrettelagt for eventuell vekselspenning til lading ...

 

post-79107-1285573230,2903_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

klikket på nedlasting av de to nyeste cast'ene, (Verdt å vite 2010-07-12 og Verdt å vite 2010-07-13) men de står bare å spinner ...

 

Det er lenge siden temaet var oppe, men nå har jeg omsider fått svar på feilmeldingen min til NRK. Svaret var noe så ullent som at de innser at det ikke skal være sånn, og at de har meldt det videre til en av sine samarbeidspartnere. Jeg håper det blir noen resultater på tross av de ulne formuleringene. For denne diskusjonstråden er vel det viktigste - hvis jeg forsto NRK rett - at det ikke er Palm/webOS som har skylda for podcastproblemene.

Lenke til kommentar

Noen av dere som har testet spotify? Jeg har lastet det ned via ipk fetcher, men har ikke premium for tiden.

Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke Spotify. På PCen bruker jeg den stort sett bare for å sjekke ny musikk jeg hører om, og har ikke noe behov for premium. På mobilen er det podcaster som dominerer på underholdningsfronten, og tviler på om Spotify blir aktuelt for meg uansett hvor bra det måtte fungere i webOS. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vurderer nâ en Palm Pre 2 og la Heroen min fâ rolle som nummer 2 telefon/telefon som jeg kan gjöre all mulig slags drit med siden HP selger den for $450 unlocked. Er ogsâ regristrert som developer siden jeg tenker â starte med app development for WebOS ogsâ og kan da fâ 200 dollars rabatt(Sâ fâr den for 1500 kroner/250 dollar). Burde jeg eller burde jeg ikke?

Lenke til kommentar

Spørs om du får den til 200, jeg er også registrert som developer. Ikke hvem som helst som får den rabbaten, bare . Du må også huske på å kjøpe den i europa, ellers har du ingen garanti(om du ikke kjenner folk i USA).

 

Og sikker på at det ikke bare er umts pre 2?

The Palm Pre 2 is now available, and if you've been wanting to get your hands on one to use as a developer device, HP wants to help. We're excited to announce that developers will be able to purchase an unlocked UMTS Palm Pre 2 smartphone online in the United States at a $200 discount. Just send an email to [email protected] This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it to request a coupon!

 

http://www.precentral.net/palm-webos-developers-get-200-unlocked-pre-2

 

Var det forresten noen som har en palm pre (plus/non plus) med onecall som får 3g forbindelse?

Lenke til kommentar
Og sikker på at det ikke bare er umts pre 2?

Det var min første tanke også ...

 

Var det forresten noen som har en palm pre (plus/non plus) med onecall som får 3g forbindelse?

Stikk innom, så kan vi bytte SIM-kort. 8o) Jeg hadde 3G på Ventelo, og en kort stund på TalkMore, før jeg flyttet til Ludo.

Var det du som hadde noe himla styr med å få telefonen opp å gå i starten. Kanskje det har hatt konsekvens ...

Lenke til kommentar

Tja, hadde vel litt problemer. Men jeg har oppdatert til 1.4.5 siden den gang, og da måtte jeg klargjøre carriernetworksettings.db3 for andre gang(fikk edge uten problemer).

 

Med netcom simkort får telefonen også kun edge, har kun testet netcom når carriernetworksettings.db3 har vært uforandret. Fikk du 3g når du oppdaterte 1.4.5 og måtte bruke telenor/netcom?

 

Har hatt nok av problemer med med pre plus ja og tilbehør. Det var jeg som mottok en defekt touchstone som palm sendte gjennom reperasjon uten å gjøre noe(utenom å sende toll og utlegginsgebyr på 180 kr, har nå betalt 500 kr for en defekt touchstone), har hatt problemer med mini jack utgangen(hardware problem), som jeg måtte fikse selv, har aldri hatt 3g tilkobling og står praktisk talt uten garanti på tlf.

Lenke til kommentar

 Så rart at du ikke får 3G med Netcom, det har fungert problemfritt for meg. Kanskje GSM-radioen er delvis defekt? Det var forøvrig ePartner som satte opp mobilen for meg, og jeg vet ikke hva som måtte til av magiske besvergelser for å få det til å fungere.

 

Jeg fikk etterhvert også det ganske vanlige problemet med hodetelefonkontakten, men jeg hadde uansett begynt å bruke bluetooth-hodesett, så det var ikke så plagsomt. I det siste har derimot mobilen hatt det med å plutselig innbille seg, midt i samtaler, at den har hodetelefoner plugget inn. Dermed blir samtalen enten enveis eller helt stum. Jeg har tenkt å reklamere på det, men jeg bruker Pre'en så mye på jobben at jeg må vente med å sende den inn til et tidspunkt da det ikke er krise å være foruten en stund.    :cry:  

 

Ellers har batteriet blitt veldig mye dårligere i det siste. Jeg lasta ned Dr. Battery (Preware) og fant ut at effekten var nede i 54%. Uten jevn tilgang på lading blir Pre'en tilnærmet ubrukelig med så dårlig kapasitet. Jeg bestilte "nytt" (refurb) batteri på eBay: http://cgi.ebay.co.u...em=280527639973 . Faktisk bestilte jeg to i tilfelle kvaliteten ikke var som lovet (med frakt kosta det under 200-kronersgrensa for MVA), men de var fine begge to. Det er utrolig deilig å igjen ha batteri som holder hele dagen med tildels tung bruk!     :thumbup:

Lenke til kommentar

Spørs om du får den til 200, jeg er også registrert som developer. Ikke hvem som helst som får den rabbaten, bare . Du må også huske på å kjøpe den i europa, ellers har du ingen garanti(om du ikke kjenner folk i USA).

 

Og sikker på at det ikke bare er umts pre 2?

Med UMTS Pre 2 mener du hva eksakt? UMTS er vel 3G sâ vidt jeg vet? Alternativt kjöper jeg den i Frankrike hos SFR siden jeg har et fransk abb(Hos SFR) i tillegg siden jeg er halvt fransk og drar ned en del dit. Men kan vel overleve pâ â lage apps i emulator inntil jeg kan ordne en Pre.

Lenke til kommentar

Ok, UMTS er nok 3G ja. Gjorde ikke research, tenkte at umts var det Sprint bruker. Men tror ikke hvem som helst som melder seg på developer siden til palm får halv pris på deres nyeste tlf.

Har vaert regristrert som developer en god stund egentlig, planla i fjor â skaffe meg en Pre eller pröve â lage noen basiske apps i emulator, men skolearbeidet stoppet den planen sâ accounten har ligget noe ubrukt :p Til info, Sprint(Og Verizon forsâvidt) bruker CDMA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...