Gå til innhold

Hva tiltrekker mest tilskuere. Fotball eller musikk?


Vorpal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Beatles hadde jo flere konserter med opptil 100.000 tilskuere, mens en fotball kamp trekker jo ofte opp mot 20. Konserter holdes oftere hvis du tenker på antallet artister, men tror fotballkamper trekker mer gj.snittslig.

Lenke til kommentar
Beatles hadde jo flere konserter med opptil 100.000 tilskuere, mens en fotball kamp trekker jo ofte opp mot 20. Konserter holdes oftere hvis du tenker på antallet artister, men tror fotballkamper trekker mer gj.snittslig.

Du samanliknar ein Beatles-konsert med eit gjennomsnitt frå Lerkendal? Haha....

 

Camp Nou f.eks., stadion til Barcelona, har kapasitet på 99 000 og i snitt kjem det mellom 70-80 000.

 

Om du slår saman alle land er eg ganske sikker på at fotball trekk langt meir enn musikk.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Nå har du også land som USA, som ikke interesserer seg noe for fotball, men trekker mange tilskuere innen musikk. Og når jeg tenker musikk, så tenker jeg alt fra små konserter til de største.

USA interesserer seg ikke for foppal? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ameri...dia_by_capacity

 

Først må en jo definere hva slags konserter og hva slags foppalkamper det er snakk om.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar

Vanskelig diskusjon siden det finnes lite empiri som kan brukes for å underbygge påstandene. Men først må man definere hva man teller som tilskuer. Er man tilskuer om man ser en kompis spille fotball, er man tilskuer om man står 2 min og ser en gatemusikant spille?

Er også lett å trekke konklusjon ut i fra sitt eget verdensbilde. Fotball er ikke like stort i alle land, men musikk er utbredt over hele verden (iallefall meg bekjent).

Men jeg vil tro at musikk trekker størst publikum da det er universelt og brukes i så mange sammenhenger, men der kommer vi tilbake til hva som skal til for å være tilskuer igjen. Jeg vil feks. si at det å stikke på en klubb regnes for å være tilskuer til musikk.

Uansett en uendelig og meningsløs debatt.

Lenke til kommentar
Nå har du også land som USA, som ikke interesserer seg noe for fotball, men trekker mange tilskuere innen musikk. Og når jeg tenker musikk, så tenker jeg alt fra små konserter til de største.

USA interesserer seg ikke for foppal? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ameri...dia_by_capacity

 

Først må en jo definere hva slags konserter og hva slags foppalkamper det er snakk om.

 

Daniel :)

 

Nå skal det sies at flesteparten av disse arenaene brukes primært til amerikansk fotball... (og jeg antar vi ikke inkluderer det i denne diskusjonen?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...