Gå til innhold

CPU core undervoltage?

KristianS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje du må bruke jumpere og dp-switcher for å kunne kjøre lav vcore. Tror kortet ditt kan være i stand til det meste, men noe må kanskje gjøres via jumpere. Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kanskje du må bruke jumpere og dp-switcher for å kunne kjøre lav vcore. Tror kortet ditt kan være i stand til det meste, men noe må kanskje gjøres via jumpere. Lykke til!

Jaja... dette var eit skritt i rett retning... trudde eg.

Etter å ha prøvd å stille cpu spenninga via jumpere, kom det opp fleire verdiar i bios. No vart det mulig å justere ned til 1,7V. Problemet er at det kun er her i biosen at forandringa skjer. Uansett om eg setter den til 1,7 eller 1,8V, viser PC-probe 1,75V(+-0,05v).

Der er en jumper som står på jumperfree board,... må denne flyttes?

Må eg da gå gjennom og kontrollere alle jumperinnstillingane på HK?

...no gir eg snart opp... :cry:

Skrevet

Hei!

Jeg tror hovedkortet ditt kan være både jumperfritt og et jumpermareritt alt etter hva du selv vil. Om det ikke gir nok instillinger i jumperfri modus så kan du stille på en jumper for å få aktivert en jungel av jumpere. Det er ikke lett å navigere da. Selv takker jeg skaperen for at jeg har et Abit kort med Softmenu III til denne oppgaven. Vel, vel. Vil anbefale å lese litt rundt omkring på internett om ting folk har gjort med hovedkortet ditt. Google vil sikkert finne en del review til deg og slikt. Hell og lykke på veien

Skrevet
Hei!

Jeg tror hovedkortet ditt kan være både jumperfritt og et jumpermareritt alt etter hva du selv vil. Om det ikke gir nok instillinger i jumperfri modus så kan du stille på en jumper for å få aktivert en jungel av jumpere. Det er ikke lett å navigere da. Selv takker jeg skaperen for at jeg har et Abit kort med Softmenu III til denne oppgaven. Vel, vel. Vil anbefale å lese litt rundt omkring på internett om ting folk har gjort med hovedkortet ditt. Google vil sikkert finne en del review til deg og slikt. Hell og lykke på veien

Ja... eit jumpermareritt trur eg på....

skal leite litt på nett, så får vi sjå.

:):) TAKK FOR ALL HJELP FOLKENS! :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...