Gå til innhold

Hvorfor er norske nettbutikker så trege?


Anbefalte innlegg

Bestilte et par RAM-brikker fra Multicom idag:

 

"Hvis alle varene var tilgjengelige, vil ordren sendes innen ca 5 arbeidsdager. Noen ordrer sendes raskere, men dette kan variere."

 

Kan de ikke få ut varene raskere? Bestiller jeg fra Amazon, så er ordren sendt før jeg omtrent rekker å trykke på "Place your order"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen gang forsøkt å bestille klær fra en nettbutikk? F.eks H&M? Tar mer enn 14 dager før varene sendes og ikke mulighet til å se om varene er pakket. Du får heller ikke beskjed om at noe er utsolgt før du mottar pakken.

Hadde noen forsøkt seg på slikt med pc-utstyr så hadde det vært grining i lange baner.

Lenke til kommentar

Multicom er DEN tregeste nettbutikken som jeg handler pcdeler fra. PS, Komplett, Netshop og MPX (samt en del andre) sender samme dag som ordren kommer inn evt. senest neste virkedag. Multicom styrer jeg unna såfremst de ikke er mye billigere, da de er for treige på sending. (over 2 dager er for treigt)

Lenke til kommentar

Når det gjeld nettbutikker på datasida så er det to generelle typer.

1: med egent lager

2: utan egent lager

 

Komplett (MPX), PS, netshop hører til første kategori, mens ein god del andre blant anna datakjeden ikkje har eige lager men baserer seg på grosistlagrene og får varene sendt ut derifrå.

 

for kategori 1: bestilling -> plukk på lager -> Send

For kategori 2: Bestilling -> Send bestilling til grosist -> grosist plukker -> grosist sender

 

Denne ekstra sløyfa med bestilling hjå grosist gjer at ordren tar lengre tid.

Lenke til kommentar
Bestilte et par RAM-brikker fra Multicom idag:

 

"Hvis alle varene var tilgjengelige, vil ordren sendes innen ca 5 arbeidsdager. Noen ordrer sendes raskere, men dette kan variere."

 

Kan de ikke få ut varene raskere? Bestiller jeg fra Amazon, så er ordren sendt før jeg omtrent rekker å trykke på "Place your order"

 

Multicom var ikke så ille alikevel. RAM-brikkene kom idag!

Lenke til kommentar

Mulig dette blir siste kjøp fra Multicom (dette er mitt andre kjøp derfra), kjøpte egentlig bare for sjekke om det ville ta like lang tid denne gangen og. De er også de eneste som har G.Skill RAM moduler (fått gode omtaler) og jeg syntes kjøleribbene på de så interessante ut.

 

Bestilte sist lørdag, det ble ikke sendt på mandag og heller ikke idag, så da var 2 dagers limiten over.

 

Sendte en mail til dem:

Hei!

 

Det hadde vært fint om dere fikk opp effektiviteten på lageret deres av

utsending av betalte ordre.

Håper ikke min ordre tar nesten en uke å få ut slik om forrige gang,

ved neste innkjøp velger jeg muligens en annen butikk.

 

Dette fikk jeg tilbake (navnet til service person er sensurert med tanke på personvern):

Hei!

 

Mvh

Xxxxx Xxxxxx Xxxxxxxx

__________________________________________________

Multicom Norge AS, 4865 Åmli

Tlf. 370 81 000 - Faks 370 81 001

http://www.multicom.no

 

 

Kunne ikke dy meg, så jeg sendte bare "Hei igjen!" tilbake. :p

Lenke til kommentar
Mulig dette blir siste kjøp fra Multicom (dette er mitt andre kjøp derfra), kjøpte egentlig bare for sjekke om det ville ta like lang tid denne gangen og. De er også de eneste som har G.Skill RAM moduler (fått gode omtaler) og jeg syntes kjøleribbene på de så interessante ut.

 

Bestilte sist lørdag, det ble ikke sendt på mandag og heller ikke idag, så da var 2 dagers limiten over.

 

Sendte en mail til dem:

Hei!

 

Det hadde vært fint om dere fikk opp effektiviteten på lageret deres av

utsending av betalte ordre.

Håper ikke min ordre tar nesten en uke å få ut slik om forrige gang,

ved neste innkjøp velger jeg muligens en annen butikk.

 

Dette fikk jeg tilbake (navnet til service person er sensurert med tanke på personvern):

Hei!

 

Mvh

Xxxxx Xxxxxx Xxxxxxxx

__________________________________________________

Multicom Norge AS, 4865 Åmli

Tlf. 370 81 000 - Faks 370 81 001

http://www.multicom.no

 

 

Kunne ikke dy meg, så jeg sendte bare "Hei igjen!" tilbake. :p

 

Jeg bestillte en ekstern disk og noen kabler fra Multicom 27.1. Etterlyste pakken på mandag, og har ikke fått så mye som et "Hei" til svar. :mad:

Lenke til kommentar

Bestillte noen sata kabler og den der sharkoon saken i tillegg til en bilstereo den 20. jan. De slet med å få inn noen varer så det ut til men etter litt etterlysning var alle varene på plass onsdag 28. jan og de skulle være pakket å sendt så snart som mulig. Fredag 30. jan var fortsatt ingenting skjedd og ny kontakt ble etablert. De hadde plutselig så mye å gjøre, det var kommet 350 nye ordrer og de hadde "glemt" min. De skulle pakke i helga. Mandagskveld (2.feb) ble pakken omsider levert til posten. Synes dette er altfor dårlig med tanke på at de faktisk har varene tilgjengli i nesten en uke før pakken blir sendt. (Alle varene var kommet 28.jan ifølge en kundebehandler)

 

Kan også nevne at mens jeg har ventet på at de skal få pakken avgårde sank prisen på bilstereoen med 30,- Ikke mye, men irritereende når de ikke en gang har sendt eller pakket.

 

Jeg har bestemt meg for at dette ble siste gangen jeg bruker mulitcom ettersom de ikke klarer å pakke en pakke for å sende den er ikke bra. Skal nå følge med på hvilken dato de faktisk utfører trekket for betalingen på. Bestillingsdato eller sendingsdato.

 

Edit Multicom fikk nok litt dårlig samvittighet ettersom de la 3 sata kabler i en konvolutt og sendte denne med a-post. Kom frem dagen før pakken med de andre varene, og jaggu lå der 3 sata kabler også. Likevel altfor trege, men de prøver å rydde opp om en klager litt.

Endret av Utsynet
Lenke til kommentar

Fortsatt ikke sendt og jeg har tapt 105kr fra bestilling til dagens priser hos Multicom. Imorgen blir det avbestilling, sendte dem også kontonummeret mitt i tilfelle de vil gi tilbake de 105 kronene.

 

JPMi, avbestill og kjøp et annet sted ;).

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Bestilte komplett sett blekkpatroner til Canon MP 510 hos inkmann.no.

 

Dette er forbruksmateriell så jeg forventet å ha det ganske raskt.

 

Har ingenting hørt eller mottatt enda, kansellerte orderen i dag og ga beskjed om at jeg ville kjøpe blekkpatroner hos tidligere kontakt inkclub.

 

Hvis varen var sendt forventet jeg en bekreftelse på dette og å ha varen i hus innen 3 døgn.

 

Når det gjelder inkclub så har jeg dårlig erfaring med deres erstatningsblekk, dette til en annen Canon skriver MP 130

Blekket ville ikke tørke, i så fall gikk det flere uker før blekket tørket.

Det var orginal Canon blekk jeg bestilte hos inkmann.no

Blir ikke å bestille derfra senere heller, en slik ordinær vare bør de ha på "lager" og få sendt nær umiddelbart.

 

Irriterende men en erfaring rikere.

Lenke til kommentar

Skalvise bestilte (forige lørdag 31.01) en del ting fra multicom. De har i dag (08.02) ikke sendt pakken. Alle varer som jeg har bestilt var på lager. Jeg bestiller nesten aldri fra multicom utelukkende pga de er så treige som de er, er villig til å betale ett par hundre ekstra for å få det 3-4 dager tidligere enn multicom greier å sende sine varer avgårde. (5arbeidsdager var gått på fredag, enda ikke sendt pakken avgårdet)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...