Gå til innhold

Hva er du missfornøyd med etter release av TBC og WOTLK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanilla WoW > TBC > WotLk.

Vanilla WoW hadde mye bedre raids. 40 man raids er en del mer moro enn 10 og 25 mann raids. Fler folk, trengs mer taktikk, mer kordinasjon osv. Og det var faktisk vanskelig å få tak i epics. Ble 80 i går kveld og nå har jeg allerede 2 epics uten å gjøre et eneste raid. Så WoW har blitt litt vell mer casual.

PvP var mer moro i Vanilla WoW også, følte at det var mer skill basert, med noen unntakk 1 shot pyro mages, bra gearet rogues osv. Men nå i WotLK er det bare å løpe inn blowe noen CDs og motstanderen er død på noen få sekunder.

WotLk er moro det, men Vanilla WoW og TBC var så mye bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Savner ingenting.

Vanilla WoW var bedre? ELL OOO ELL

Molten Core der du måtte overvintre for å bli ferdig? Eller beregne 3 timer for å klare BRD fullt ut?

Jævla nostalgiafolk, rart at alle som spilte på den tiden klagde som bare hoen over at ting gikk tregt osv, er de som vil ha allt tilbake nå.

Skrevet

Fler folk, trengs mer taktikk, mer kordinasjon osv. Og det var faktisk vanskelig å få tak i epics.

PvP var mer moro i Vanilla WoW også, følte at det var mer skill basert, med noen unntakk 1 shot pyro mages, bra gearet rogues osv. Men nå i WotLK er det bare å løpe inn blowe noen CDs og motstanderen er død på noen få sekunder.

Mer taktikk? Mer kordinasjon?

Har du noen gang vært i Sunwell? Jeg snakker ikke om Mini-Sunwell etter patch.

Vanskeligere å få tak i epics? Sure. Big huuuuuge deal.

Ikke begynn med PvP-våset. PvP har aldri vært mer balansert enn det er nå.

WOTLK er et helt annet spill en Vanilla WoW. Det er hundre ganger bedre.

Skrevet

Det er vel ikke balanse det er snakk om.

Det er nok snakk om da man løp rundt i SS/XR og ganket folk 40-50 levler under deg for å kalle det World- pvp.

Skrevet

Fler folk, trengs mer taktikk, mer kordinasjon osv. Og det var faktisk vanskelig å få tak i epics.

Mer taktikk? Mer kordinasjon?

Har du noen gang vært i Sunwell? Jeg snakker ikke om Mini-Sunwell etter patch.

Vanskeligere å få tak i epics? Sure. Big huuuuuge deal.

WOTLK er et helt annet spill en Vanilla WoW. Det er hundre ganger bedre.

Ahahahahahahahahahahahaha. Er en artig kar du. Alle de som faktisk kan PvP sier jo at det har aldri vært mer ubalansert. Paladins, Death Knights, Rogues og Mages ruler jo hele forbanna arenaen-
Skrevet
Savner ingenting.

Vanilla WoW var bedre? ELL OOO ELL

Molten Core der du måtte overvintre for å bli ferdig? Eller beregne 3 timer for å klare BRD fullt ut?

Jævla nostalgiafolk, rart at alle som spilte på den tiden klagde som bare hoen over at ting gikk tregt osv, er de som vil ha allt tilbake nå.

QFT.

Jeg husker mye gøy i classic og TBC, det meste handler om folka jeg spilte med.

Skrevet

Vi blir jo naturlig nok ganske selektive med tanke på hvordan det var før. Vi husker bare det som var bra, og ikke av det som var rettere trasig.

Selv så liker jeg fremdeles spillet ganske godt, men jeg skal være ærlig og si jeg koset meg mest i vanilla. Alt var så nytt for meg ettersom det var mitt første mmo. Jeg hadde ingen anelse hva som ventet meg og hva som ville skje. Jeg ville bare bli 60, som alle andre.

Vet ikke helt hvilken klasse Lylescott spiller, men PvP har ikke blitt noe mer balansert siden vanilla. Er alltid en eller annen klasse som gruser de fleste, men kan fremdeles være svak mot noen andre. At en paladin kan kverke en spiller iløpet av en hammer of justice er ikke akkurat så særlig balansert. Har vel egentlig vært hver sin tur. Jeg som shaman knuste de fleste i vanilla, og nå er det min tur til å få kjenne det^^

Skrevet (endret)

Sure...

Arcane mages som løper rundt og spammer instants som kan 2-3 hitte deg hvis de har fullt epic. DK som kan heale seg selv opp fra 1% til 100% på med noen CDs som ikke er lange. Ret palas som dreper folk i en stun.. Feral druids som ikke kan dø mot melee pga deres utrolige HP i bearform og fortsatt utrolige damage + armor...

Jeg er selv Unholy DK PvE spec til og med og jeg er ikke veldig god i PvP som DK og jeg har 3 greens, 2 epic og resten blues som sagt crap gear atm siden jeg akuratt kom til 80.. så kommer jeg mot en destruction lock med epic gear og en warrior med helt greit gear så det ut som. Tok begge 2 uten problemer... locken hadde ikke sjangs.. La meg se ghoul stun, lang sillence, interupt spell og spell school, Death Grip, Magic Shield.. Det er helt latterlig hvor forskjel det er mellom klasser. Locken døde da og jeg hadde rundt 30% HP igjen fra warrioren sin damage og hva gjør jeg da? Jo jeg kan jo bare sacrifice ghoulen og jeg får 40% mer HP (og til og med 30% heal også hvis jeg hadde specced rune tap) og jeg er oppe på 70% HP igjen..

Ja.. WotLK er veldig ballansert når en som er elendig i PvP som DK med drittgear og har vært 80 i 2 dager kan 1v2 to folk uten store problemer pga klassene de er.

Endret av DNA
Skrevet

Var vell mer ment at det PVP systemet som blir brukt nå er mye bedre. At classer er ubalanserte nå vet vell Blizzard om, og dette var vell en tabbe di gjorde når du lanserte WotLK med å gi for gode items i forhold til hvor mye HP vi har.

Men PVP systemet var vertfall ikke balansert i Vanilla WoW. Like mye nuke der, og battlegrounds med 10 healers og resten warriors.

Skrevet
Husker jeg strebet med Forest Tempel i Ocarina of Time

Hehe, har lest alle postene nå, men jeg bare må nevne noe som er i sammenhenge med dette, selv om det er litt off-topic.

Jeg og en kamerat satt for 10-11 år siden foran den gamle TV skjermen og zpilte Zelda, både Ocarina of Time, Majoras Mask og Wind Walker. Og vi brukte mange uker, kanskje en måned eller 2 på og runde spillene, men vi gjorde det selv, uten hjelp fra andre.

Men her for kanskje 4 måneder siden, så fisket vi fram både N64 og Majoras mask (GULL KASSETT) fra skapet og satt i gang. Starten og litt utover gikk greit, men så... BOM FAST.. og vi måtte på nettet for å skaffe walkthrough.

Og etter å ha kjørt gjennom alle 4 templene, og sitte bom fast på siste ormen i "opp-ned-tempelet", slo det oss.. Hvordan i heiteste helvete fikk vi til dette når vi var 10-12 år? vi sleit nesten selvom vi hadde walkthrough, til alle maskene.. Jeez..

så heh, liten avsporing. ikke med vilje :<

Skrevet
Husker jeg strebet med Forest Tempel i Ocarina of Time

Hehe, har lest alle postene nå, men jeg bare må nevne noe som er i sammenhenge med dette, selv om det er litt off-topic.

Jeg og en kamerat satt for 10-11 år siden foran den gamle TV skjermen og zpilte Zelda, både Ocarina of Time, Majoras Mask og Wind Walker. Og vi brukte mange uker, kanskje en måned eller 2 på og runde spillene, men vi gjorde det selv, uten hjelp fra andre.

Men her for kanskje 4 måneder siden, så fisket vi fram både N64 og Majoras mask (GULL KASSETT) fra skapet og satt i gang. Starten og litt utover gikk greit, men så... BOM FAST.. og vi måtte på nettet for å skaffe walkthrough.

Og etter å ha kjørt gjennom alle 4 templene, og sitte bom fast på siste ormen i "opp-ned-tempelet", slo det oss.. Hvordan i heiteste helvete fikk vi til dette når vi var 10-12 år? vi sleit nesten selvom vi hadde walkthrough, til alle maskene.. Jeez..

så heh, liten avsporing. ikke med vilje :<

Haha, har gjort akkurat det samme :D Var smartere for 10 år siden jeg og :p

Skrevet

WOTLK var gøy fra 70-80 og litt utover. Nå har jeg fått nesten fullt med epics og gjort alle instancene. Fikk en del av deadly gladiator fra VoA25 også.

Nå bare henger jeg i dalaran, gidder ikke mer heroics. Trenger ikke emblems lenger.

Pvp gear kan man få ved å logge seg på en gang i uka. gg..

Skrevet

Derfor jeg holder meg unna PvP i WoW, klassemessig er det så uballansert at det er frarøvet all morro, noe det har vært mer eller mindre siden starten.

Noen som husker shamans i vanlige WoW f.eks? Ser ikke ut som Blizzard skal klare å få balansert PvP delen av spillet, spesielt ikke når de tilnærmet balanserer det for deretter å kludre alt til med klasser som Death knights.

PvE messig synes jeg spillet er passelig nok morsomt til å underholde meg, mye grunnet den sosiale biten. Er dog og morsomt når man får slike hendelser som her om dagen, et raid til Naxx ble avlyst fordi det var mangel på tilstrekkelig folk, i følge raid lederen. Det som egentlig var problemet var at raidlederen ikke turte å gå Naxx uten sin trofaste bear tank ved sin side og dermed nektet å gi "nye" tanks muligheten til å forsøke seg. Så vi skrapet sammen det vi hadde og gikk med en DK tank uten erfaring, en warrior uten def cap og et raid leder løst team bestående av de som hadde lyst å raide. Uten leder, uten taktikk og uten "mål". I mine øyne var det det mest morsomste raidet jeg har vært med på, mye fordi de aller fleste ikke hadde gjort Naxx før, var nydinget 80 eller bare ganske enkelt ikke hadde så forferdelig godt gear. Ingen ledet raidet, alle deltok med taktikk forslag, ingen hadde papirer foran seg og hele opplegget føltes "on the go". En ufattelig morsom opplevelse og en hærlig følelse da man downet Meaxxna til tross for at resten av guilden anslo oss død allerede på førstebossen i Spiderwing delen.

Så jeg kan ikke si jeg "savner" noe i Wotlk enda, jeg er glad grinderhelvette fra originale WoW og TBC er mer eller mindre borte. Jeg skal være såpass frekk å si at WoW er nå morsomt.

Skrevet

Jeg ble veldig overasket over hvor mye spillet har forandret seg siden TBC. Jeg synes Blizzard har gjort en veldig bra jobb på å la casuals få oppleve endgame. Det har blitt enklere, men samtidig morsomt. For en uke siden satt jeg med 1500sp og nå en uke senere har jeg superior achievement og 2050sp og har kommet inn i et godt raidingguild på serveren. I tillegg ligger det items på AH for drøye 7k gull :p

Det jeg savner er Isle of Quel Danas dailies! Men det kommer vel noe likt det nå i 3.1?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...