Johari Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Alt var ikke bare rosenrødt i vanlige WoW. F.eks proffession leveling er et mareritt, det tar meg rundt 1 time å samle 250 saronite ores men på samme timen har jeg klart kanskje 100 mithril ore. Å samle ores uten flying mount er tidkrevende og ikke minst kjedelig som fy. Questene er og forferdelig ensporet og repetive fra 1 til 60 og veldig veldig veldig lite variert. Har en mage nå på 52 som driver å klatter avgårde i Un'Goro men fy F jeg gleder meg til 58, i det minste forsøkte de seg på litt variasjon i outland. At ting ikke er "epic" lengere så tror jeg folk må sette seg litt inn i hva epics er. Fra item level 187 til 212 klassifiseres items som "superior", fargen spiller ingen trille. De fleste om ikke alle heroics emblem er rundt 200 i item level. Om du skal ha det som spillet klassifiserer som Epic må du på 213 og oppover og disse itemen dropper bare fra heroic raids. Så som jeg har sagt, heng dere nå ikke opp i hva som er fargen på itemene. Outland questene er akkurat like repetative som Vanilla wow var, og fargen på itemsa er der for å beskrive kvaliteten, Blue = Superior Quality. Purple = Epic Quality. Det man mener med at Epic ikke er Epic leger handler om hvor lett det er å skaffe seg itemsa. Item level har ingen ting med saken å gjøre her.
Jørgen Sørheim Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Fjerning av heroic keys syns jeg ikke så mye om. På en måte skjønner jeg hvorfor det ble gjort, men det åpner opp for at folk dinger 80 og tenker at de er klar for heroics med questrewards og litt BoE-blues.
zypher_ut Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 (endret) Riktig. Epic itemlevel X er bedre enn en superior med samme itemlevel. Det er ikke verre. Angående heroic keys så er jeg delvis enig. Synes de tok den litt vel langt i starten i TBC. Man kunne ha raida en stund og allikevel ikke ha alle heroic keys. Å grinde normal instancer i fullt epic gear blir også helt feil :-) Endret 2. februar 2009 av zypher_ut
Ajaco Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Derfor satte de ned til honored cap for keys, ikke revered (Ser at du skriver i starten av TBC, så jeg er enig med deg )
Lightningwolf Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Farme heroic keys var jo 0 stress da. Revered ble du jo av å gjøre tilgjengelige quests og 4-5 normal runs nesten. Jeg var jo exalted med alle untatt thrallmar av heroics folka og det var bare fordi jeg hata de instancene long time, men jeg var da revered. Og med heroic key nerfen kom også noobsa, som igjen førte til at heroics ble nerfa igjen. Blizzard kan virkelig ikke dette med PvE balance enda. De skjønner jo ikke at det ene fører til det andre.
Bear^ Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Outland questene er akkurat like repetative som Vanilla wow var, og fargen på itemsa er der for å beskrive kvaliteten, Blue = Superior Quality. Purple = Epic Quality. Det man mener med at Epic ikke er Epic leger handler om hvor lett det er å skaffe seg itemsa. Item level har ingen ting med saken å gjøre her. Item level har alt å gjøre med saken, dere påstår at epics er for lett å få tak i noe som kan diskuteres ettersom epics bare dropper fra 25 manns raidene. Selv om en item er lilla er den ikke med andre ord Epic, det er noe som henger litt for mye igjen fra gamle WoW at folk kun bedømmer etter fargen. Jeg har en del lilla items på meg men ingen av dem klassifiseres som epic av systemet, dvs selve spillet. De påregner det som superior. Jeg har per dags dato ikke 1 epic på meg i følge systemet. Hva dere tolker får så være, systemet er klart på hva som er epic og hva som er superior og systemet følger etter item levelen, ikke fargen.
KAS Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 (endret) En epic med itemlevel 200 har et høyere stat-budsjett enn en blue med itemlevel 200, derfor er fargen betydningsfull Trenger du bevis så kan du f.eks slå opp Ley-Guardian's Legguards og Bolstered Legplates og gjøre en sammenligning. De er begge itemlevel 200, men Bolstered Legplates har +6 Sta, +23 Str, +66 Armor, +4 Defense og+5 Hit Hvilket system snakker du om egentlig? Endret 2. februar 2009 av KAS
Lightningwolf Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 (endret) Outland questene er akkurat like repetative som Vanilla wow var, og fargen på itemsa er der for å beskrive kvaliteten, Blue = Superior Quality. Purple = Epic Quality. Det man mener med at Epic ikke er Epic leger handler om hvor lett det er å skaffe seg itemsa. Item level har ingen ting med saken å gjøre her. Item level har alt å gjøre med saken, dere påstår at epics er for lett å få tak i noe som kan diskuteres ettersom epics bare dropper fra 25 manns raidene. Selv om en item er lilla er den ikke med andre ord Epic, det er noe som henger litt for mye igjen fra gamle WoW at folk kun bedømmer etter fargen. Jeg har en del lilla items på meg men ingen av dem klassifiseres som epic av systemet, dvs selve spillet. De påregner det som superior. Jeg har per dags dato ikke 1 epic på meg i følge systemet. Hva dere tolker får så være, systemet er klart på hva som er epic og hva som er superior og systemet følger etter item levelen, ikke fargen. Du snakker utifra den achievementen gjør du ikke? Den kan ikke sies å kunne bedømme hva som er epic eller ikke. Det er bare blizzard som er kåte på unødvendige achievements uten mål å mening. Endret 2. februar 2009 av Lightningwolf
Bear^ Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Item level har vært siden WoW begynte og før fulgte fargen mer nøye item levlene. Men det har blitt mer difust nå ettersom ekspansjonene har kommet. En lilla item fra level 60 er ikke lengere "epic" ettersom listen for epic items nå er lagt høyere, som sagt fra 213 og oppover. Denne listen vil flytte på seg når neste ekspansjon kommer. Det kommer bedre frem nå med achivment systemet men item level har alltid vært der. Forøvrig ble fargene av items introdusert nettopp for at spillere skulle kunne identifisere en overlegen item. Dessverre er dette systemet totalt forskrud nå med 2 ekspansjoner og funker ikke like godt som det gjorde før, noe de egentlig skulle gjort noe med.
Lightningwolf Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Joda, level 60 epics er fortsatt epic. Er akkurat det som er poenget, folk går fortsatt classic instancene fordi itemsa ble brukt tid på å disigne så de der faktisk bra ut. Det var epic å få dem å instancene i seg selv var epic.
Bear^ Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Da må det være flere levler av epics i Wrath of the lich king for du har de som du får fra 10 manns raid og heroics så har du de du får fra 25 manns raid. Hvilken epic er det dere mener er for lett å få tak i? Må ærlig innrømme at jeg er litt forvirret akkurat der så fint om vi får det på det tørre først
Lightningwolf Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 (endret) Alle epicsa er for lette å få tak i for øyeblikket -kanskje- med unntak av den ekstra du får for å ta Sartharion med 3 drager oppe. Enhver idiot og bestemora hans får jo naxxramas epics. Vanilla var mye bedre på dette og TBC var også mye bedre på det. Uten at jeg har en direkte link nå (noe som gjør at argumentet mister tyngde. I know) er jeg sikker på at Ghostcrawler har sagt at content i seg selv ikke skal bli vanskeligere heller, det vanskelige aspektet av spillet skal fungere i form av achievements og på samme måte som Sartharion fungerer per idag. For å ta det med achievements da så er jo mange av de direkte helt på trynet. Hvordan kan blizzard markedsføre at den sosiale delen av spillet og samtidig lage achievements som "The Dedicated Few"? her velger man altså å sperre folk ute av de allerede trange 25 mans raidsa. Og "You don't have an eternity" er jo også helt retarded. Her tvinger man guilds til å fuckings stacke druids og death knights i raids og igjen stenge andre ute. Sartharion er grei nok egentlig men det dreper jo spenningen i progress. Server firsts og Worlds firsts har jo null og niks å si lengre. Alle clearer før du rekker å si bullshit uansett. Nå er det altså server first achievements som teller, for dette får du en lame tittel som ingen ser fordi du har jo ørten fantasillioner av dem allerede og kan bare bruke 1 uansett. Før kunne man se at en person var dedicated, man kunne se at han hadde en server first på gearet. Alt det er borte. Til og med TBC var bedre PvE wise enn det wotlk er. Der var jeg faktisk med på progress "battles" selv og sloss om server firsts en stund og jeg må si at det føltes jævlig mye bedre enn det gjør å ta ned Sartharion eller å ta ned Malygos på 5 minutter. Jeg fikk trist nok ikke raida store greier i Vanilla men jeg fulgte med på de beste guildsa fordet. Jeg merket at jeg ble imponert når jeg så en rogue i fullt bloodfang gear. Nå ser jeg en rogue i fullt T7.5 (recolora T3 ftl forresten) og tenker "oi, enda en ja" og bare for å ta det med recoloring av T3 og kalle det T7/7.5 -hva faen?!- Det var nok i TBC når man begynte å recolore T2 osv, men det var tross alt ikke high end tier sets, faktisk var det ikke sets i det hele tatt, og det gjør at jeg kan tilgi det hvertfalll, men det og ikke gidde å lage nytt gear for end game er bare unnskyld språket. Jævlig latterlig. Som personen under meg nevner som jeg glemte er jo da PvP gear. I TBC var det recolora tier gear, hmm joda vi overlever nok det T4=S1, T5=S2 osv osv, men i Wotlk ser jo PvP gear ut som noen random greens slengt sammen i hui og hast. Og det epic er ikke noe bedre enn det blue for å si det sånn. Nei jeg blir veldig skuffa over hvordan blizzard har løst disse problemene i Wotlk og jeg syns det hele stinker av latskap lang vei. Tier 2. Rogues. Deadly Gladiator. Hunter Greens i wotlk ser like bra ut som Deadly gladiator. Endret 2. februar 2009 av Lightningwolf
Hanzi. Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 For det første er jeg veldig enig i det Lightningwolf sier. Men det med gearet har vell skjedd i en god stund nå vertfall. serlig med PVP gear. Greit nok at de lager tier 7 likt som naxx gearet var før siden det er jo samme instancen, men kunne vert litt mer oppfinnsome med PVP gearet. Jeg liker ikke alle variantene av gear. I PVP er det foreksempel 3 typer å velge mellom, 2 i PVE. Men dette har vell de sagt ganske mange ganger er fordi de vil gi alle noe, ikke bare de hardcore raiderene en sjanse på epics. Sikkert bedre å gjøre de som ikke spiller så masse glade enn de få som clearer alt etter noen dager:p Er vell dette de har begynt å satse på, å tilfredsstille alle sine behov. Jeg gleder meg veldig til Ulduar kommer da, og få se hvor vanskelig det egentlig er. Jeg føler at vist jeg hadde raidet like mye nå som jeg gjorde i vanilla wow så hadde det sikkert vert gøy.. Men har ikke tid til det nå og føler egentlig dette går greit. Achivements er vell bare der for å gi folk litt mer å gjøre på For min del driter jeg i dette og har aldri prøvd å få points.
Bear^ Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Da skjønner jeg mer hva folk legger i Epics og gidder da ikke plundre mer rundt item level ettersom det er begge tingene som er for lette å få tak i. Er ikke helt enig dog men det kan mer ligge på min spilletid enn vanskelighetsgraden. Kan være tilbøyelig til å være enig i at det blir for enkelt for enkelte spillere, spesielt de som tilbringer mye tid i spillet, for deres del blir kanskje ting for lett og utfordringer er vel det man lever på i et MMO. Achivements, tja, fint system for å få folk til å gjøre ting de aldri normalt sett ville gjort. I en mental overtrøtt tilstand vandret jeg hele spillet rundt på leting etter dyr jeg kunne /love. Spør meg ikke hvorfor.
Lightningwolf Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Joda bear, men rading achievementsa funker ikke.
Matsemann Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Men de nye raid-achievemntsa skal virke på en annen måte i Ulduar. Selve poenget er ikke å klare en boss med 9 folk, f. eks., men mer lignende Sarth. Og istedet for tittel+mount skal det istedet droppe bedre loot. Altså kan de fleste komme igjennom bossene ganske greit, mens de bedre guildene kan ta vanskeligere versjoner av flere av encounterne.
Bear^ Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Ja de raid achivementene er kanskje litt vel drøy, spesielt hvis de legger det til rette slik at boss encounterne blir mye lettere bare for at de achivementene skal bli mulig å gjennomføre. Det er jeg ikke noe for, da må man heller tilpasse achivement til bossen og ikke omvendt.
Lightningwolf Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Men de nye raid-achievemntsa skal virke på en annen måte i Ulduar. Selve poenget er ikke å klare en boss med 9 folk, f. eks., men mer lignende Sarth. Og istedet for tittel+mount skal det istedet droppe bedre loot.Altså kan de fleste komme igjennom bossene ganske greit, mens de bedre guildene kan ta vanskeligere versjoner av flere av encounterne. Det dreper fortsatt den race følelsen jeg alltid har likt. Ja man måtte spille mye for å vinne men gud så tilsfretsstillende det var. Det å få en achievement er ikke like gøy på langt nær. Det skal jo sies at jeg ikke er en komplett idiot og jeg skjønner jo hvorfor blizzard velger å gjøre dette, med tanke på at de vil tjene på det selv, og blizzard liker jo penger som alle andre. Det er bare så jævlig surt for oss som faktisk kan spille og som faktisk har brukt noen timer på theorycrafting og som vet at flammer ikke er bra.
Matsemann Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Du bommet litt på poenget mitt. Race-følelsen av å cleare Ulduar først vil for hardcore guilder nå være racet til å klare alle bossene på hard-mode. Derimot håper jeg de gjør 25-man vanskeligere enn 10-man. 25-mann er for øyeblikket lettere i Naxx (unntatt på Thaddius -.-). Den største utfordringen ligger jo faktisk i å samle 25 folk.
Hanzi. Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Noe jeg også misliker er at det virker som de bare er ute etter å tjene mest mulig penger nå, etter de vart så ekstremt berømte, og så mange begynte å spille. Vi betaler jo ganske mye for å spille og synest ikke de gir det de burde gi oss. Foreksempel på min server må jeg vente sånn 30 min på å komme meg inn pågrunn av kø, og når jeg først kommer inn er den så full at det lagger no sykt, instancer er fulle og det står at du ikke kommer inn, wiper på bosser fordi det ikke går an å gjøre en dritt. Vet ikke om det er sånn på mange servere, eller om dette er noe de skal fikse med 3.0.1. Synest jeg såg noe om at de ikke kunne gjøre dette før en stor patch kom. Jeg vet vertfall at en del serveren sliter med køer og lag. Ja jeg kunne jo bare sluttet å spille siden jeg ikke synest dette er så kjekt, men er jo seff mange + sider med wow og da:p Men etter at Wrath har vert ute i rundt 4 måneder synest jeg de kunne ha gjort en bedre jobb med akuratt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå