Gå til innhold

Indeksere .msg filer på HD


pagra

Anbefalte innlegg

Hei - mange spørsmål fra denne kanten i dag. Her kommer et til.

 

Jeg har en jobb hvor mailbox kun kan lagre 244 Mb data - etterhvert så får jeg alltid melding om at mailbox er full og må slette. Jeg kjører Xobni på mailboxen som indexerer de mailene jeg har på mailen ( også de som er slettes osv, men de som er slettet kan ikke åpnes og du får ikke tak i vedlegg i disse ).

 

Det jeg har gjort er å lage meg en mappe på harddisk hvor jeg lagrer store mailer med vedlegg og andre mailer som er sendt til meg eller fra meg ( to mapper altså - inbox/utbox ).

 

Spørsmålet er : Finnes det et program der ute som kan indexere disse mailene ( blir lagret som .msg - filer på HD ) slik som Xobni gjør inne på Outlook? Med mange nok filer lagret på HD så begynner det å bli svært uoversiktelig.

Slik at jeg kan søke på et ord osv - jeg vet du kan gjøre det via Vista/XP - men denne funksjonen synes jeg ikke er så bra ( har XP på jobben ).

 

mvh

Pagra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke opprette et sett med personlige mapper i Outlook? Dette mappesettet lagres lokalt på din pc og det går ikke utover plassen på serveren. Da kan du flytte meldinger fra standard mappesett og over i dine personlige mapper og du kan fortsatt behandle dem som ordinære Outlook-elementer.

 

I Outlook 2007: Fil -> Ny... -> Datafil for Outlook.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke opprette et sett med personlige mapper i Outlook? Dette mappesettet lagres lokalt på din pc og det går ikke utover plassen på serveren. Da kan du flytte meldinger fra standard mappesett og over i dine personlige mapper og du kan fortsatt behandle dem som ordinære Outlook-elementer.

 

I Outlook 2007: Fil -> Ny... -> Datafil for Outlook.

 

Så det du sier her er at personlige mapper ikke blir lagret på server, men på lokalt på pc?

Skjønte desverre ikke helt den fremgangsmåten du beskrev, kan du forklare litt?

 

Legger ved et bilde - her er inbox der hvor mail blir lagret på server, men mener du at feks mappe T.O.Leader blir lagret på lokal harddisk?

 

Har Outlook 2003.

 

Er evig takknemelig for svar i denne saken.

 

mvh

Pagra

 

Edit : Fant Outlook Data File - men får ikke lov til å velge noe - mulig at denne muligheten da er tatt bort av "systemet" - og dermed er jeg kanske tvunget til å lagre mail på egne mapper på HD?

Dermed er jeg kanskje tilbake til utgangsspørsmålet - hvordan indeksere .msg filer på HD?

post-173125-1233310383_thumb.jpg

post-173125-1233311325_thumb.jpg

Endret av pagra
Lenke til kommentar

Når du oppretter et sett med personlige mapper så får du dobbelt opp med Innboks, Utboks etc. og det personlige mappesettet lagres lokalt på PC-en ja.

 

Det er tydelig at denne muligheten er blokkert på serveren hos deg. Jeg ville kontaktet e-postansvarlige i bedriften og spurt. Det er denne måten dette løses på i de aller fleste bedrifter jeg har vært i kontakt med.

Lenke til kommentar
Når du oppretter et sett med personlige mapper så får du dobbelt opp med Innboks, Utboks etc. og det personlige mappesettet lagres lokalt på PC-en ja.

 

Det er tydelig at denne muligheten er blokkert på serveren hos deg. Jeg ville kontaktet e-postansvarlige i bedriften og spurt. Det er denne måten dette løses på i de aller fleste bedrifter jeg har vært i kontakt med.

 

Her er svaret fra Help-desk i firmaet :

"Hi

Creating new Outlook Data Files is indeed locked by the system as they often get corrupt and data get lost. There are unfortunately no way you can create folders in your mailbox that are stored locally.

The recommended way to take backup is uploading them to relevant team site, or personal team site. Locally on F drive also works."

 

Så, ergo er jeg like langt og leter fortsatt etter et program som kan indeksere filer på harddisk.

Men, takker for tid og hjelp så langt uansett Kjekulf.

 

mvh

Pagra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...