Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Livet mitt går veldig rett i dass


Gjest gutt 17

Anbefalte innlegg

Gjest gutt 17

I dag "forsov" jeg meg til skolen, vi hadde prøve og jeg hadde ikke lest, så jeg skulket det bort.. Jeg skal ta den igjen senere.

Så siden jeg ikke hadde noe å gjøre tok jeg turen til byen for å prøve å fikse opp hodet mitt, liksom lufte litt ut.. Så da satt jeg der på en benk og tenkte over alt og ingenting og kom til den konklusjonen at jeg faktisk er en utrolig suksessfull person, når jeg tenker på de målene jeg har og har hatt opp igjenom livet mitt. Jeg har alltid hatt en trang til å bli god i diverse greier, og det har jeg blitt. Jeg har sluttet å være en drittsekk mot familien min og jeg er egentlig en veldig positiv person.

 

I hele fjor vart jeg mobba i ett helt år, ble veldig depresiv av det og karakterene gikk til helvete og jeg holdt på å miste alle vennene jeg hadde på grunn av det. Selvtillitten var i bunn. Så i sommerferien oppdaget jeg Real Social Dynamics og så det, jeg lærte utrolig mye fra det og jeg kom meg på bedringens vei.

 

Nå går det bare oppover sosialt, jeg har mange gode venner, og alt er egentlig ganske bra sånn sett, men jeg skulker en del og karakterene går til helvete (har det fra i fjor vil jeg tro..)

Hodet mitt er egentlig bare ett stort rot og i ett desperat forsøk på å fikse det med karakterene prøvde jeg meg på å få søke særskilt (har lesevansker da) men uten hell..

Jeg føler ikke det er noe poeng å gå på skolen, men jeg har virkelig lyst å ha en skikkelig utdannelse, jeg har utrolig lyst å bli økonom eller barne og ungdomsarbeider, jeg har så lyst å komme inn neste år men jeg kommer ikke inn neste år med det snittet jeg har nå..!!

 

Er det noen som har noen erfaringer eller tips her?

Vil ikke begynne på ny skole igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, du kan jo begynne å SKJERPE deg nå, 2 termin har jo for så vidt akkurat begynt ;)

begynn også å tenk positivt, da blir du ikke deppa:)

var sånn for noen uker også, men prøver å skjerpe meg i det siste og det har funka bra ;)

 

når det kommer til mobberne, så er det ikke noe å bry seg om, enten er misunnlige på deg eller så er de bare sjalu på deg fordi du var flink på skolen:D

 

så stå på!

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Var i fjor jeg vart mobba, ser ikke noe til de nå lenger. Jeg var heller ikke flink på skolen da, for alt gikk jo til helvete da..

 

Jeg har en plan om at jeg skal lese gjennom hvert kapittel vi har om i samfunnsfag, geografi og natur og miljø før vi starter på det, da vil jeg jo få med meg ting mye lettere i timene og kan være med aktiv i timene og det vil være lettere å lese til prøvene.. :)

Er vel egentlig bare disiplinen det står på nå..

 

Det jeg sliter mest med er vel egentlig spansk. (utrolig mye vanskeligere å lære ett nytt språk enn det jeg trodde) Hva tror dere jeg bør gjøre her?

Lenke til kommentar

Hvis jeg går gi deg et tips om skolearbeidet, så drit i tanken med at du skal lese gjennom kapittelet før du begynner med det. Bare gjør det lærern din ber deg om å gjøre, og kanskje litt ekstra

men ikke sett deg sånne mål at du skal gjøre så mye arbeid hver gang. jeg har prøvd, og kort og godt, det funker ikke, du går lei :S

 

my two cents, lykke til med livet!

Møt dagen rak i ryggen og is i blikket, så vil alt ordne seg!

 

//Blarcky

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter
Real Social Dynamics: The Blueprint Decoded er hvertfall svære greier :)

 

Hvordan fant du det? Jeg ble tipsa av en kompis..

Er helt utrolig egentlig. Jeg leste på forumet her og plukket "Tyler Durden" og det utviklet set bare derifra.

Lenke til kommentar

Good stuff :p

Selv har jeg nettopp mista jobben, men jeg har forsonet meg med det. Jeg har igrunn ingen spesielle ambisjoner når det kommer til karriere, så jeg har ingen aning hva jeg skal studere eller jobbe med. Jeg er 21 år og max, max CHODE ;) Neida, nå er jeg hvertfall bevisst på visse ting, og jobber med å forbedre meg.

 

En verden full av muligheter! SKÅL =)

Endret av Cpt_Spectacular
Lenke til kommentar

Her må du nok skjerpe deg litt på skolen ja. Etter som du er 17, så regner jeg med du går i 2.vgs? Og da har du frem til sommeren å forbedre deg på, før det virkelig gjelder. :)

Det du må gjøre, er å ta en dag av gangen. Ikke tenk så altfor langt frem i tid, og ikke tenk på at du skal lese alle kapitlene innenfor et fag. Det kommer du bare til å miste lysten av.

Gjør det som lærern sier at du skal gjøre hver dag. Lever alle oppgaver, og still opp på alle prøver.

Du kan godt gjøre litt mer enn det lærern sier at du skal, men kun hvis du har motivasjonen til det når dagens oppgaver er gjort.

Tenk kortsiktig, og konsentrer deg om de emnene som er på skolen akkurat nå. Ikke hva som kommer 2 mnd frem i tid.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor mange fag du har, men det er vel ca 6-7 fag som er normalt på VGS? I så fall ville jeg satt av en time hver dag hvor jeg leste et kapittel i en skolebok. Gjerne kapittelet dere skal gjennomgå neste time. f.eks. lese kapitel 7 i Historie onsdag kveld hvis dere har kapitel 7 i Historie på torsdag. Da vil du få mer ut av timene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...