Gå til innhold

tips til gode spill i nesten alle sjanger


Anbefalte innlegg

Hei, da er det min tur til å spørre her om gode tips.

 

Grafikk er ikke et problem for meg, Jeg spiller spill som har ganske avleggs grafikk på grunn an god gameplay.

Jeg ser etter spill som har god gameplay som er ukjente for meg. Så tips meg og jeg kan kanskje komme til å prøve det.

 

Her er en liste over spill jeg synes er knallbra:

Warcraft serien

Forgotten Realms serien(Baldurs Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights)

Red Alert 1 og 3

Crysis

Soldiers of Fortune

Call of Duty 4

Total War serien

Civilization serien

 

Sjanger:

Rollespill

Strategi

FPS

TPS

Action

 

Kron

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Kan vel åpne tråden :)

 

I FPS vil jeg anbefale deg sterkt Bioshock, spillet har ett utrolig gameplay.

I TPS vil jeg anbefale deg Splinter Cell spillene, intense spill med andrenalin kick.

I strategi vil jeg anbefale deg Generals.

I rollespill vil jeg anbefale S.T.A.L.K.E.R (usikker på om det går under rollespill though)

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Final Fantasy 7, 8, 9, x, x-2 og 12, Diablo 1 og 2, Jade Empire, Mass Effect, Star Wars: Knights of The Old Republic 1 og 2, Star Wars: Battlefront 1 og 2, Sudeki, Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, Left 4 Dead, Sacred 1 og 2, Halo 1-3, Starcraft, Fable 1 og 2 og TES: Morrowind og Oblivion.

 

Har hørt at Fallout serien er utrolig bra, men har aldri fått tid til å prøve det.

Lenke til kommentar

Et strategi serie jeg liker som på en måte likner på andre, men har en stor forskjell er Anno serien. Her er det mer fokus på å råstoffer og foredling av de til hva du trenger. Det er mulig å krige, men enheter er dyre å trene og bruker mye ressurser i upkeep.

 

Ellers er jo Age of Empire serien glimrene strategi spill.

Lenke til kommentar

Strategi: Dawn Of War + Alle Expansionene :)

 

Veldig bra spill, Dawn of war + alle expansjonene kommer vel på rundt 500kr.

 

Jeg har Dawn of war + alle expansjonene og det er 4 spill til sammen :)

 

Knall bra gameplay, og det er knallgøy online.

 

Eneste minus med spillet er at du burde ha en god fart på bredbåndet ditt online :)

 

Dawn Of War er bare best i RTS!

Endret av Xerius987
Lenke til kommentar

Du MÅ prøve Baldurs Gate serien. Noe av de beste spillene som er lagd. Det er rollespill. Icewind Dale serien er også veldig gode rollespill : )

 

I FPSsjangeren anbefaler jeg Battlefield 2 og Day of Defeat (Steam mod).

 

Jones in the fast lane, veldig gammelt spill, men utrolig bra gameplay vil nå jeg si. Sjekk det ut på google hvis du vil vite noe om det. Hvis du har problemer med å finne det, så kan du laste ned en flashversjon som er lagd av Boye her inne på gamer.

 

Andre spill jeg kan anbefale er Starcraft - Sci-fi strategispill, Diablo - Rollespill, Titan Quest - Rollespill, Civilization - Strategispill som strekker seg utover alle tidsepoker, DotA (Warcraft 3 mod/map) - Fantasispill.

 

Håper noen av disse faller i smak : ]

Lenke til kommentar

Strategi: Starcraft, Company of Heroes.

TBS: Civilization serien, Galactic Civilizations 2.

Grand strategy: Hearts of Iron 2, Europa Universalis 3.

RPG: Baldurs Gate serien, Diablo serien, Neverwinter Nights, Vampire The Masquerade:Bloodlines(skaff community patches, er på 5.9 for øyeblikket).

FPS/RPG: Deus Ex.

FPS: F.E.A.R., Farcry, Alien vs Predator serien, Halflife serien.

Lenke til kommentar

Takk for mange svar :)

 

Mange av spilla kjenner jeg dessverre igjen og har spilt ut og inn.

 

Ser også at mange anbefaler spill som jeg i førstepost har skrevet at jeg liker veldig godt :) Da er det ikke noe vits å tipse om det.

Skal teste noen av de som er anbefalt, men ikke mange som var nye for meg gitt :)

 

Selv jones in fast lane har jeg spilt :) Og det er jo ganske ukjent.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Det hadde jo vært litt letter om du ramsa opp flere spill du har spilt. Tar ikke så veldig lang tid heller :whistle::thumbup:

 

Ikke det :) jeg har spilt tusenvis av spill opp igjennom. Så det hadde ikke vært så lett du. Og i tillegg, tror du at hvis jeg hadde ramsa opp, la oss si 100 spill at noen hadde tatt seg bryet med å lese igjennom? De leser jo ikke engang de få spilla jeg allerede har skrevet at jeg liker veldig godt.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Om du er ute etter nytt gameplay:

Danmaku: Touhou-serien nr.6-11 (på japansk, men engelske patcher finnes) Konseptet er enkelt. 2D, vertikal scrolling, og du får en vegg av lysende kuler mot deg som du skal dukke unna. Både vanskelighets- og avhengighetsgradene er skyhøye, så at man banner når man begynner er helt naturlig. Selve spillene er ikke lange og tar godt under én time å runne, men selv det å runne dem selv på Easy er en prestasjon. OBS: Ekstrem nerdefaktor!

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Det hadde jo vært litt letter om du ramsa opp flere spill du har spilt. Tar ikke så veldig lang tid heller :whistle::thumbup:

 

Ikke det :) jeg har spilt tusenvis av spill opp igjennom. Så det hadde ikke vært så lett du. Og i tillegg, tror du at hvis jeg hadde ramsa opp, la oss si 100 spill at noen hadde tatt seg bryet med å lese igjennom? De leser jo ikke engang de få spilla jeg allerede har skrevet at jeg liker veldig godt.

 

Nå skal jeg ikke svare for andre, men hadde nok lest eller skikket over hele lista ;)

 

Men du har vel rett i at de fleste ikke hadde gjort det:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...