Gå til innhold

netcom og iphone


Anbefalte innlegg

hei folkens

 

jeg tenker å kjøpe meg en iphone 3g ,8gb. Men d er et par ting jeg lurer på. håper noen kan hjelpe meg

 

1) jeg har lyst på en ulåst ihpone, fordi jeg bor halve året i utlandet og har lyst å bruke mitt utenlandske simkort da

2) hvilket netcomabonnement per dags dato 2009 er det rimeligste å kjøpe, jeg tenker å bryte bindingen umiddelbart etter å ha fått telefonen. forresten går det an?

3) Hvordan sier man opp bindingen og låser opp telefonen? jeg har lest på nettet at man ikke behøver å sende en skriftlig oppsigelse til netcom men kan gjøre det ved å ringe kundeservice?? men på netcomsidene står det at man må sende en skriftlig oppsigelse?? hva gjelder? har liten lyst å måtte vente kjempelenge, og en kronglete process.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei folkens

 

jeg tenker å kjøpe meg en iphone 3g ,8gb. Men d er et par ting jeg lurer på. håper noen kan hjelpe meg

 

1) jeg har lyst på en ulåst ihpone, fordi jeg bor halve året i utlandet og har lyst å bruke mitt utenlandske simkort da

2) hvilket netcomabonnement per dags dato 2009 er det rimeligste å kjøpe, jeg tenker å bryte bindingen umiddelbart etter å ha fått telefonen. forresten går det an?

3) Hvordan sier man opp bindingen og låser opp telefonen? jeg har lest på nettet at man ikke behøver å sende en skriftlig oppsigelse til netcom men kan gjøre det ved å ringe kundeservice?? men på netcomsidene står det at man må sende en skriftlig oppsigelse?? hva gjelder? har liten lyst å måtte vente kjempelenge, og en kronglete process.

 

 

Heihei!

 

1. Dersom du bryter abonnementet, vil du kunne låse opp telefonen. Dette gjør du på netcom.no, eller via kundeservice på 05050.

2. Såvidt jeg kan se er det å kjøpe telefonen med iTalk small som er det rimeligste dersom du skal bryte det.

 

Telefonpris: 1399,- (Dette betales i butikk)

Bruddgebyr: 2400,- (Faktura)

Månedsavgift: 399,- (Faktura)

 

3. Den enkleste måten å si opp abonnementet, er å ringe kundeservice på 05050. Husk å ha all informasjon om abonnementet klart. Det er litt varrierende tid på å si opp abonnementet, men jeg har aldri vært borti at det tar lengre tid enn 3-4 timer.

 

Merk: Husk å aktiver telefonen med netcomsimkortet du får med når du kjøper den. Husk også at du må betale første månedsavgift i tillegg til bruddgebyret, og når du først har betalt for de inkluderte ringeminuttene og smsene kan du jo like greit bruke dem. :)

 

-Lisa

Lenke til kommentar
Om man bestiller fra netcoms nettsider får man jo velge abonnementstype selv. Om jeg for eksempel velger Flexitalk 199 får jeg kjøpt iPhone til 1999,-.

 

Noen som har prøvd dette?

 

Har prøvd hva? Å velge abonnement selv, flexitalk, eller å kjøpe fra netcom.no? :)

Ja, ja og ja. "Alle" sier at man må ha iTalk xxx-abonnementene til din iPhone - hvorfor? Jeg får jo fint valgt 'eget' abonnement fra netcoms nettsider. Lurer vel egentlig på om dette blir stoppet før ordrebekreftelsen går igjennom, eller om jeg ender opp med å "måtte velge iXXX-abonnementene uansett". Enkelt og greit, må man velge iTalk-abonnement til iPhone? Hvis ja, hvorfor har jeg muligheten til å velge noe annet fra netcoms nettsider? (:

Lenke til kommentar
Om man bestiller fra netcoms nettsider får man jo velge abonnementstype selv. Om jeg for eksempel velger Flexitalk 199 får jeg kjøpt iPhone til 1999,-.

 

Noen som har prøvd dette?

 

Har prøvd hva? Å velge abonnement selv, flexitalk, eller å kjøpe fra netcom.no? :)

Ja, ja og ja. "Alle" sier at man må ha iTalk xxx-abonnementene til din iPhone - hvorfor? Jeg får jo fint valgt 'eget' abonnement fra netcoms nettsider. Lurer vel egentlig på om dette blir stoppet før ordrebekreftelsen går igjennom, eller om jeg ender opp med å "måtte velge iXXX-abonnementene uansett". Enkelt og greit, må man velge iTalk-abonnement til iPhone? Hvis ja, hvorfor har jeg muligheten til å velge noe annet fra netcoms nettsider? (:

 

 

iPhone har vært tilgjengelig med alle netcom-abo siden... Ja, husker ikke datoen, men i høst en gang. Dette gjelder både i butikk og på netcom.no, du må altså ikke velge iTalk S M eller L.

 

FlexiTalk er greie abonnement hvor du har månedsavgift som en nedbetaling på telefonen. Du kan selv velge mellom tre beløp. Når bindingstiden går ut, forsvinner månedsavgiften. (Oooh, magic!) ;)

 

Det er bare å besille om dette virker som rett abonnement for deg, men husk; Ibsen hadde ikke iPhone. ^^

Lenke til kommentar
Vil bare nevne at bruddgebyret på ITalk Small har økt fra 2400 til 2800 kroner.

 

Ah, bra at du påpeker det! :)

Sjekke alltid fakta :thumbup:

 

Sjekt å vite ting før man skriver i vei. Bruddgebyret ligger fortsatt på 2700 ,- ;)

 

Sant det, men da jeg sjekket bruddgebyret på forhandlersidene til Netcom, da var det på 2800, men ser at det er på 2700 nå ;)

Jaja, hundrelappen spart :p

Endret av aRnEs
Lenke til kommentar
Vil bare nevne at bruddgebyret på ITalk Small har økt fra 2400 til 2800 kroner.

 

Ah, bra at du påpeker det! :)

Sjekke alltid fakta :thumbup:

 

Sjekt å vite ting før man skriver i vei. Bruddgebyret ligger fortsatt på 2700 ,- ;)

 

Sant det, men da jeg sjekket bruddgebyret på forhandlersidene til Netcom, da var det på 2800, men ser at det er på 2700 nå ;)

Jaja, hundrelappen spart :p

 

Nå skal det nevnes at jeg sjekka dette med netcom dagen før jeg skreiv 2400,-. Måtte sjekke på nytt etterpå. :p

Lenke til kommentar

tusen takk for all informasjon. jeg har bestilt en iphone fra netcom.no

 

var mye av det jeg trodde på forhånd. Sjekket bruddgebyret på netcoms sider ja den er visst på 2700. Big business i kjøpe iphone, så bryte avtalen. hvordan skal man ellers få tak i en ulåst iphone. De økte prisen for å få litt fortjeneste.

Hadde det ikke vært for at jeg pendler mellom norge og utland så hadde jeg nok behold italk abonnementet, er sikkert rimelig i lengden hvis man bruker nettet av og til.

Lenke til kommentar
Er det opplest og vedtatt at det kommer ny iPhone til sommeren?Lurer på i kjøpe meg iPhone,men gidder ikke kjøpe nå om det kommer en ny og bedre versjon om noen måneder.

 

 

Det er vel fortsatt bare løse rykter og jeg tror nok ikke det kommer noe mer sikker info før lanseringen er nær..

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

 

Jeg må kommentere dette her. Jeg syns emnetittelen er passende. Beskriver alt angående informasjon tilknyttet iphone og netcom som eneste leverandør av iphone med mulighet for å skaffe seg en ulåst iphone, på lovlig vis.

Endret av eple123
Lenke til kommentar

Jeg har nå endelig kjøpt iphone med italk small abonnement fra netcom. Ringte nylig netcom kundeservice og ba dem bryte bindingen min. Det gikk greit. Men jeg har ikke reformattert den ennå. Jeg fikk ingen kode. skulle jeg fått det? eller må jeg bare vente et par timer og plugge den inn til itunes?

 

Prisen ble tilslutt 1399; for selve telefonen. og 3099; for bindingsgebyr inkludert første mnds gebyr. Men jeg skulle ha brukt telefonen litt til før jeg sa opp avtalen men men.

Endret av eple123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...