Gå til innhold

Feil med ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Jeg har en LaCie Mobile Disk 320 GB.

 

Såh.. Jeg trengte å reformatere PC'en, og tok backup av det jeg følte jeg trengte (musikk, bilder og film for det meste).

Jeg fikk ingen feilmeldinger under overførelsen fra PC til harddisk, og det sto at det var "successfully completed".

 

Men nå som jeg HAR reformatert PC'en, og skal føre tingene mine tilbake, står jeg fast. Jeg finner ingen programmer som gjør det for meg (som det var den andre veien, harddisken hadde et eget backup-program), i tillegg til at når jeg prøve copy&paste-teknikke, får jeg bare opp feilmeldingen "Kan ikke lese fra kildefilen eller kildedisken".

 

Noen ideer til hva som er galt?

 

Bumpere mottas hjertelig, ettersom dette er kinda et hasteproblem :)

Endret av AmonAmarth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har vært inne på LaCie sine nettsider og sett etter tips om hvordan jeg kan fikse dette, men har ikke funnet noe. Har også sendt mail uten å få svar.

 

Og nei, jeg har ikke formatert den eksterne harddisken. Når jeg kobler den til, så finner jeg mappene, OG filene som jeg la inn, men når jeg prøve å føre dem over til datamaskinen, kommer feilmeldingen opp.

Lenke til kommentar
Og nei, jeg har ikke formatert den eksterne harddisken. Når jeg kobler den til, så finner jeg mappene, OG filene som jeg la inn, men når jeg prøve å føre dem over til datamaskinen, kommer feilmeldingen opp.

I verste fall kan jo det bety at disken er færdig. Få tak i produsentens sitt diagnoseverktøy.

Lenke til kommentar
Og nei, jeg har ikke formatert den eksterne harddisken. Når jeg kobler den til, så finner jeg mappene, OG filene som jeg la inn, men når jeg prøve å føre dem over til datamaskinen, kommer feilmeldingen opp.

I verste fall kan jo det bety at disken er færdig. Få tak i produsentens sitt diagnoseverktøy.

 

Mulig, men jeg har vanskelig for å tro det, ettersom dette var første gang harddisken var i bruk.

Lenke til kommentar
Og nei, jeg har ikke formatert den eksterne harddisken. Når jeg kobler den til, så finner jeg mappene, OG filene som jeg la inn, men når jeg prøve å føre dem over til datamaskinen, kommer feilmeldingen opp.

I verste fall kan jo det bety at disken er færdig. Få tak i produsentens sitt diagnoseverktøy.

 

Mulig, men jeg har vanskelig for å tro det, ettersom dette var første gang harddisken var i bruk.

Det er gjerne ved første gangs bruk man oppdager at disken ikke er god.
Lenke til kommentar
Og nei, jeg har ikke formatert den eksterne harddisken. Når jeg kobler den til, så finner jeg mappene, OG filene som jeg la inn, men når jeg prøve å føre dem over til datamaskinen, kommer feilmeldingen opp.

I verste fall kan jo det bety at disken er færdig. Få tak i produsentens sitt diagnoseverktøy.

 

Mulig, men jeg har vanskelig for å tro det, ettersom dette var første gang harddisken var i bruk.

Det er gjerne ved første gangs bruk man oppdager at disken ikke er god.

 

 

Fair enough, men det hjelper meg lite, sett at jeg trenger filene som ligger på disken jeg har NÅ x)

Lenke til kommentar
...

Det er gjerne ved første gangs bruk man oppdager at disken ikke er god.

 

 

Fair enough, men det hjelper meg lite, sett at jeg trenger filene som ligger på disken jeg har NÅ x)

Som jeg (og mange andre før meg) har sagt, BACKUP! En ekstern harddisk er ikke til å stole 100% på. Særlig fordi en "utenpådisk" er MYE mer utsatt for temperaturer og bevegelser som en intern harddisk normalt er beskyttet mot.

Hos meg er ALLE viktige filer lagret på minst to separate harddisker, slik at hvis den ene disken feiler - så har jeg backup å ty til.

 

Kanskje du klarer å karre ut filene ved hjelp av Getdataback. Ulempen er imidlertid at du må betale for programmet for at du skal få lov til å hente ut filene. Et gratis program av samme type er pc inspector file recovery.

 

Lykke til ;)

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...