Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke liv i ny selvbygd PC


Anbefalte innlegg

Hei. Har en PC som jeg har kjøpt i deler for ikke så lenge siden. Når jeg hadde ferdig montert den ville den ikke starte. Ok tenkte jeg, sikkert noe jeg hadde glemt å koble til eller gjort feil. Så jeg demonterte alt og satt det sammen igjen på nytt. Den ville fremdeles ikke starte. Jeg er helt sikker på at "kabinettkablene" (de til power on/off knappen) er montert riktig. I tilegg har jeg satt inn alt annent riktig etter det jeg vet.

Probleme etter sånn jeg ser det må ligge i Strømforsyninga eller Hovedkortet.

 

Lurte på om dere har noe forslag til hva som kan være feilen, eller råd om ting jeg kanskje har gjort feil. Har også prøvd å bytte ut hovedkabelen til PSUen. (ble kanskje litt lite informasjon det her, men håper på noen råd)

 

Alexander :)

Endret av alexander91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil anbefale å lese igjennom denne guiden fra Hardware.no, om hvordan bygge pc selv, for å slippe fallgruvene.

Okei, skal sette sammen pcen på nytt å følge den guiden. Kommer til å poste her hvis jeg fremdeles ikke får startet den.

Hvilke deler er det snakk om?

Snakker om et helt nytt system. Delen blir da HK, PSU, CPU, RAM, Kabinett, Skjermkort, DVD og harddisk

Endret av alexander91
Lenke til kommentar

Er pcen din helt død når du trykker på knappen? (spinner vifter og slik.) Om det er tillfellet kan du jo prøve og kortslutte av og på knappen for og få igang pcen. (kan være att knappen på kabinett eventuelt en ledening er gåen.) Om det ikke virker kan du prøve med en annen psu eller måle spenninger med ett multimeter for og teste om psu er defekt. Om psu funker og du ikke får startet pcen med en tyvstart er nok hk defekt om du har koblet alt riktig.

 

Edit: Har du husket og sette i stikkontakten?

Endret av iron_knuckle
Lenke til kommentar
Jeg mistenker for svak strømforsyning. En kompis har lignende oppsett med 750W.

 

Pcen stater jo om psu er for svak. Om den er stabil eller kommer forbi post er en annen sak. Prøv med en annen strømforsyning, den kan være død. Du kan også prøve den i en annen pc. Eller som jeg har sagt tidligere kanskje power knappen er defekt eller koblet feil.

 

Om din psu er ok og alt er koblet rett er det nok ett defekt hk.

Endret av iron_knuckle
Lenke til kommentar

Om du leser en test av psu som følger med ditt kabinett så virker det som den er av bra kvalitet.

 

http://www.techaddicts.net/reviews/ant_ea5...ant_ea500w.html

 

Den driver dette oppsettet:

 

-AMD Opteron 165 Dual Core Socket 939 CPU @ 2.9 GHz (1.55v)

 

-ThermalTake Blue Orb II Heat Sink

 

-DFI LANParty nF4 Ultra-D

 

-2GB of Corsair XMS Platinum PC3200 Memory

 

-320GB x 3 Western Digital 16MB Cache Hard Drives

 

-nVIDIA GeForce 8800GTS Video Card @ 625MHz Core / 920MHz Memory

 

-Sound Blaster Live! 5.1 Digital Sound Card

 

-Sony 16x DVD-RAM / 18x Samsung DVD-RAM Drives

 

-2x 120MM fans

 

-2x CCFL Lights

 

Så att den er så alt for svak for ditt oppsett vil jeg ikke tro.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...