Gå til innhold

OS på en harddisk og Programmvare på en annen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei

jeg skal installere vista på en pc, og lurer på om det går greit å installere OS på en harddisk, og installere alt annet programmvare på en annen? da tenker jeg på antivirus program, spill og lignende. kommer det til å gå greit?

 

takk for svar

 

Spill og andre programmer som ikke er OS-relatert går vel greit. Men er ikke sikker når det gjelder antivirus.

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Happy2
Lenke til kommentar

Svaret på spørsmålet ditt er at ja det går helt greit.

Bare å kjøre all installasjon av program/sw med custom/tilpasset installasjon for deretter å endre path/sti fra C:\Program Files\... til f.eks D:\Program Files\... under installasjonen.

 

Edit:

Om det er antivirus, firewall , MS Office , eller andre slags programmer spiller ingen rolle.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Hvorfor vil du det? det letteste er å ha alt av program og OS på samme harddisk. når du formaterer så må du uansett innstalere det pånytt hvis du ikke skal knote med innstillinger.

 

jeg er ikke sikker, jeg ser for meg at etterhvert som maskinen vil bli brukt, kommer den til å bli fullt med såpass mye søppel at det kommer til å gjøre den treg.. så da tenkte jeg kanskje at det er greiere å installere all programvare for seg selv..

 

er dette til å anbefale? eller er det bare tull?

Lenke til kommentar

den kommer jo uansett til å bli treg etterhvert ved diverse bruk. anbefaler heller å kjøre ccleaner, diskopprydding og defragmentering av harddisken. diskopprydding trenger du vell ikke kjøre vis du kjører ccleaner heller.

 

når du formaterer så har du sikker også mass programmer du ikke har bruk for som blir liggende igjen uten at de blir brukt.

 

syar2003: finner windows alle programmene og legger dem til i start menyen og til under oppstartsprogrammer selv etter en formatering? hvis ikke så blir det irriterende og starte antivirus hver gang man skrur på PCen.

Lenke til kommentar
syar2003: finner windows alle programmene og legger dem til i start menyen og til under oppstartsprogrammer selv etter en formatering? hvis ikke så blir det irriterende og starte antivirus hver gang man skrur på PCen.

 

Alt du installer "custom" til annet enn C:\... funker likt og virker likt med snarveier/startmeny eller whatever.

Eneste forskjell er path til programmene/driverene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...