Gå til innhold

Hvordan stoppe CS på LAN?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
herregud da man, hva om han var en sys admin på en skole eller no som ville stoppe elever som spillte CS på skole-LAN'et?

 

tenk litt etter før dere svarer slik...

 

men tenk om han ikke var det! og hvis han var det så kunne han jo bare ett bort fra mitt forslag...sådeså

Lenke til kommentar

det enkleste er kanskje aa installere en software firewall som f'eks tiny (gratis versjonen) eller zone alarm paa hver av bruker maskinene dersom du kontrollerer disse. deretter konfigurerer du firewallen til aa nekte adgang badde INN og UT fra maskinen til counter strike.

 

dersom du ikke har kontroll over alle maskinene - f.eks elever som har med seg egen laptop kan du finne verktoy paa internet som sender falske data pakker slik at det blir umulig aa spille...

Lenke til kommentar

vwik, den saken med å sende falske pakker, har du noen link evt noe navn på et program som fikser det???

Vi kjører win 98 på maskinene, så kontroll på maskinene er det dårlig med....

Vi vurderer å oppgradere til win 2000/XP til høsten, men i utgangspunktet så ønsker vi at elevene skal ha alle rettigheter på maskinen.

 

Ja problemet er lokalt.

 

Kent

Lenke til kommentar
Noen som har peil på om det er mulig og evt. hvordan det er mulig å stoppe spilling av CS på et LAN?

Nettet er et rent swithet net uten router........

 

 

Kent

 

Hva slags switcher er det snakk om? I endel managed switcher har man mulighet til å sperre på port. F.eks. 3Com SuperStack II 3300 og 1100 , men mange andre også. Sperr port 27015

 

Ellers har du en annen kreativ mulighet...

Jeg hadde på en tidligere arbeidsplass store problemer med at endel innleide vikarer hele tiden satt og spillte Quake i arbeidstiden. Og jeg fikk selvfølgelig kjefta fordi de i det hele tatt kunne få spillt det (sysadminer får alltid skylda...). Så som den BOFH jeg er satte jeg shellet dems (i NT4.0) til quake.exe, dermed startet Quake i det de logget inn. Når du avsluttet Quake ble du logget ut.. Til å starte med syntes de det var morsomt, men etter ett par dager uten å kunne jobbe seriøst i det hele tatt tok de hintet, og kom krypende... :wink:

Lenke til kommentar
vwik, den saken med å sende falske pakker, har du noen link evt noe navn på et program som fikser det???

Vi kjører win 98 på maskinene, så kontroll på maskinene er det dårlig med....

 

tenker det er best om du proever aa konfigurere switchen foerst. dette er ikke standard "off the shelf" software og kan vaere kronglete aa faa tak i / ta i bruk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...