Gå til innhold

Vurderer å starte med LOTRO igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg sa går det mye raskere å gå opp i level, og mange av questene i starten er svært forenklet. Du trenger ikke lenger fellowship før du når siste kapittel i den første boken (Book 1, Chapter 11). Book 2 er heller ikke så ille, og mange av de andre questene er enkle nå. Noen ser det som en fordel, andre hater det. Jeg heller mot det siste, men det er bare min personlinge mening. Grunnen er fordi de vil gi flest mulig sjansen til å utforske de nye områdene.

 

Men for all del, du bør prøve det selv og se hva du liker. Jeg liker ikke Moria og Legendary Weapons noe særlig, men å få spille en Warden gjør nesten opp for det. Og når man først er gjennom Moria venter jo Lothlorien, og snart Southern Mirkwood samt en dvergefestning jeg aldri husker navnet på. Det er dit Sauron dro etter at han tapte kampen eller noe sånt lenge før krigen startet. (Er rundt femten år siden jeg leste boken og hatet filmene, så beklager at hukommelsen ikke er helt på topp.) :p

Lenke til kommentar

hmm.. Ja, har merket at det er en del enklere..

 

Har allerede fått en opp til level 8 uten at jeg nesten la merke til deg (ikke at det sikkert tar så lang tid i utgangspunktet, men jeg spiller kun på RP-servere, og tar meg god tid til alt, både stort og smått). Har ikke spilt så mye heller..

 

Men, er det slik at ALT, er mye enklere nå? Ikke bare starten?

 

Selv liker jeg godt at man kan gå solo.. jeg liker best solo, men liker ikke at questene er mindre! Jeg liker å kose meg med quester.. Selv hvor langtekkelig den var, så storkoste jeg meg sist jeg spilte, når jeg var hobbit, og løp rundt og skulle levere kake(?) fra hun ene hobbiten, og jeg skulle lever ørten stykker. Tok lang tid, men elsket slike ting. Da "rollespiller" jeg.. Vil ikke "fort opp i level", vil queste!! Er slike ting ødelagt? :(

 

 

EDIT: Er vel rundt 15 år siden jeg leste bøkene (og alt det andre) for første gang, men jeg hatet absolutt ikke filmene! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si "alt" er enklere, men bare starten. Nå er det jo relativt hvor langt "starten" er, men det blir heldigvis vanskeliger etterhvert. Du kan spille solo hele veien til lvl 60 om du vil og droppe alle gruppequestene, så du trenger ikke bekymre deg for det.

 

En annen ting som er forandret nå er at man kan holde nede Alt når man kjøper ting for å bestemme selv hvor mye man vil ha. Man slipper dermed å kjøpe tretti vannflasker en etter en, eller kjøpe et fullt sett med femti og selve de tyve man får til overs. Det er jo kjekt. :)

 

Og jada, du kan selvsagt fortsatt levere paier om du vil. Tror ikke de har fjernet noen quester (de har heller lagt til en god del), så det er mer enn nok å gjøre. Blir det for enkelt er det heller ingenting i veien for å dra til et område du strengt tatt er for lavt level til for å få en utfordring. Dessuten har du jo hele Moria nå (om du har kjøpt den, selvsagt) og områdene utenfor på begge sider. I tillegg kommer de nye områdene jeg nevnte snart, så du blir ikke arbeidsledig med det første, spesielt ikke siden du nå kan lage syv karakterer i stedet for bare fem. :) (de måtte jo gi oss plass til de to nye klassene, vet du.) :p

Lenke til kommentar

Ble jeg litt lettet igjen! :)

 

Vel, hva jeg regner for starten? Til level 10? Toppen 20, kanskje!? Når jeg spilte første gangen, så regner jeg vel med når jeg kom til Bree som at starten var ferdig..

 

Så ingen quester er kortet ned på, eller forandret av de som originalt var der?

 

Jeg er ingen MMORPG-fyr.. level 27 i WoW er det høyeste jeg noensinne har kommet. Jeg kom til 23, eller noe, i LotRO sist gang. Jeg liker å queste.. likte aldri WoW noe særlig, men likte LotRO veldig godt, siden jeg følte meg veldig "hjemme" der! Sikkert pga gammel Tolkien fan! :p hehe.. Elsket å gå å gjøre hobbit-ting og sysler.. og slakte ulv, siden ulvene forstyrret mine gode hobbitnaboer! Bort med dem! hehe..

Lenke til kommentar

Bone: Questene er nok som før, skjønt litt lettere. Jeg tok for øvrig questen "Gift for the north" nå nettopp som lvl 15. Dette fordi jeg gjorde en del andre småquester rundt Greenfield og redda hun der Violet først. Jeg hadde ikke planlagt å gjøre den på så høyt level, men jeg fikk for fort opp i level. Den er for øvrig satt som "Small fellowship" nå, i stedet for "Fellowship". Og jada, jeg tok den solo uten store problemer som Hunter. I "gamle dager" var vi alltid tre, fire stk rundt lvl 10 og slet litt. I historie-questene har jeg hentet den hodeskallen nede i Quarry i Scary og levert den til han fyren i skogen, og selvsagt gikk jeg solo hele veien. Jeg tror nok jeg skal klare hele boken solo. ;)

 

Når det er sagt er dette bare i starten. Fra North Downs og Lone-Lands begynner ting å ta seg opp igjen, og du kan nok slite like mye som før mange steder.

 

For øvrig har jeg spilt mye rart opp gjennom årene, men den høyeste karakteren min noensinne (før LotRO) var en lvl 22 gnom i WoW. I LotRO var jeg lvl 46 før MoM hevet level cap'en fra lvl 50 til 60, og nå er jeg lvl 55 og har en på lvl 51. Det sier vel sitt... :p På motsatt ende endte jeg opp som lvl 2 eller 3 i Lineage 2 og har ikke tenkt å spille videre. Tror det var alle kvinnfolka som stod pelsbikinier i snøstormen som fikk meg til å tenke meg litt om... :p

 

Ezio: Det er nok fortsatt de samme gamle serverne, men det betyr vel ikke så mye? Det er plass til alle likevel. :)

Lenke til kommentar
Ezio: Det er nok fortsatt de samme gamle serverne, men det betyr vel ikke så mye? Det er plass til alle likevel. :)

 

Selvsagt! Bare lurte på det.

 

Men for en som er litt n00b, og driver og roter rundt på RP-server(Laurelin), er det noe man spesielt burde merke seg? Når jeg snakker med folk, gjør quester med andre osv så merker jeg meg at de er veldig "Tolkien" i språket, og når en venn av meg sa f.eks "ty" isteden for thank you ble han bedt om å snakke skikkelig. Noen uskrevne lover og regler jeg burde vite om?

 

 

Sikkert feil tråd å spørre i, men det får gå.

Lenke til kommentar

Bare svare litt på det siste der..

 

Jeg spiller KUN på RP-servere.. alt annet er for meg uaktuelt..

 

Så, når det gjelder uskrevne "lover og regler", sett fra mitt synspunkt angående RP-servere, så synes jeg selv at man bør snakke slik man tror karakteren du spiller ville ha snakket!

 

Og hvis du da har lest bøkene og sett filmene, så regner jeg med at du vet hva det går i..

 

At han får beskjed om å "snakke skikkelig" ved å skrive "ty", synes jeg er bare er rett og rimelig..

 

Selv bruker jeg alltid fraser som:

 

- Thank you, young hobbit / young elf / wise elf, osv, alt ettersom hvordan jeg ser han i forhold til meg selv (level, f.eks)

 

- Greetings, sturdy dwarf!

 

- What tidings do you bring from afar?

 

- May your bow protect you!

 

- Fine axe there, dwarf! I can smell the blood of many foul beasts from its edge..

 

Osv, osv..

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg spiller (selvsagt) kun på Laurelin, og det jeg tror han ble bedt om var å snakke normal engelsk slik du ville gjort i dagliglivet om engelsk var morsmålet ditt. Du går jo for eksempel ikke rundt og sier lol, kthxbai, ty, grtz og slikt, gjør du vel?

 

Men når det er sagt er det en stor forskjell fra en offentlig og privat samtale. Om du snakker så alle hører det (med /say) er det forventet at du holder deg til reglene og snakker normalt. Det tar ikke så utrolig mye lengre tid å skrive en hel setning i stedet for netspeek, l33t speak eller hva det nå kalles. Når du derimot snakker privat (enten med /tell eller til gruppen) er det mye friere. En vanlig ting her er at man snakker som om det skulle være offentlig, men det er mye friere om man kjenner hverandre fra før, naturligvis. I tillegg er det mange som skriver (( slik )) for å indikere at de er out-of-character. For eksempel (( Håper Book 9 kommer snart )). :)

 

En stund (spesielt rett etter launch) var det nesten påkrevd at dvergene skulle snakke skotsk, men det er heldigvis borte nå. :p

Lenke til kommentar
Ezio: Det er nok fortsatt de samme gamle serverne, men det betyr vel ikke så mye? Det er plass til alle likevel. :)

 

Selvsagt! Bare lurte på det.

 

Men for en som er litt n00b, og driver og roter rundt på RP-server(Laurelin), er det noe man spesielt burde merke seg? Når jeg snakker med folk, gjør quester med andre osv så merker jeg meg at de er veldig "Tolkien" i språket, og når en venn av meg sa f.eks "ty" isteden for thank you ble han bedt om å snakke skikkelig. Noen uskrevne lover og regler jeg burde vite om?

 

 

Sikkert feil tråd å spørre i, men det får gå.

 

Er faktisk skrevne regler. Hvis du ser på codemaster forumet så er det en post der ett eller annet sted som foklarer forskjellen mellom RP server og vanligh + forteller deg hva som ikke er lov :)http://community.codemasters.com/forum/sho...ad.php?t=264209

 

Edit: La til link..

Endret av Eriondin
Lenke til kommentar

hehe.. husker godt en jeg spilte en del med i starten, en dverg, og ja, han snakket skotsk! Syntes det var skikkelig kult! :)

 

 

Men, en annen sak.. kjøpte jo lifetime subscription her like så godt.. var jo ikke så himla dyrt, heller.. 750 kroner.. Uansett:

 

Spiller på Laurelin og synes det er så veldig få folk her.. Er i Ered Luin, der alvene starter, i Dulliond, Falathlorn, Celondim.. er det veldig, veldig få folk akkurat der, eller spiller ikke folk så mye LotRO lengre? Eller er det pga sommerferie? What?

 

 

Takk, takk..

Lenke til kommentar

Har ikke vært så mye i Ered Luin, men det er nok mulig du bare var uheldig og stakk innom på et dårlig tidspunkt eller noe. Jeg har spilt LotRO hele helgen og aldri hatt problemer med å møte folk. Ta en tur innom The Shire eller Bree en lørdags ettermiddag, så skal du se det blir mer folksomt. :)

 

Et lite "triks" jeg har lært meg er å prøve å finne folk en liten stund fra mandag til fredag om jeg gidder, men jeg sparer de aller fleste gruppequestene til helgene. Dette er spesielt viktig siden skolen starter i morgen (så vidt jeg vet), og folk blir opptatte i ukedne. Senest i går tok jeg stort sett alt av gruppequester i Lone-lands i strekk uten problem. Har herjet mye i Eregion i dag i grupper, og på det verste har jeg blitt nødt til å takke nei til folk som vil bli med fordi gruppen er full. Folk er det mer enn nok av. ;)

 

For øvrig hadde jeg akkurat samme problem i WoW da jeg spilte det første gang. Det var det første MMOet jeg spilte, og naturligvis var jeg svært interessert i å bli med i en gruppe så tidlig som mulig. Problemet var at ikke én eneste person gadd bli med i gruppen min, men sa jeg måtte bli høyere level først. Hele gjengen ville bli ferdig med de første levelene og startområdene så snart som overhodet mulig. Mulig LotRO har en del av dette, skjønt ikke så mye. Det kan også ha noe med at man får mye mer experience nå enn før, så de første levelene går rimelig kjapt om man vet hva man gjør.

 

Mitt råd er å holde ut til du kan dra til et annet område. Det er garantert verdt det om du liker spillet så langt. :)

Lenke til kommentar

Kjøpte Moria-pakken nå..

 

Jeg har jo LotR installert inne fra før.. er det bare å sette i CD-en og bruke den medfulgte koden, så ordner alt seg, eller er det noe spesielt som skal skje?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi det jo står "Mines of Moria" når jeg logger inn nå.. :ermm: Skjønner ikke helt hvorfor, når jeg aldri har installert det før..

Lenke til kommentar

Har du en oppdatert versjon og spiller daglig? Da har du allerede MoM installert. Dette er fordi alle må ha samme versjon av klienten, så du får se folk som spiller Warden og Rune-keeper, kan utforske Eregion og så videre. Om du har kjøpt MoM vil jeg tippe det bare er å gå inn på kontoen din og legge til koden der, så skal du kunne logge rett inn som vanlig og utforske Moria. :)

Lenke til kommentar
Er det noen regel som sier at det ikke er lov til å være med i samme kinship med to forskjellige characters?

 

Nope. Du kan stappe så mange karakterer du vil inn i samme kinship (så lenge kinshippet ikke har regler som forbyr det da, men tviler på at noen driver slik). Er vanlig å ha både main-en og alt-ene i samme kinship. Noen sprer karakterene sine rundt i forskjellige kinship.

 

Om jeg husker rett, så trengs det det 8 karakterer i et kinship for at det ikke skal bli slettet. Så to personer (med noen alter hver) er nok til å opprettholde et kinship. Finnes endel slike, har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar

Artig å lese det fortsatt er folk som spiller dette spillet!

 

Spilte det selv for ca 1år siden, og koste meg veldig med spillet. Spesielt moro å spille ilag med venner.

 

Har også tenkt å begynne å spille igjen, men har noen spørsmål angående å kjøpe det online.

 

Altså:

- Den tidligere accounten min ble "Expired" og jeg glemte brukernavn og passord på Paypal (er det vel?). Så jeg lurer på om jeg kan legge inn det gamle spillet mitt, men kjøpe det på nytt? Eller hva skal jeg gjøre her? :hrm:

 

Prøvde å åpne ny konto på paypal for å få den gamle accounten til å funke, men dette virket ikke, så jeg må vel kjøpe spillet på nytt? Kan jeg da legge inn det gamle og kjøpe et nytt for å få ny cdkey? For må vel ha ny cdkey om jeg skal starte ny account?

 

 

Ser selv at jeg er nokså uklar på det jeg spør om, men om noen forstår, hadde det vært knall bra med et svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...