Gå til innhold

Når kan jeg skaffe ekte visa?


Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei

 

1.februar fyller jeg 18, og i den anledning hadde jeg tenkt og skaffe meg et ekte visa kort slik at jeg kan handle over nett.

Men når kan jeg skaffe dette? Må jeg ha fylt 18 eller kan jeg gå ned på posthuset (har postbanken) i morgen og skaffe da. Må vel ta bilder og alt mulig, så kan vel fort ta to uker før jeg får det?

 

Og to ting til:

1. Koster det penger?

2. Har visa electron kort gjennom postbanken nå, må jeg ha nytt kononummer når jeg får ekte visa?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge den norske lov må du være 18 for og ha visa. Dvs du kan gå ned på postbanken 1.februar og be om og få visa.

2 ja det koster penger på enkelte kort man må betale års leie til banken din. Eg må trur det er 200 kr i året også enkelte tar betaling når kortet blir brukt. En eller to kroner per transaksjon.

3 nei du beholder det gamle kontonummeret.

Lenke til kommentar
Du kan få Visa når du vil, bare du har med deg foreldrene dine.

 

Nei har prøvd, det gikk ikke.

 

I følge den norske lov må du være 18 for og ha visa. Dvs du kan gå ned på postbanken 1.februar og be om og få visa.

2 ja det koster penger på enkelte kort man må betale års leie til banken din. Eg må trur det er 200 kr i året også enkelte tar betaling når kortet blir brukt. En eller to kroner per transaksjon.

3 nei du beholder det gamle kontonummeret.

 

Så jeg må ikke betale for å få kortet, bare 200 kr i årsavgift?

Lenke til kommentar

sirhedly: Kan du dokumentere en plass i den norske loven der det står at ungdom under 18 ikke kan skaffe seg visa? Uten å kunne dokumentere det, tror jeg det står noe i den norske lov om at barn (under 18) ikke kan ta på seg kreditt. Men jeg har ikke sett noe om at man ikke kan få visa-kort, så lenge foreldre godkjenner det.

 

Hvor mye det koster varierer da fra bank til bank. For meg koster det 175kr i året, mens det ikke koster noe å bruke det.

Lenke til kommentar

Det er ingen lov om at du ikke kan anskaffe visa før du er 18, dette vet jeg fordi en jeg kjenner har det, og han er 17. Og du kan når som helst dra dit du ønsker og ha bankkort og bestille, slik at du får det tilsendt eller kan hendte det når du er 18 hvis det krever dette. Jeg vet at banker som Postbanken og Nordea ikke tillater å gi ut visa før ddu er 18. Men det kommer nok sansynlighvis noen avgifter for å ha kortet, men du bør undersøke hvor det er billigst å holde kortet, og gebyrer for uttak og bruk.

 

Sparer mye på å finne den rette banken!

Lenke til kommentar

Begynner å bli en del år siden jeg fikk mitt visakort, men jeg troppet opp der like etter bursdagen min og bestillte sakene, og i samme slengen fikk jeg også med meg masse papirer hjem, da de endret hele kundeforholdet mitt i banken. På den ene av disse lappene stod visanummeret mitt, og jaggu virket ikke dette samme dag jeg hadde vært der :) (skal sies at man ikke bruke dette CCV-nummeret noe særlig (i det hele tatt?) på nettet på den tiden, det var ikke på denne lappen)

Lenke til kommentar
Det er ingen lov om at du ikke kan anskaffe visa før du er 18, dette vet jeg fordi en jeg kjenner har det, og han er 17. Og du kan når som helst dra dit du ønsker og ha bankkort og bestille, slik at du får det tilsendt eller kan hendte det når du er 18 hvis det krever dette. Jeg vet at banker som Postbanken og Nordea ikke tillater å gi ut visa før ddu er 18. Men det kommer nok sansynlighvis noen avgifter for å ha kortet, men du bør undersøke hvor det er billigst å holde kortet, og gebyrer for uttak og bruk.

 

Sparer mye på å finne den rette banken!

 

Tror jeg skal beholde postbanken jeg, eneste banken her i byn som har åpent til 5 og åpent på lørdager. Men takk for tips :)

Lenke til kommentar

Er ikke noe problem å få ordentlig Visa når du er under 18, når jeg skulle ha bankkort for første gang i en alder av 15 år (tror jeg), fikk jeg tilbud om ordentlig Visa, noe jeg da takket nei til.

Sist gang jeg fikk nytt kort spurte de også, men jeg takket nei - uten at jeg helt husker hvorfor.

 

Var under 18 begge gangene, og er det fortsatt, og jeg skal ned til banken for å få ordentlig Visa en av de neste dagene.

Lenke til kommentar
Er ikke noe problem å få ordentlig Visa når du er under 18, når jeg skulle ha bankkort for første gang i en alder av 15 år (tror jeg), fikk jeg tilbud om ordentlig Visa, noe jeg da takket nei til.

Sist gang jeg fikk nytt kort spurte de også, men jeg takket nei - uten at jeg helt husker hvorfor.

 

Var under 18 begge gangene, og er det fortsatt, og jeg skal ned til banken for å få ordentlig Visa en av de neste dagene.

 

Hvordan er dette mulig? Loven må da gjelde for hele Norge? Var selv i sommer sammen med min mor og spurte om jeg kunne få ekte visa og fikk til svar at det hadde de ikke lov til. Jeg har postbanken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...