Gå til innhold

Min. HW for å kjøre WoW på max


Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny pc og vurderer da en bærbar. Har da et spørsmål som sikkert opptar veldig mange andre også.

 

Hva er minimun hardware (prosessor, minne og skjermkort) for å kunne kjøre wow på max med ok fps? (Gitt en viss oppløsning selfølgelig.)

 

For å ta et par eksempler:

GeForce 9300M-GS, 3GB og Intel Pentium Mobilde T3400. Vil dette være nok?

Geforce 9600 GT, 4GB og Intel Core 2 Duo T6400. Vil dette være nok?

Geforce 9700 GT, 4GB og Intel Core 2 Duo P8600. Vil dette være nok?

 

Noen som kan poste et eksempel eller to?

Altså: HW, oppløsning, "kjører wow bra/ok/dårlig".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for Geforce 9700 GT, 4GB og Intel Core 2 Duo P8600.

Tror ikke du vil ha noe problem med å kjøre wow med god fps på denne nei.

4gb minne er nesten et must, og kjøre vista 64 for å utnytte rammen.

 

Men altså skal du ha en PC for gaming ville jeg anbefalt en stasjoner PC. absolutt bedre.

Endret av Tuffey
Lenke til kommentar
Ville gått for Geforce 9700 GT, 4GB og Intel Core 2 Duo P8600.

Tror ikke du vil ha noe problem med å kjøre wow med god fps på denne nei.

4gb minne er nesten et must, og kjøre vista 64 for å utnytte rammen.

 

Men altså skal du ha en PC for gaming ville jeg anbefalt en stasjoner PC. absolutt bedre.

 

Ville gått for Geforce 9700 GT, 4GB og Intel Core 2 Duo P8600, men som han sier er det mye lurere å kjøpe en stasjoner PC. Får mye bedre ytelse for pengene, og store problem som de fleste bærbare maskiner har er varmeutvikling. De skal absolutt putte så mye inn i de små maskinene:P Har mange venner som har problem med dette.

Lenke til kommentar

Vet selfølgelig at du får mer for pengene med en stasjoner pc, men det er uansett ikke poenget her. Lagde denne tråden slik at jeg (og andre) kan få en oversikt over hvor mye wow krever for å kjøre på max (i woflk).

 

Hadde derfor håpet at folk kunne poste en oversikt over sin hadware, oppløsning og fps i wow (med alt på max). Får vi inn en 5-10 slike poster vil en relativt lett kunne se hvilket "nivå" en bør legge seg på mht hardware.

 

Dette vil jo være relevant uansett om folk skal ha ny bærbar eller stasjoner, evt oppgradere sin gamle maskin. Derfor, klipp ut og legg inn:

 

Hardware:

Oppløsning:

Fps i wow:

Lenke til kommentar

Jeg er også litt nysgjerrig på hvordan laptoppen min takler WoW. Spilte på en ganske middelmådig stasjonær før, men sluttet rundt Black temple tider og har på følelsen av Wotlk krever en hel del mer av pc'en

 

Har et Nvidia 8600M GT skjermkort, Core 2 Duo T9300 prossessor og 4 GB minne. Har Vista Home premium 32 bit.

 

Noen tanker om hvor bra WoW kommer til å kjøre hos meg?

Lenke til kommentar
Vet selfølgelig at du får mer for pengene med en stasjoner pc, men det er uansett ikke poenget her. Lagde denne tråden slik at jeg (og andre) kan få en oversikt over hvor mye wow krever for å kjøre på max (i woflk).

 

Hadde derfor håpet at folk kunne poste en oversikt over sin hadware, oppløsning og fps i wow (med alt på max). Får vi inn en 5-10 slike poster vil en relativt lett kunne se hvilket "nivå" en bør legge seg på mht hardware.

 

Dette vil jo være relevant uansett om folk skal ha ny bærbar eller stasjoner, evt oppgradere sin gamle maskin. Derfor, klipp ut og legg inn:

 

Hardware:

Oppløsning:

Fps i wow:

 

Ja tenkte ikke helt over det på den måten, sorry :roll:

 

Mitt oppsett:

Hardware: E8400, DDR3 4Gb ram, HIS Radeon 4870 512Mb, HDD 1,5 Tb, 750W strømforsyning, MSI x48 Platinum hovudkort.

Oppløsning: 1680 x 1050

Fps i wow: 60 Fps ligger jeg på konstant. Kan droppe litt vist jeg er i dalaran når jeg logger på, eller sykt heavy AoE packs:p

 

Dette er da med alt på max + har brukt macro får å sette opp terreng grafikk. Akuratt den funksjonen krever en del.

Endret av hanzi123
Lenke til kommentar
Jeg er også litt nysgjerrig på hvordan laptoppen min takler WoW. Spilte på en ganske middelmådig stasjonær før, men sluttet rundt Black temple tider og har på følelsen av Wotlk krever en hel del mer av pc'en

 

Har et Nvidia 8600M GT skjermkort, Core 2 Duo T9300 prossessor og 4 GB minne. Har Vista Home premium 32 bit.

 

Noen tanker om hvor bra WoW kommer til å kjøre hos meg?

 

Vedder på at du greier det ganske bra, ville ikke forundre meg om du fikk alt på max, kanskje ikke AA. Hadde en skole-PC som jeg kjøpte som nesten greide å ha alt på max(var med XP da). Brukte Vista først og det vart veldig mye bedre etter jeg installerte XP, men jeg hadde da 2GB ram som er litt lite for Vista:p

Lenke til kommentar

Selv har jeg en laptop som jeg vanligvis spiller WoTLK på... Denne er nå på verksted, så jeg pakket ut min gamle stasjonær pc som jeg kjøpte for konfimasjonspengene mine for 9 år siden.

 

2,8 ghtz prossessor

512 mb ram

Ati Raedon 9700 med 512 mb minne

Windows XP

 

Kjører selvfølgelig grafikken på minimum, men jeg får like mye ut av spillet alikevell ;)

Sliter litt i Dalaran selvfølgelig :p

 

Vet dette ikke er svar på trådstarter sitt spørsmål, men en god peker på at WoTLK IKKE krever så mye som mange vil ha det til... (Hvis du tåler og kjøre med min grafikk) ;)

Lenke til kommentar
Jeg er også litt nysgjerrig på hvordan laptoppen min takler WoW. Spilte på en ganske middelmådig stasjonær før, men sluttet rundt Black temple tider og har på følelsen av Wotlk krever en hel del mer av pc'en

 

Har et Nvidia 8600M GT skjermkort, Core 2 Duo T9300 prossessor og 4 GB minne. Har Vista Home premium 32 bit.

 

Noen tanker om hvor bra WoW kommer til å kjøre hos meg?

 

Vedder på at du greier det ganske bra, ville ikke forundre meg om du fikk alt på max, kanskje ikke AA. Hadde en skole-PC som jeg kjøpte som nesten greide å ha alt på max(var med XP da). Brukte Vista først og det vart veldig mye bedre etter jeg installerte XP, men jeg hadde da 2GB ram som er litt lite for Vista:p

 

Takk skal du ha! Gleder meg til å komme hjem på perm å få instalert Wotlk ;) Håper det lever opp til noen av forventningene i alle fall

Lenke til kommentar

Kan vel legge inn meg selv også da.

 

Hardware: Gammel Dell Inspiron 510m med 1.5GHz Pentium M, Intel 855GME Integrated chip set og 1GB ram.

Oppløsning: 1024 x 768

Fps i wow: Ligger rundt 7 fps med alt på minimum! Enda mindre i Outland og BG's.

 

Så da skjønner dere sikker hvorfor jeg skal ha ny pc...

Lenke til kommentar

Min Laptop:

Intel GMA 950 (JA, det er skjermkortet), 2 GB RAM og en eller anna Intel DC med 1.7 GhZ.

Har i tillegg kobla den til en ekstern 22" skjerm. Kjører her alt i minimum, med nesten full skjerm. Det er irriterende, men fungerer.

 

Min Stasjonære PC:

Intel E6550, Nvidia Geforce 9600GT og 4 GB RAM. Denne har ALT på maks, inkl. oppløsning, og kjører med mange addons og over 60-70 FPS hele tiden, bortsett fra når jeg er i Dalaran/Orgrimmar.

Lenke til kommentar
Jeg er også litt nysgjerrig på hvordan laptoppen min takler WoW. Spilte på en ganske middelmådig stasjonær før, men sluttet rundt Black temple tider og har på følelsen av Wotlk krever en hel del mer av pc'en

 

Har et Nvidia 8600M GT skjermkort, Core 2 Duo T9300 prossessor og 4 GB minne. Har Vista Home premium 32 bit.

 

Noen tanker om hvor bra WoW kommer til å kjøre hos meg?

Jeg har en bærbar med samme spec som dette men med bare 2GB minne. Wow funker knall på den, kan selfølgelig ikke ha allt på max da. Og jeg tanker som regel noe som krever lite latency og det går fin fint.

Lenke til kommentar
Intel Q6600

4GB Ram

Radeon 4870X2 2GB

 

~60fps i azeroth

nesten aldri over 30fps (som regel mindre) i northrend.

 

Alt utenom shadows på max (shadows står på 2 hakk under max)

 

Hvordan er det mulig? :hmm: Kan droppe ganske langt ned jeg og i Northrend men pleier som regel å ligge på 50 fast. Bruker recount til å overvåke fpsen.

Lenke til kommentar
Intel Q6600

4GB Ram

Radeon 4870X2 2GB

 

~60fps i azeroth

nesten aldri over 30fps (som regel mindre) i northrend.

 

Alt utenom shadows på max (shadows står på 2 hakk under max)

 

Hvordan er det mulig? :hmm: Kan droppe ganske langt ned jeg og i Northrend men pleier som regel å ligge på 50 fast. Bruker recount til å overvåke fpsen.

 

Kan ha noe med oppløsningen å gjøre.

Lenke til kommentar
Intel Q6600

4GB Ram

Radeon 4870X2 2GB

 

~60fps i azeroth

nesten aldri over 30fps (som regel mindre) i northrend.

 

Alt utenom shadows på max (shadows står på 2 hakk under max)

Stusset også litt på denne. Dette er jo tross alt et skjermkort til 4000,- Og med en bra cpu og 4GB ram burde jo dette holde i massevis.

Endret av janan71
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...