Gå til innhold

Min. HW for å kjøre WoW på max


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører 1920x1200 jeg iallefall :)

 

Antar du mener 1920x1080 om ikke 1920x1200... Tviler sterkt på at det er noen skjermer med en så ustandard oppløsning som 1920x1050.. muligens 1680 x 1050 da?

 

Forøvrig kjørte jeg ett 8800GT kort før jeg fikk X2eren og det var ca samme FPS der.

 

Nå skal det sies at jeg kjører ett tonn med addons også. Men egentlig ikke nok til at jeg trodde det skulle påvirke FPS såpass mye som det evt. gjør.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jeg kjører 1920x1200 jeg iallefall :)

 

Antar du mener 1920x1080 om ikke 1920x1200... Tviler sterkt på at det er noen skjermer med en så ustandard oppløsning som 1920x1050.. muligens 1680 x 1050 da?

 

Forøvrig kjørte jeg ett 8800GT kort før jeg fikk X2eren og det var ca samme FPS der.

 

Nå skal det sies at jeg kjører ett tonn med addons også. Men egentlig ikke nok til at jeg trodde det skulle påvirke FPS såpass mye som det evt. gjør.

 

Ok jeg mente egentlig 1920 x 1200:p Har en 24" som kjører det. Går vell kanskje ikke å ha større?

 

Bruker du den macroen får å forbedre terreng graphic og eller? Dette drar ned mye. Men uansett hvor mye addons og sånt du har burde no X2 og det oppsettet du har greie fint å kjøre med stabil høg fps:o

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er det ingen hardware i dag som kjører WoW på maks med høy framerate.

 

 

Ati 4870, AMD X2 6000+, 2GB ram, 2x Raptor 10krpm disker i raid-0 - Fps er "stabil" på 15-32fps og dropper ned i 7-8fps i Dalaran eller store raids.

 

Dette er ikke engang med alt på maks.

 

Har senket oppløsning ned til 1440x1080 ca, med så lav oppløsning på teksturene er det bortkastet med mer.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
I min erfaring er det det som krever mest av alt iallefall etter 3.0 oppdateringen :)

 

Forøvrig spiller jeg ikke med added ground clutter macroen nei.

Vel, tenkte meg ikke om, mulig jeg tar feil ang. WoW :) Er vel litt mer skygger her, men i de fleste andre spill, shooters, så er det skyggen som krever minst.

 

Derfor jeg har to skjermer og:p Ganske deili med internett sider på den ene, eller film. og wow på hovudskjermen.

Gjorde dette på Laptopen selv, gøy :) Men da ble WoW uberdårlig.

Lenke til kommentar

Ja plass er det litt mindre av:p De 24" skal alltid vere så store!

 

Er det noen som vet hvor lav fpsen må vere for at du skal merke det? Leste det en plass men har glømt det:p Sitter å ser på wow nå at den ligger stabilt på 30 fps i Dalaran. Elsker alle de barene til recount. Med fps og andre statistiker.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet er det ingen hardware i dag som kjører WoW på maks med høy framerate.

 

 

Ati 4870, AMD X2 6000+, 2GB ram, 2x Raptor 10krpm disker i raid-0 - Fps er "stabil" på 15-32fps og dropper ned i 7-8fps i Dalaran eller store raids.

 

Dette er ikke engang med alt på maks.

 

Har senket oppløsning ned til 1440x1080 ca, med så lav oppløsning på teksturene er det bortkastet med mer.

 

Jeg har Powercolor Radeon 4870 1GB PCS skjerkort, 4GB Corsair Dominator Ram, Intel Core 2 Q9300 2.5Ghz og jeg raider med alt på fult 1920x1200 oppløsning med over 60fps, jeg kan frapse me stabil 30fps framerate, og da tar jeg opp film i 1920x1200 oppløsning, så jo det er hardware i dag som kjører wow med høy framerate med alle instillinger på high

Lenke til kommentar

Hardware: Q6600, Geforce 9600 GT og 4 gb ram (bruker to skjermer, har ingen anelse om det spiller inn på ytelsen til kortet men :ph34r: )

Oppløsning: 1680x1050

Fps i wow: Som regel oppe i 60, noen ganger ned til 30, men lagger veeldig sjelden.

Ingen problemer med mye mobs på skjermen :thumbup:

 

edit: kjører vista

Endret av DragonsHeaven
Lenke til kommentar

E8500 @ 3,4 GhZ

PowerColor Radeon HD4870X2 2GB

4GB 1066Mhz Corsair TwinX2 Ram

Vista Home Premium x64

 

Kjører 1920x1200 med stabil FPS på 60 (eller 100+ om jeg tar av V-sync) i omtrent alle områder med 4xAA og varierende shadows. Senkes litt i raids med masse mobs og i dalaran da :<

 

Greia er at når jeg kommer til områder med mange trær, slik som noen steder i Dragonblight, Howling Fjords, Grizzly Hills, Terrokar Forest etc. så hikker bildet, aka lagger litt.

Har prøvd med lavere AA og shadows men jeg syns at det er litt skrøplig at et så kostbart oppsett ikke takler steder som disse ordentlig.

For øyeblikket kjører jeg 4xAA og hakk 2 eller 3 av shadows for å få det til å kjøre relativt smooth.

 

Det jeg tenker kan hjelpe på litt er å klokke prossesoren mer så det blir mindre av en flaskehals men synnes fortsatt at det er tåpelig at det skal være slik.

 

Og tja, addons slukker faktisk en del vil jeg tro, fikk nesten dobblet fps når jeg skjulte interface og hadde V-sync avslått før og etter jeg sjekket.

Lenke til kommentar

Føler ikke at CPUen din skal vere en flaskehals siden de fleste med slike maskiner bruker jo 4 kjerner, og siden WoW ikke utnytter det er vell din veldig god for akuratt det spillet.

 

Men jeg hadde og trudd at et slikt oppsett som du har burde greid det fint.. Bruker du windows-mode? Jeg kjenner stor forskjell fra med og uten wm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...