Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Kan ikke logge på (Dell XPS M1530)


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Som sagt har jeg en dell XPS M1530 som jeg ikke får logget på. Den starter opp helt greit, men når jeg skriver inn passordet (eller drar fingeren på fingeravtrykkleser) får jeg bare en feilmelding:

"Mislykket pålogging for User Profile Service-tjenesten.

 

Brukerprofilen kan ikke lastes inn."

 

PCen har Vista, og funket fint i går kveld. Hva gjør jeg nå?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, jeg er ikke veldig god på dette. Hvordan starter jeg i safe mode? Og hvordan logger jeg inn som "admin"?

 

Hehe.

 

EDIT: Ok, jeg kom inn i safe mode nå. Og nå tar den systemgjenoppretting. Håper det virker.

EDIT2: Case solved. Takk for hjelpa.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har funnet en løsning så legger den like greit ut her:)

 

Jeg startet maskin i sikkerhetsmodus og startet "regedit" Under HKEY_LOKAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Profilelist\

 

Der fant jeg mappen for brukeren jeg skulle logge på med og to andre (gjest og temp) Den jeg skulle logge på het .bak på slutten og temp mappen het det samme som brukeren min. Jeg endret temp mappen til _1 på slutten og fjernet .bak fra mappen på brukeren jeg skulle logge på med.

Så trykket jeg på mappen til brukeren min og dobbeltklikket på verdien state og endret denne til 0(heksadesimal)

 

Startet maskinen på nytt og fikk logget på på vanelig måte :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...
  • 11 måneder senere...
  • 2 år senere...
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Har funnet en løsning så legger den like greit ut her:)

 

Jeg startet maskin i sikkerhetsmodus og startet "regedit" Under HKEY_LOKAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Profilelist\

 

Der fant jeg mappen for brukeren jeg skulle logge på med og to andre (gjest og temp) Den jeg skulle logge på het .bak på slutten og temp mappen het det samme som brukeren min. Jeg endret temp mappen til _1 på slutten og fjernet .bak fra mappen på brukeren jeg skulle logge på med.

Så trykket jeg på mappen til brukeren min og dobbeltklikket på verdien state og endret denne til 0(heksadesimal)

 

Startet maskinen på nytt og fikk logget på på vanelig måte smile.gif

genialt selv 11 år efter takker og bukker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...