Gå til innhold

Prisen for LCD har nådd bunn


Anbefalte innlegg

Til Snotrus.

ehh...har du sett full hd på 60 tommer. Eller er du en av de som står med lupe foran skjermen? Dette var ett utsagn som ikke har rot i virkeligheten!

Synes du virkelig det ja ok.. det er smak og behag, noen mennesker ser feks ikke forskjellen på ditt og datt slik som 30 Hz og 120 Hz. Jeg er kanskje nøye\kresen på bildet ja og studerer dem gjerne nærme.

http://www.teknofil.no/wip4/plasma_best_se.../d.epl?id=19611

Etter testen var alle enige om at man ofte ikke kunne se forskjell på 720p og 1080p - ikke en gang på kloss hold!

På 3 meters avstand greide mange ikke å skille 480p og 1080p.

Å se forskjell på 720p og 1080p var enda verre.

 

Selv når seerpanelet ble plassert bare 2 meter fra skjermen, syntes de det var vanskelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser lett forskjell på 720p og 1080p på min 24" pc skjerm... Men god kontrast og svart-nivå, samt responstid hjelper vell en del på det. Nå som jeg har blitt vant til å ha 1920x1200 i oppløsning til vanlig, og ser en del film i 720p/1080p føler jeg det som om bildet blir kornete og uskarpt med standard xvid.

Lenke til kommentar
Jeg ser lett forskjell på 720p og 1080p på min 24" pc skjerm... Men god kontrast og svart-nivå, samt responstid hjelper vell en del på det. Nå som jeg har blitt vant til å ha 1920x1200 i oppløsning til vanlig, og ser en del film i 720p/1080p føler jeg det som om bildet blir kornete og uskarpt med standard xvid.

Vi snakker om tv ikke pc skjerm. Man sitter gjerne litt nærmere pc skjerm enn tv.Dessuten er det lettere å se oppløsning på pc signaler enn tv signaler.

(standard xvid?????)Alle ser forskjell på xvid kontra vanlig dvd\bluray!

Lenke til kommentar
1024x768 vs 1920x1080 er uten sammenligning. At såkalte svenske eksperter har problemer med å se forskjell er mer morsomt enn noe annet.

Jeg har den pioneeren (pdp4280) som ble testet. Den har fortsatt langt bedre bildekvalitet enn veldig mange Full HD tver som er på markedet nå! Jeg jobber som selger i en Stor Butikk med Enormt utvalg av lcd plasma skjermer og har veldig gode linser slik at jeg ser disse skjermene godt hver eneste dag! Jeg vil faktisk påstå at ingen 42 tommere er bedre enn den! I dag hadde jeg kjøpt pdplx5090 i full hd til samme pris men..."vanlige" folk ser ikke forskjell på HD og Full HD.

 

Ps: jeg er ikke svensk!

Lenke til kommentar
Er ikke 50" i 1920x1080 da? Er det jeg får opp på søk.

Jo, Jeg er selvfølgelig ikke imot høyere oppløsning...bare det at jeg imot Full HD hysteri. Har opplevd kunder som spør etter alt fra 20-26 tommer tv med Full HD til Hytta! Også ser de dumt på meg når jeg sier de ikke trenger det.Siden vi egentlig snakker om priser her så ville det blitt veldig mye dyrere med full hd på mindre skjermer.

Lenke til kommentar
Hva vet du om de ikke trenger det? Jeg kunne gjerne hatt lyst på full HD på en 20-26" på hytta dersom jeg skulle koble PCen til den og bruke den som PC-skjerm til tider og TV-skjerm ellers.

Jeg spør alltid om hva de skal bruke den til. Man er en veldig dårlig selger hvis man ikke spør hvordan et produkt skal brukes.

Lenke til kommentar
Hva vet du om de ikke trenger det? Jeg kunne gjerne hatt lyst på full HD på en 20-26" på hytta dersom jeg skulle koble PCen til den og bruke den som PC-skjerm til tider og TV-skjerm ellers.

Jeg spør alltid om hva de skal bruke den til. Man er en veldig dårlig selger hvis man ikke spør hvordan et produkt skal brukes.

Man er ofte en "dårlig" selger om man jobber på plasser som f.eks elkjøp, siba, lefdal o.l. Har selv blitt tilbydt CF-minnekort til videokamera med SD-slot, VGA-kabel til DVI-skjerm og ATi HD3450 som drar alle nyeste spill på god grafikk.

 

EDIT: Ofte som i ikke alltid, og "dårlig" som at de kan lite, men får solgt produktene allikevel.

 

~Torstein :)

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...