Gå til innhold

BK:Chamaeleo africanus (kameleon)

dan83

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tre nye kameleon bilder fra meg, tatt med s6500fd + raynox dcr-250 makro adaptor

Alle kritikk settes pris på!!!!

post-142640-1232498741_thumb.jpg

post-142640-1232498753_thumb.jpg

post-142640-1232498759_thumb.jpg

Endret av dan83
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Blitsen ødelegger noe, men ser ut til at det kan være såpass dårlig lys rundt at det ble litt som en nødløsning. Skru ned blendertallet for å få bakgrunnen mer diffus. Dermed kan det godt hende at du får til å unngå blitsen også. Gå nærmere kameleonen, eventuelt zoom inn mer for å få litt mer dybde. Ellers så var det greie/ok komposisjoner.

Skrevet (endret)
Blitsen ødelegger noe, men ser ut til at det kan være såpass dårlig lys rundt at det ble litt som en nødløsning. Skru ned blendertallet for å få bakgrunnen mer diffus. Dermed kan det godt hende at du får til å unngå blitsen også. Gå nærmere kameleonen, eventuelt zoom inn mer for å få litt mer dybde. Ellers så var det greie/ok komposisjoner.

bildene ble tatt om natten, så hadde ikke fungert så veldig mye å bruke mindre blenderåpning(eller raskere lukkertid) for å få bakgrunnnen med diffus. Jeg brukte også svakest blits styrke for å prøve å unngå for mye "blits" effekt :)

edit: dette er en baby kameleon, så er allerde gankse nært...hvis jeg hadde zoomet nærmere, så hadde dybdeskarpheten blitt for dårlig!!

Endret av dan83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...