Gå til innhold

Windows finner ikke e-sata disken.

foenix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en harddisk på 500gb som jeg har satt i et e-sata kabinett og koblet til maskinen. Den vises i setup, men ikke i Windows. Må jeg formatere den utenfor Windows før den vises der? Hvordan gjøres det evt.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er eSATA variabelt etter HK om hvordan det funker.

Hos meg for eksempel så funker den helt fint på ABIT IX38 hovedkortet mitt, men om jeg slenger den på Biostar I45'n så funker det ikke i det hele tatt!

Hva det er som er feil har jeg ingen anelse om, men den vil rett og slett ikke.

Skrevet

En skulle tro at det ikke skulle være noen forskjell på å ha disken i PCen og kople til med vanlig SATA-kabel, og å ha den utenfor tilkoplet med e-SATA-kabel :hmm:

Skrevet

Jeg har koblet strøm til og antar at hovedkortet godtar den siden den vises i Setup i Bios. Problemet er at den ikke vises i Windows når jeg går inn på "min datamaskin" eller "utforsker"

Skrevet
En skulle tro at det ikke skulle være noen forskjell på å ha disken i PCen og kople til med vanlig SATA-kabel, og å ha den utenfor tilkoplet med e-SATA-kabel :hmm:

Jeg trodde heller ikke det, men den nekter dønn plent å kommunisere med Biostar kortet.

Den spinner opp slik som den bruker å gjøre når jeg kobler den til men det blir aldri noe mer.

Har dog ikke sjekket om BIOSen finner den enda, men jeg tviler siden den ikke viser noen tegn til hverken diskbehandling eller min datamaskin.

Men det har vært kjent dette med forskjellige kontrollere, har ikke prøvd med mitt vanlige eksterne kabinett, dette var med Seagate FreeAgent Xtreme 1.5Tb.

Skrevet

Jeg trodde heller ikke det, men den nekter dønn plent å kommunisere med Biostar kortet.

Den spinner opp slik som den bruker å gjøre når jeg kobler den til men det blir aldri noe mer.

Har dog ikke sjekket om BIOSen finner den enda, men jeg tviler siden den ikke viser noen tegn til hverken diskbehandling eller min datamaskin.

Men det har vært kjent dette med forskjellige kontrollere, har ikke prøvd med mitt vanlige eksterne kabinett, dette var med Seagate FreeAgent Xtreme 1.5Tb.

Jeg måtte installere den internt først og klargjorde den med programmet Acronis True Image. Når jeg så restartet maskinen, viste den seg som ekstra disk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...