foenix Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Har kjøpt meg en harddisk på 500gb som jeg har satt i et e-sata kabinett og koblet til maskinen. Den vises i setup, men ikke i Windows. Må jeg formatere den utenfor Windows før den vises der? Hvordan gjøres det evt.?
k-orm Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Har du koplet til strøm til den eksterne sata-disken ?
007CD Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Dessverre er eSATA variabelt etter HK om hvordan det funker. Hos meg for eksempel så funker den helt fint på ABIT IX38 hovedkortet mitt, men om jeg slenger den på Biostar I45'n så funker det ikke i det hele tatt! Hva det er som er feil har jeg ingen anelse om, men den vil rett og slett ikke.
k-orm Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 En skulle tro at det ikke skulle være noen forskjell på å ha disken i PCen og kople til med vanlig SATA-kabel, og å ha den utenfor tilkoplet med e-SATA-kabel
foenix Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Skrevet 20. januar 2009 Jeg har koblet strøm til og antar at hovedkortet godtar den siden den vises i Setup i Bios. Problemet er at den ikke vises i Windows når jeg går inn på "min datamaskin" eller "utforsker"
Hårek Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Svært vanlig 'problem', det er mange som aldri har hørt om Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm En 'ferdigbygd' eksterndisk leveres ferdig formatert, men løse disker må initialiseres, dvs du må lage en partisjon. Uten dette vil den ikke vises i 'Min Datamaskin'.
007CD Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 En skulle tro at det ikke skulle være noen forskjell på å ha disken i PCen og kople til med vanlig SATA-kabel, og å ha den utenfor tilkoplet med e-SATA-kabel Jeg trodde heller ikke det, men den nekter dønn plent å kommunisere med Biostar kortet. Den spinner opp slik som den bruker å gjøre når jeg kobler den til men det blir aldri noe mer. Har dog ikke sjekket om BIOSen finner den enda, men jeg tviler siden den ikke viser noen tegn til hverken diskbehandling eller min datamaskin. Men det har vært kjent dette med forskjellige kontrollere, har ikke prøvd med mitt vanlige eksterne kabinett, dette var med Seagate FreeAgent Xtreme 1.5Tb.
foenix Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 En skulle tro at det ikke skulle være noen forskjell på å ha disken i PCen og kople til med vanlig SATA-kabel, og å ha den utenfor tilkoplet med e-SATA-kabel Jeg trodde heller ikke det, men den nekter dønn plent å kommunisere med Biostar kortet. Den spinner opp slik som den bruker å gjøre når jeg kobler den til men det blir aldri noe mer. Har dog ikke sjekket om BIOSen finner den enda, men jeg tviler siden den ikke viser noen tegn til hverken diskbehandling eller min datamaskin. Men det har vært kjent dette med forskjellige kontrollere, har ikke prøvd med mitt vanlige eksterne kabinett, dette var med Seagate FreeAgent Xtreme 1.5Tb. Jeg måtte installere den internt først og klargjorde den med programmet Acronis True Image. Når jeg så restartet maskinen, viste den seg som ekstra disk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå