Gå til innhold

uTorrent: Fucker opp DNS samt spiser alt av båndbredde.


Gaarulf

Anbefalte innlegg

Altså, gikk tilbake til uTorrent, da BitTornado ble litt for gammeldags til lengre torrents.

 

Hver gang jeg skrur på uTorrent, sperrer det hele nettet. Alle maskiner i huset kommer ikke inn på websider, om ikke de er heldige å bruker 5min på å laste google.

 

Ja, jeg har prøvd å satt ned farten. Med 1kb/s opp og ned som max, samt en 5mb torrentfil på pur faen, skjer samme problemet.

 

Hadde ikke samme problem med BitTornado.

 

DNS blir også veldig fucka etter dette. Dette har jeg bare merket på min maskin though. Det vil si, jeg kan gå inn på VG via IP, men ikke vg.no .. Steam, Ventrilo, Mumble funker, så nettet er ikke nede. Dette skjer BARE etter bruk av uTorrent.

 

 

Hjelp!

 

- om ikke, kan noen anbefale meg ett annet torrentprogramm som enkelt starter og pauser torrenter, uten å måtte åpne torrentene manuelt i programmet hver gang (bittornado, host host).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet med flere torrentklienter tidligere.

Viste seg at jeg hadde for mange torrenter aktive/i programmet. Så nå fjerner jeg alle torrenter fra programmet etter det er ferdig lastet ned, med mindre jeg må seede. Prøver dog å ikke overstige 10 torrenter i µtorrent på en gang.

 

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har samme problemet selv om jeg har på 1 torrent, av valgfri størrelse.

 

Mulig du allerede har gitt opp eller funnet en løsning, men tenkte det var greit å nevne.

 

Hvis du bruker Eset NOD32 ved siden av kan dette lage krøll med uTorrent. Hadde samme problemet som du beskriver, uansett innstillinger i uTorrent ville alt av andre programmer være sperret så fort uTorrent begynte å få inn trafikk. Løsningen fant jeg ved å gå inn i innstillingene på NOD32 og gjøre følgende endringer;

 

SETUP > Antivirus and antispyware > Web access protection > HTTP > Web browsers >

Her setter du et rødt kryss ved siden av uTorrent.

 

Etter dette fungerer alt utmerket for min del!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...