Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger en god unnskyldning


Gjest fredrik_17

Anbefalte innlegg

Jeg fikk det ihvertfall gyldig da jeg fucka beinet mitt :)

Fraværet vil stå på vitnemålet ditt, men vil ikke telles opp. ;)

 

Haha, det står på VITNEMÅLET, men "telles ikke opp"? Den hørtes fin ut :roll:

Jau, ved siden av av hvilken dag og og hvilke timer det gjelder, evnt hel dag, står det som regel

"Telles opp" deretter er det merket ja eller nei :):p

 

Du mener det her helt alvorlig, du. Har ikke noen betydning om det "telles opp" eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ærlig talt! Kanskje litt utrolig, men Bjørn Dæhlie hadde heller aldri gått på ski før han gjorde det for første gang.

 

Du minner meg om mamman min: "Nei, du får ikke låv til å øvelseskjøre i mørket, før du har øvelseskjørt i mørket før"

 

:wallbash:

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar

Folk er jo ikke idioter heller: de fleste vet at personene som ikke blir med i bakken/på skitur har en grunn til det, og ofte er det at de ikke har så mye erfaring med å stå på ski.

 

Det er ikke noe galt i å ikke ha vert i bakken før, men det teiteste man kan gjøre er å lyge om det. Om du ikke har lyst til å lære å stå på ski på denne skituren så gjør du selvsagt ikke det, men si det som det er at du ikke har lyst fordi du har lite erfaring med å stå i bakken, og at langrenn er noe du vil ha lite utbytte av i dette tilfellet.

 

Du trenger ingen unnskyldning, du kan i kraft av egen person sette en grense og markere deg selv ved å fortelle at dette er noe du ikke har lyst til. Det krever ingen utbrodering eller særskilt grunn, men om det skulle bli nødvendig så si sannheten. Det scorer du ti ganger mer på enn løgn.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Gjest fredrik_17

Haha, mye flotte svar her.

 

Vel, kanskje dere har rett. Best å bare si at jeg ikke er noe slalomfan og at derfor turen blir litt kjedelig dersom jeg kun kan være med på langrenn.

 

Har liksom lyst å lære meg skikkelig slalom en dag hvor ikke hele trinnet er der samtidig. xD

Lenke til kommentar
Gjest fredrik_17

Og alternativet er ikke å skulke, men å gjøre noe greier på skolen. Oppgaver av noe slag.. Tar sikkert ikke lange tida.

 

men uansett, selv om det er rom for opplæring på turen gidder jeg ikke være slalom-tarden som trenger hjelp på sidelinja, mens alle de andre er i bakken, hehe. De fleste skjønner vel den. Lærer meg skikkelig slalom en gang, men ikke når alle på trinnet er der. ^^

Lenke til kommentar
Gjest fredrik_17

Skrev det lenger opp:

"gidder jeg ikke være slalom-tarden som trenger hjelp på sidelinja, mens alle de andre er i bakken, hehe. De fleste skjønner vel den. Lærer meg skikkelig slalom en gang, men ikke når alle på trinnet er der. ^^"

 

Liker å være forberedt, spesielt når det er noe jeg ikke har gjort før. :cool:

Lenke til kommentar

Vis litt "guts" og gjør det. Hvis du ikke tør å drite deg ut ved at du aldri har lært deg det så kommer du ikke langt her i livet, en gang må jo være den første. Det er jo nesten bare et pluss det at du gjør det forran resten av 2.klasse, det blir jo konge!

 

Edit: brukte 5 år på å skrive dette så jeg er nå at du vi være forberedt...fuck it og stå på slalom...

Endret av Emblazer
Lenke til kommentar
Skrev det lenger opp:

"gidder jeg ikke være slalom-tarden som trenger hjelp på sidelinja, mens alle de andre er i bakken, hehe. De fleste skjønner vel den. Lærer meg skikkelig slalom en gang, men ikke når alle på trinnet er der. ^^"

 

Liker å være forberedt, spesielt når det er noe jeg ikke har gjort før. :cool:

 

Det er ikke snakk om å få hjelp på sidelinja. Eneste du trenger å vite er at du skal legge vekta på den ytterste skien, annen "hjelp" har jeg aldri fått.

 

Noen heiser kan være litt vanskelige, men med normal balanse (du mestrer jo langrenn) går det fint :thumbup:

Lenke til kommentar

2. trinnet... altså du er rundt 17 år? Du må da ha guts til å tryne på ski forann klassen din.

 

Personlig var jeg en uke på "ski-ferie-ting" med klassen i 10. klasse. Jeg lå for det meste i snøen og kavet, ettersom jeg er mer eller mindre retard når det kommer til sporter som innebærer en stor del balanse.

 

Ler deg å le av deg selv.

Lenke til kommentar

What?

Her får du en gylden mulighet til å lære deg VERDENS KULESTE SPORT og så prøver du å komme på unnskyldninger for å slippe?

 

:dontgetit:

 

Møt opp, gjør ditt beste og ha det kult! Så fortsetter du å kjøre på ski/brett resten av livet.

Jeg garanterer deg at andre vil mindre gode på ski også.

 

Til og med Seth Morrison har vært nybegynner en gang.

Lenke til kommentar
Gjest fredrik_17

Altså jeg har ingen problem med å le av meg selv, har masser av selvironi, men akkurat når det kommer til ski er det noe litt annet.

 

Men tror ikke at jeg vil syns det er gøy når andre farer ned bakken, mens jeg detter hver 4. meter. :p

Ler kanskje de første gangene, men så tenker jeg, "damn altså". Men jeg vet jo ikke.

Lenke til kommentar
Altså jeg har ingen problem med å le av meg selv, har masser av selvironi, men akkurat når det kommer til ski er det noe litt annet.

 

Men tror ikke at jeg vil syns det er gøy når andre farer ned bakken, mens jeg detter hver 4. meter. :p

Ler kanskje de første gangene, men så tenker jeg, "damn altså". Men jeg vet jo ikke.

 

Du virker langt mer usikker på deg selv enn det du vil innrømme. Jeg ser virkelig ikke problemet.

Lenke til kommentar
Gjest fredrik_17

Vel, nå kjenner ikke du meg heller da, så blir litt feil å si "du virker usikker på deg selv".

 

Hvis du virkelig ikke ser problemet, så er kanskje problemet ditt at du ikke helt kan sette deg inn i andres situasjon?

 

Jeg har ikke bestemt meg om jeg blir med eller ikke, men er ikke helt sikker på om jeg vil få det så moro når alle andre kan det, mens jeg må få startopplæring.

 

Jeg syns det er bedre å lære noe slikt som dette blant få personer, istedenfor foran hele trinnet, haha. Akkurat som når du lærer å kjøre bil det, man kjører på et rolig og stille området uten for mange andre biler. For egen sikkerhet, men også fordi man ønsker å konsentrere seg om bilkjøringen og kun den, ikke alt annet som skjer rundt. Okay, litt dårlig eksempel, men dere skjønner sikkert.

Lenke til kommentar

I militæret så brukte vi "ski" nokså ofte, da var det som regel enten rett fram/opp/ned. Derimot en dag mens vi var på øvelse ville befalet at vi skulle få litt mer erfaring siden de fleste bremset i nedoverbakkene, noe som laget kø og snodige kjedekollisjoner. Det vi gjorde var at vi alle gikk i et spor rett opp en enorm bakke og eneste måten å komme ned var å kjøre ned uten å bremse.

 

Mer eller mindre alle var livredd, selv om de fleste prøvde å skjule det ved å le litt nervøst. Uansett, alle kom seg ned uten noen problemer, og etter det så var de fleste rimelig rolig fordi de forstod at det ikke var så farlig. Etterpå laget troppen hopp og slikt som vi alle kjørte ned, det ble det derimot en rask slutt på fordi "skiene" knakk som tannpirkere.

 

Så hopp i det, bare ikke velg den bratteste bakken sin finnes. Du trenger heller ikke kunne telemarknedslag eller noe slikt fancy, bare husk pizza/french fries så går alt bra :wee:, blir sikkert morsomt.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Jeg forstår deg godt, det har med verdighet å gjøre. Jeg holder derimot fast på at du ikke bør ty til bortforklaringer eller hvite løgner for å skulle forklare hvorfor du ikke ønsker å dra på skitur. Du er i stand til å ta valg i kraft av egen person, og det viser langt større autoritet og selvsikkerhet å kunne stå for de valgene uten å rote seg bort i løgner som er like transparente som glass uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...