Straffa Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 (endret) Etter å ha spilt i 2 uker så kommer jeg med mitt første inntrykk av Age of Conan. Litt bakgrunn om meg selv angående MMO spill så har det blitt noen år. Spilt AO, DAoC og wow. La opp wow etter par år spilling der og etter det tok jeg en pause fra hele MMO greia og spilte mere singelplayer RPG spill og andre type spill. Jeg hadde rett og slett ikket tid heller til å sitte oppe og "raide" i flere timer av gangen. Vel 2 uker siden ville jeg prøve igjen, denne gangen gikk jeg for Age of Conan. 2 uker har jeg spilt det og kort fortalt så kan jeg si at spillet er veldig bra, men det mangler en del ting som jeg mener burde vært med i et så nytt spill som Age of Conan er. Det bra -Nytt system. Her må du ta komboer med riktig tastetrykking i riktig rekkefølge når du kriger. Det er ikke som andre MMO der det ofte holder med å trykke en tast nå og da, her må man følge med heletiden. -Grafikken. Age of Conan leverer så det holder! Her snakker vi om veldig detaljert grafikk. De har satset på mere ekte stil enn den tegneserie grafikken man finner i wow. Det skulle bare mangle da Conan universet ikke hadde passet i en slik setting. Har du en data som klarer å kjøre spillet på maks er det ingen tvil at dette er det beste man får tak i dags dato. -Questene. Det er mye mere enn bare hent ditt og drep datt quester. Virker som de har satset stort på få en story og det er flott. Jeg har ikke kjedet meg et sekund med disse questene jeg har fått i spillet. Det dårlige: -Nytt system. Ja jeg skriver det her også. Selv om det var artig i starten å trykke på flere taster for å dra en kombo så kan det bli litt slitsomt når du gjør den samme komboen 100 ganger og må taste 4 taster i riktig rekkefølge for å aktivisere den. Dette går begge veier, det er kjedelig bare å taste nå og da, men samtidig er det også slitsomt synes jeg i lengden og taste 4 taster for å gjennomføre en kombo. -Zoner. Et MMO spill som ble lansert i 2008 burde ikke ha Zoner. Det blir som å spille et singelplayer spill med "levels" men her heter det zoner i stedet. Ikke nok med det så er jeg skuffet over at de fleste zonene for å komme fra et land til et annet, må du gjennom akkurat den porten, døra eller båten. En stor verden som Age of Conan er og man MÅ gjennom akkurat den porten for å komme videre blir litt teit. Blir som skal du til Sverige fra Norge og du MÅ kjøre over svinesundbrua. Så dere som bor i Finnmark eller annet sted i Norge må over svinesundbrua, annet alternativ er ikke mulig. Da sitter jeg med en følelse at jeg spiller på en "level" i stedet for at jeg er i en stor åpen verden. Ikke nok med det så er alle zonene eller levels om en vil kalle det omringet av store fjell og usynelig vegger. Det er med andre ord ikke mulig å se utover til et annet land der du står. Når du skal inn i et annet land så er det også Loading, noe som gjør at man bytter til et annet level i et hvem som helst spill. -Antall spillere på samme sted. Jeg vet ikke med dere, men når jeg spilte wow så kunne jeg vandre i Ironforge og kunne sikkert telle flere hundre aktive spillere samtidig på skjermen min. Stappfult med andre ord, og det er slik det skal være i en by. Store folkemenger og masse liv. Når du har kommet fra en vandring i ødemarka eller fra fjellheimen og kommer til en by, skal det være masse folk. Hadde vært rart om jeg dro til Oslo sentrum og jeg ser maks 50 folk fordi de andre er på samme sted men i en annen instance. Virker som spillmotoren til Age of Conan ikke takler store folkemengder av gangen, tar jeg feil her så si ifra. Jeg gledet meg stort til Server merge, da jeg endelig skulle oppleve folkemengder og store grupper, ble det litt mere folk og flere instancer. Jeg får ikke akkurat noen følelse at jeg er bare en av mange tusen spillere når jeg kommer i en by, selv om det faktisk er masse folk der men er delt opp i flere instancer. -Farge av klær Det finnes ikke mange spill jeg har vært borte i der du kan farge klærne dine (dye). Grunnen til at jeg tar denne her med er fordi å farge klær er mye mere enn bare å ha en farge. Da jeg spilte Dark Age of Camelot var det mulig å farge klær. Det ble nesten som en status hvem farge du hadde på klærne dine. Det fantes dyre farger som var vanskelig å få tak i og billige farger. Jeg husker godt at for å joine en av de beste guildene i den serveren jeg spilte på var det par ting som man måtte ha. En av tingene var å ha de riktige fargene. Hvor kult er det ikke når alle har samme farge og logo? Det var skikkelig tøft faktisk å ta en tur med de andre i guilden der vi nærmest marsjerte gjennom byens gater eller når vi skulle ut i krig. Følelsen at man faktisk er i samme guild og samholdet ble mye sterkere da vi så like ut i fargene. -Oppsumering Så jeg sitter her med en blandet følelse. Spillet er bra på mange måter, men alikevel er det en del ting som mangler for at det skal være helt der oppe. Skulle jeg gi Age of Conan en karakter så blir det 4 av 6. Endret 20. januar 2009 av Herakles
The Very End Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 En verdig anmeldelse syntes jeg, og du er objektiv og gir en begrunnelse for dine meninger. Jeg skal ikke kommentere eller si hva som er rett eller galt, men har bare noen spørsmål. Hvilken type server spilte du på? Dvs PVE eller PVP? Spilte du mye etter denne servermergen? Hvilken klasse spilte du, eller prøvde ut? På de to ukene, rakk du å bli 80 og har prøvd minigames eller raiding? Det siste spørsmålet er kanskje unødvendig, med tanke på at du bare har fått prøvd det i 2 uker, men raiding er en veldig fin opplevelse i AOC, dog den kan være slitsom med tanke på combo'r, og at man hele tiden må plassere seg riktig da man ikke kan løpe gjennom folk. Ellers så syntes jeg det var veldig bra skrevet, og så lenge folk skriver på den måten du gjør skal de få lov til å slakte spillet så mye de måtte ønske, for du gir jo en god begrunnelse for akkurat hvorfor du syntes det
Straffa Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Skrevet 20. januar 2009 Jeg slakter ikke spillet, men etter mange år på baken som MMO spiller så er det visse ting jeg mener burde være med i et nytt MMO spill. Synd jeg ikke har nok penger til å starte eget selskap og lage et selv
Slimda Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Poenget ditt med antall spillere er i mer eller mindre grad borte nå, med tanke på at serverene blir satt sammen og antall spillere blir langt større enn hva det har vært tidligere. Har en kollega som spiller Conan aktivt, og han hyller dette som det beste som har skjedd siden hvitost. Jeg spilte det selv i en hel måned i starten, når alt var "gull og grønne skoger" for Funcom. Jeg ble selv imponert over hvor bra det var, hvor pent det så ut og hvor interessant ting var. Men det dabbet av, og etter 3 måneder (2 måneder uten MMO) returnerte jeg til WoW. Hver sin smak, men god anmeldelse
Mrhogan Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Hei Herakles! Litt om meg selv (selv om du kjenner meg personlig): Jeg har spilt MMO i mange år nå, og har spilt AoC siden det slapp ut i Mai. Til det kritiske: Nytt system: Du KAN jo rolle en classe som ikke bruker comboer, da er du kvitt det "problemet". Soner: FC har tidligere uttalt at dette er noe de jobber med, men som ikke akkurat har førsteprioritet da det ikke har så mye med selve spillingen å gjøre. Men det blir fikset før eller senere. Antall spillere på ett sted: Hvis det blir for mange spillere på ett map deler de det opp i flere instancer. Men det betyr ikke at ikke alle fremdeles kan samle seg i en og samme instance. Alle som driver PvP gjør gjerne dette, men hvis det er mange som grinder er det rett og slett ikke plass til å drive med dette fredelig uten flere instancer. La oss si at det er fire instancer oppe: Over tid fordeler det seg som regel til at instance 1 har syyyykt mye PvP aktivitet og kanskje til og med ett par grindegrupper. De tre andre instancene har da som regel kun noen grupper som vil drive fredelig med grindingen sin. Av denne enkle grunn kommer nok FC aldri til å slutte med dette heller. Forøvrig helt enig med deg når det gjelder antall folk i byene. Ett av problemene er at alle de tre hovedbyene i spillet er linket sammen, så det er egentlig ikke noen vits for folk å komme til akkurat den ene. Jeg tror at eneste grunnen til at de har delt opp i flere instancer selv her, er at de har fått mye pes for at man trenger virkelig gode maskiner for å kunne dra dette spillet, noe de igjen selvfølgelig vil endre på. Farge av klær: Litt usikker på hvordan dette systemet blir helt nøyaktig, men vet at itemization er det punktet de fokuserer mest på akkurat nå. Det blir flere typer klær å velge i så langt utseendet gjelder, og jeg tror også at hver enkelt guild kan legge sin finishing touch på det. Husk at dette spillet ble sluppet litt vel tidlig ut av Beta'n for at FC trengte penger til videre utvikling fort. Først nå ca, burde det blitt sluppet som et nesten ferdig produkt ut i butikkene. Men det er greit, for det er jo de fleste som spiller klar over. Selv ville jeg nok også gitt spillet en karakter 4/6 hvis jeg mente at dette var FC's ferdige produkt. Når jeg derimot vet hva som venter oss, så får det terningkast 5,9.
The Very End Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Jeg er enig med deg angående instance og zones, syntes godt de kunne latt folk kunne løpe gjennom hverandre, og i samme slengen ikke ha instancer, slik at om det var 200 folk i khes, ja da så du 200 og ikke 50 stk fordelt på 4 instancer Og de burde også bygd opp verdenen slik at den ble en, og ikke delt. Men tror nok problemet er at en del av zonene er såpass langt fra hverandre, at det nesten ville vært umulig å lage en slags overgang på dem. Det som er bra er hvertfall at de forbedret waggon folka slik at de frakter deg overalt nå, og ikke slik at du måtte zone gjennom x antall zoner for å komme frem til der man er. Er usikker på hvordan en sømløs verden ville fungert med AOC grafikkmotor, mulig det ville krevd noe helt sinnsykt mye av rammen, for å klare å loade sånn noenlunde ok mens man løp bortover. Slik jeg forstår det er det slik at når spillet loader før en zone så loader den hele området, for antagelig å avlaste bruker av rammen og slikt. Men igjen, jeg er ikke noen ekspert på hvordan AOC fungerer, men skulle likt at verden bare var en, og ikke delt opp i zoner, men mye mulig at dette ikke går ann på grunn av beliggenheden til en god del av zonene.
Mrhogan Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 (endret) Hei Herakles! Litt om meg selv (selv om du kjenner meg personlig): Jeg har spilt MMO i mange år nå, og har spilt AoC siden det slapp ut i Mai. Til det kritiske: Nytt system: Du KAN jo rolle en classe som ikke bruker comboer, da er du kvitt det "problemet". Her slipper du jo heldigvis å sitte og trykke på samme knappen om og om igjen som i visse andre MMO's... *kremtWoWkremt* Soner: FC har tidligere uttalt at dette er noe de jobber med, men som ikke akkurat har førsteprioritet da det ikke har så mye med selve spillingen å gjøre. Men det blir fikset før eller senere. Antall spillere på ett sted: Hvis det blir for mange spillere på ett map deler de det opp i flere instancer. Men det betyr ikke at ikke alle fremdeles kan samle seg i en og samme instance. Alle som driver PvP gjør gjerne dette, men hvis det er mange som grinder er det rett og slett ikke plass til å drive med dette fredelig uten flere instancer. La oss si at det er fire instancer oppe: Over tid fordeler det seg som regel til at instance 1 har syyyykt mye PvP aktivitet og kanskje til og med ett par grindegrupper. De tre andre instancene har da som regel kun noen grupper som vil drive fredelig med grindingen sin. Av denne enkle grunn kommer nok FC aldri til å slutte med dette heller. Forøvrig helt enig med deg når det gjelder antall folk i byene. Ett av problemene er at alle de tre hovedbyene i spillet er linket sammen, så det er egentlig ikke noen vits for folk å komme til akkurat den ene. Jeg tror at eneste grunnen til at de har delt opp i flere instancer selv her, er at de har fått mye pes for at man trenger virkelig gode maskiner for å kunne dra dette spillet, noe de igjen selvfølgelig vil endre på. Farge av klær: Litt usikker på hvordan dette systemet blir helt nøyaktig, men vet at itemization er det punktet de fokuserer mest på akkurat nå. Det blir flere typer klær å velge i så langt utseendet gjelder, og jeg tror også at hver enkelt guild kan legge sin finishing touch på det. Husk at dette spillet ble sluppet litt vel tidlig ut av Beta'n for at FC trengte penger til videre utvikling fort. Først nå ca, burde det blitt sluppet som et nesten ferdig produkt ut i butikkene. Men det er greit, for det er jo de fleste som spiller klar over. Selv ville jeg nok også gitt spillet en karakter 4/6 hvis jeg mente at dette var FC's ferdige produkt. Når jeg derimot vet hva som venter oss, så får det terningkast 5,9. Endret 20. januar 2009 av Mrhogan
IntelAmdAti Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Soner: FC har tidligere uttalt at dette er noe de jobber med, men som ikke akkurat har førsteprioritet da det ikke har så mye med selve spillingen å gjøre. Men det blir fikset før eller senere. Dette er ikke noe de kan rette opp med en patch, hvis de sier at de kan det og du tror dem så har du blitt Funcommed. Grunnen til at det er flere instancer overalt er hardware- og optimaliseringsbegrensninger og grunnen til at spillet er oppdelt i soner hvor ingen er tilknyttet hverandre utenom en teleportering og loading screen er akkurat den samme. The Very End, Det blir mer riktig ja.. Hele sonen lastes inn og slik spillmotoren er laget så rendrer den en bakgrunn som er et bilde av hele sonen. Denne bakgrunnen blir så kombinert med det som rendres i 3d slik at der 3d-motoren stopper å rende vil bakgrunnen fylle ut resten. Det gir en følelse av å ha en veldig lang view distance.
Mrhogan Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Dette er ikke noe de kan rette opp med en patch, hvis de sier at de kan det og du tror dem så har du blitt Funcommed. Grunnen til at det er flere instancer overalt er hardware- og optimaliseringsbegrensninger og grunnen til at spillet er oppdelt i soner hvor ingen er tilknyttet hverandre utenom en teleportering og loading screen er akkurat den samme. The Very End, Det blir mer riktig ja.. Hele sonen lastes inn og slik spillmotoren er laget så rendrer den en bakgrunn som er et bilde av hele sonen. Denne bakgrunnen blir så kombinert med det som rendres i 3d slik at der 3d-motoren stopper å rende vil bakgrunnen fylle ut resten. Det gir en følelse av å ha en veldig lang view distance. Hvis de vil kan de vel i grunn laste opp et helt annet spill for oss i en patch, så det virker ikke som om du vet hva du snakker om. En liten patch ville det ikke blitt nei. Og husker jeg ikke helt feil er du den samme Pycnopodia som forfalsker bilder for at WoW skal se bedre ut. Sorry, men jeg har en nulltoleranse for juksemakere og velger derfor å blokkere hjernen min med informasjon fra den kanten. Og nok en gang: Instancene har fremdeles to hensikter; 1. Den skal få folk med dårlige maskiner til å triver i områder hvor det vanligvis samler seg mye folk. 2. Den skal hindre at det blir en sinnsyk krig hver gang noen vil grinde, ettersom det er flere folk som vil grinde enn det er grindeplasser foreløpig. I nesten hver eneste patch jobber de med å fikse memoryleaks som nå nesten er borte. I starten var det halvparten av spillerne på serveren i forhold til hva det er nå, men fremdeles like mange instancer, så det går riktig vei. Jeg må jo innrømme at jeg selv irriterer meg litt over at man ikke kan se over på andre siden av sonen, men det ødelegger jo ikke akkurat noe av selve spillopplevelsen. Det er ikke selve soningen som er temaet i ett spill. Da har de vel i første omgang fokusert på det viktige.
Straffa Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Skrevet 20. januar 2009 (endret) Poenget ditt med antall spillere er i mer eller mindre grad borte nå, med tanke på at serverene blir satt sammen og antall spillere blir langt større enn hva det har vært tidligere. Etter server merge kom så ble det mange spillere på et og samme sted. Likevel er det noe som heter instance, altså folk er ikke på samme sted selv om de egentlig er det. I et MMO spill for min del er følelsen å være i en stor verden med mange andre tusenvis av spillere viktig. Selvsagt er det ikke mulig i noen MMO spill til dags dato å vise tusenvis av spillere på skjermen din, samtidig! Men likevel burde det være såpass mange spillere du møter at du føler deg en del av mange tusen. Age of Conan virker som det for lite folk, blir folketomt selv om det faktisk er mange spillere der men de er delt opp på flere instancer. Nytt system: Du KAN jo rolle en classe som ikke bruker comboer, da er du kvitt det "problemet". Her slipper du jo heldigvis å sitte og trykke på samme knappen om og om igjen som i visse andre MMO's... *kremtWoWkremt* Enig, det går begge veier faktisk. Det er gørr bare å sitte og se på at spilleren gjør omtrent hele jobben selv, men også slitsomt i lengden å trykke ned 4 taster. Det skulle vært mulighet å velge selv. Kanskje en måte er gjør kombo selv (+10% dmg) eller trykk en tast. Endret 20. januar 2009 av Herakles
Mrhogan Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 Poenget ditt med antall spillere er i mer eller mindre grad borte nå, med tanke på at serverene blir satt sammen og antall spillere blir langt større enn hva det har vært tidligere. Etter server merge kom så ble det mange spillere på et og samme sted. Likevel er det noe som heter instance, altså folk er ikke på samme sted selv om de egentlig er det. I et MMO spill for min del er følelsen å være i en stor verden med mange andre tusenvis av spillere viktig. Selvsagt er det ikke mulig i noen MMO spill til dags dato å vise tusenvis av spillere på skjermen din, samtidig! Men likevel burde det være såpass mange spillere du møter at du føler deg en del av mange tusen. Age of Conan virker som det for lite folk, blir folketomt selv om det faktisk er mange spillere der men de er delt opp på flere instancer. Nytt system: Du KAN jo rolle en classe som ikke bruker comboer, da er du kvitt det "problemet". Her slipper du jo heldigvis å sitte og trykke på samme knappen om og om igjen som i visse andre MMO's... *kremtWoWkremt* Enig, det går begge veier faktisk. Det er gørr bare å sitte og se på at spilleren gjør omtrent hele jobben selv, men også slitsomt i lengden å trykke ned 4 taster. Det skulle vært mulighet å velge selv. Kanskje en måte er gjør kombo selv (+10% dmg) eller trykk en tast. Hehe, kjøp deg G15 tastatur og lag macroene selv. Så får du alt på en knapp med full dmg.
IntelAmdAti Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 (endret) MrHogan, Du må ikke tro på alt som Funcom sier. Hyboria er stykkevis og oppdelt og de kommer ikke til å "samle" dette sammen. Angående instanceringen så er det pågrunn av limitasjoner i hardware, vet du hva systemkravene ville vært dersom du skulle ha like mange AoC-karakterer på skjermen som det er i f.eks. WoW? Altfor høye, istedenfor å optimalisere spillet bedre laget de instancering. At det er for å hindre at det blir for mange på et sted blir bare for dumt. Eller er det virkelig bare én grindeplass i Age of Conan? G15-tastatur med makroer er jeg ikke sikker på om er tillatt å bruke, vet iallefall at det gjerne sees på omtrent som boting av GM's og lignende. Er forresten ikke meg som driver og "jukser" eller forfalsker bilder, da blander du eller tar feil. Endret 20. januar 2009 av Pycnopodia
Mrhogan Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 (endret) MrHogan, Du må ikke tro på alt som Funcom sier. Hyboria er stykkevis og oppdelt og de kommer ikke til å "samle" dette sammen.Angående instanceringen så er det pågrunn av limitasjoner i hardware, vet du hva systemkravene ville vært dersom du skulle ha like mange AoC-karakterer på skjermen som det er i f.eks. WoW? Altfor høye, istedenfor å optimalisere spillet bedre laget de instancering. At det er for å hindre at det blir for mange på et sted blir bare for dumt. Eller er det virkelig bare én grindeplass i Age of Conan? G15-tastatur med makroer er jeg ikke sikker på om er tillatt å bruke, vet iallefall at det gjerne sees på omtrent som boting av GM's og lignende. Er forresten ikke meg som driver og "jukser" eller forfalsker bilder, da blander du eller tar feil. Hehe, du er en artig skrue... Folk får selv bla seg fram til posten du la ut om dårlig grafikk i AoC hvor du ble totalt motbevist. G15 tastatur har vel ikke noe med boting å gjøre? Funcom har til og med tillat Logitec å gjøre tastaturet kompatibelt med AoC. Foreløpig er det som nevnt ikke mange grindeplasser i AoC på level 80. Det er en 3-4 plasser som virkelig duger, men det kommer flere. Mest sannsynlig allerede i neste patch eller den etter det. Instancene orker jeg ikke å diskutere mer da dette allerede er godt nok forklart for de som kan lese. Hvordan vet du så godt at alt FC sier er jug og fanteri? Alt de har sagt de skal gjøre, har de foreløpig holdt ord om, så jeg velger å tro på de framfor deg. Noen ganger har det kanskje tatt litt tid, men da kan jeg bare referere tilbake til de første to årene av WoW, for de som ikke er gamle nok til å huske den trøblete starten de hadde. Og om ikke så alt for lenge åpnes AoC for spill i Japan med omegn også, og da blir det mer penger i kassa for FC, bedre løsninger og flere spillere. Win-win... Endret 20. januar 2009 av Mrhogan
IntelAmdAti Skrevet 20. januar 2009 Skrevet 20. januar 2009 (endret) Mrhogan, Så da er gjerne G15-tastatur og boting tillatt i AoC. Det er greit du liker spillet men det er mange som har fått med seg at Funcom ikke er til å stole på. Er ikke engang sikkert du får det som står skrevet på spill-eskene deres. Og jeg syntes det er forskjell på å foretrekke en grafikkstil fremfor en annen og forklare hvorfor. AoC på sitt beste har fin grafikk, men det varierer. Skjermbildene jeg tok med fra WoW viser hvor mye det varierer i WoW også. Poenget er at med en og samme grafikkmotor og til og med i samme spill kan du ha veldig dårlig grafikk og veldig god grafikk. Det er flere ting som spiller inn, for eksempel talentet til de som lager teksturer og modeller. Det er like mulig å utrette underverker med en utdatert grafikkmotor som er det å lage noe som ikke ligner grisen i en helt ny og krevende grafikkmotor. Hvis du trodde det dreide seg om at WoW hadde bedre grafikk så har du misforstått, WoW-grafikken var utdatert allerede før spillet kom ut. Jeg forteller altså en personlig mening som jeg også forklarer grundig, en personlig mening er ikke akkurat noe du kan motbevise og jeg hadde selvsagt aldri funnet på å forfalske bilder. Endret 20. januar 2009 av Pycnopodia
Straffa Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Skrevet 20. januar 2009 (endret) Har du en PC som klarer å dra Age of Conan på maks er det ingen tvil hvem som er vinneren her. Synes grafikken og detaljene i spillet er dritbra og ingen andre som kommer i nærheten. Snart kommer DX10 også, da blir det endre bedre. Angående instancer så er det nok grafikkmotoren som gjør at det ikke er mulig i dag å vise så mange personer samtidig, men det kan forandres på. Husker hvordan wow var i IF med mange spillere ved lanseringen, de fleste slet der. I dag kan nesten hele IF dekkes av spillere og likevel går det bra. (Folk har bedre hardware såklart, men de har nok tweaket spillmotoren også) Det er også smak og behag, jeg liker masse liv og masse folk på et og samme sted. Når det er en haug med folk på samme server som deg du kan møte, så er også sjansen for å komme over noen fiender når du er ute større. I DAoC og wow kunne jeg vandre og utforske og plutselig møtte jeg et raid på 40 stykker som var på vei et sted. Slike møter glemmer man ikke Endret 20. januar 2009 av Herakles
Hudrin Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Har du en PC som klarer å dra Age of Conan på maks er det ingen tvil hvem som er vinneren her. Synes grafikken og detaljene i spillet er dritbra og ingen andre som kommer i nærheten. Snart kommer DX10 også, da blir det endre bedre. Angående instancer så er det nok grafikkmotoren som gjør at det ikke er mulig i dag å vise så mange personer samtidig, men det kan forandres på. Husker hvordan wow var i IF med mange spillere ved lanseringen, de fleste slet der. I dag kan nesten hele IF dekkes av spillere og likevel går det bra. (Folk har bedre hardware såklart, men de har nok tweaket spillmotoren også) Det er også smak og behag, jeg liker masse liv og masse folk på et og samme sted. Når det er en haug med folk på samme server som deg du kan møte, så er også sjansen for å komme over noen fiender når du er ute større. I DAoC og wow kunne jeg vandre og utforske og plutselig møtte jeg et raid på 40 stykker som var på vei et sted. Slike møter glemmer man ikke som sagt, å dele det opp i zoner også videre i instancer var og er en tabbe,tabbe,tabbe,tabbe...selv med en medium god pc som jeg har kjører jeg aoc heeeelt fint, så ikke rart man blir skuffet over og ikke se folk, og når IF nevnes så husker jeg da også meget godt at pcene vi hadde da knapt klarte og holde det gående selv når IF nesten var tomt for folk, nå derimot kan IF fylles til randen uten at det er et problem så nok en gang, aoc og oppdeling i instancer og zoner, tabbe!!! om knapt et år så kjører den billigste pcen aoc uten og blunke engang så forhvor disse instancene som rett og slett har ødelagt spillet da...hva så at de måtte rushe det ut, da får folk sette ned grafikken da som vi gjorde i wow for og klare oss, vi ville likevel spille det! tenk det du ja...jaja synd heile greia..kunne vært en flott spill..wotlk ble det som aoc skulle vært, selv med cartoongrafikken..wohoo.
IntelAmdAti Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Instance-fordelingen er egentlig det som hindrer meg i å vurdere å komme tilbake til spillet. Funcom gjorde sitt beste men de var presset til å slippe spillet altfor tidlig og hadde ikke noe annet valg enn å prøve å dekke det til og håpe på det beste. Mye av det folk klaget over var forårsaket av tidlig release og var ting som ville rettes opp i med tiden, men mye er også ting som de ikke kan fikse. Og mangelen på flying mounts er et minus også. Etter Dark & Light må man jo ha det med..
The Very End Skrevet 21. januar 2009 Skrevet 21. januar 2009 Flying mounts ville aldri fungert i AOC, også med tanke på hvordan verdenen er bygget opp på. Ville jo bare endt opp med at man fløy på usynelige vegger i zonene, da de er i zoner og ikke sømløst. Passer heller ikke helt inn i hele settinga med flying mounts imo.
Straffa Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Skrevet 21. januar 2009 (endret) I dag hadde det ikke vært bra med flying mounts, men senere i en patch eller expansion så er det mulig. Samme gjelder grafikken og instance, de vil nok få flere på samme instance når de har tweaket grafikk motoren. Bare se hvor bra spillet blir nå som de legger inn DX10 features. De trenger å jobbe mye mere med spillet, noe jeg er sikker på at de gjør fremover. Endret 21. januar 2009 av Herakles
Jakoozie Skrevet 22. januar 2009 Skrevet 22. januar 2009 AOC er uten tvil mitt favoritt-MMO, om ikke annet så på grunn hva det prøver på og hva det kan bli. All honnør til Funcom, til tross for massevis av problemer ved lansering så er nå spillet, som mange påpeker, mye bedre. MEN. Jeg tror folk er litt for optimistiske ... Det er utrolig vanskelig å vinne tilbake spillerene som flyktet i tiden etter lansering. Selv om folk som oss er aktive og konstant sjekker hva som er på vei og hva som har blitt lagt til/fikset så betyr ikke det at den typiske MMO-gamer gjør det. For mange hundretusen folk vil nok AoC alltid være forbundet med skuffelse, jeg frykter veldig få kommer tilbake igjen. Det er dette som får meg til å si at vi sannsynligvis aldri får en "fiks" på instanceproblemet. Nettopp fordi dette sannsynligvis vil bli så krevende, både ressurs- og tidsmessig, at AoC ville vært et tapsprosjekt før de var ferdige. Og uansett om de hadde klart det, så er det nok større behov for å fylle hullene i innhold og fikse items/crafting. Hvis antall spillere da har vokst betydelig, kan det nok tenkes at en løsning på instanceproblemet en eller annen gang dukker opp, men først må spillet vise at det er levedyktig. Jeg krysser fingrene i hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå