Gå til innhold

Norges Kreative Fagskole (fotografi) - Canon 450D bra nok?


Anbefalte innlegg

Går NKF foto, og selv om jeg ikke har canon selv, så vet jeg fra de i klassen min som har 450D og i samme gata, at de vurderer nesten alle mann og oppgradere allerede til sommeren (les; så fort de får råd..) pga, begrenset med funksjonalitet.

 

Du klarer deg, men det er en del tungvinte løsninger iforhold til for eksempel et 40D.

 

Ville nok anbefalt deg og kastet litt mer penger inn i det fra børjan av! (Siden du satser, og uansett må oppgradere iløpet av de to årene du skal gå foto, hvis du nå ender med å kjøpe 450D..)

 

Jeg sitter med Nikon D300, og ville ikke gått ned på noe lavere enn D200 selv, av den enkle grunn ergonomi og plassering av knapper, og den enkelhet dette bringer inn i hverdagen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har man først blitt vant til en høy klasse, så har man ikke lyst til å nedgradere uten videre. Hvis kamera blir stjålet, og man kun har økonomi til en lavere klasse, så må man jo gjøre det. Men frivillig?

 

Jeg kan ikke helt se at 450D mangler noen funksjoner som lærerens 30D har, men du blir avhengig av å bruke litt knapper der du har hjul på den større modellen.

 

Hvilken begrensede funksjonalitet er det 450D har som gjør at de ønsker å oppgradere? Det kunne jeg godt tenke meg å få et seriøst svar på, hvis du gidder.

 

Jeg tror i alle fall ikke Berg mener at det finnes noen slike problemer, i og med at han er en så klassisk fotograf som det er mulig å bli. De kameraene han bruker når han jobber som fotograf har jo bare fokusring, lukkerhjul og blenderhjul. Hovedkameraet hans har ikke engang lysmåler.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...