Gå til innhold

Intervju: Red Hats ingeniørleder for Fedora


Anbefalte innlegg

Finfin artikkel, godt med noen litt fyldige artikler en gang i blant. :)

Fedora er en av mine favoritt-distroer, og de gjør en viktig jobb med å drive utviklingen fremover.

 

Skulle bare ønske at Fedora kunne godtatt litt propritære drivere, eneste grunnen til at jeg ikke bruker Fedora er at det skal være så vanskelig å få til et nettverkskort :(

 

Det skal ikke være verre enn å legge til rpmfusion-pakkebrønnen (tidligere livna). Jeg har ihvertfall aldri hatt problemer med proprietære drivere (nvidia, madwifi, etc).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hvorfor insisterer brukervennlige Linux-distribusjoner å lansere en ny utgave hver sjette måned, noe som oppmuntrer brukere til å reformatere og installere på nytt."

 

Er ikke dette litt misvisende? Kan ikke alltid distroene oppgraderes slik som Ubuntu? Installerte Ubuntu for over 2 år siden og etter 3 nye versjoner har jeg fortsatt ikke måttet reinstallere...

 

Gjelder dette bare Ubuntu?

Lenke til kommentar
"Hvorfor insisterer brukervennlige Linux-distribusjoner å lansere en ny utgave hver sjette måned, noe som oppmuntrer brukere til å reformatere og installere på nytt."

 

Er ikke dette litt misvisende? Kan ikke alltid distroene oppgraderes slik som Ubuntu? Installerte Ubuntu for over 2 år siden og etter 3 nye versjoner har jeg fortsatt ikke måttet reinstallere...

 

Gjelder dette bare Ubuntu?

Dette gjelder alle(nesten) distroer med utgivelsessykluser. Men er ikke alltid dette fungerer så bra. Jeg har også en ubuntu maskin fra mange år tilbake som er oppgradert gang på gang uten problemer, men det kan forekomme inkompatibilitet mellom programmer og hardware/drivere kan skape problemer.

 

Men ved å utgi en ny versjon f.eks. hver 6. måned er det lett å ikke gidde å prøve en oppgradering. Er så lett å bare formatere / og la /home være i fred. Følelsen av nytt system osv. Vi har en tråd om dette her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1059755

Lenke til kommentar
Er en "ingeniørleder" leder for alle ingeniørene som jobber med Fedora? Hvem leder i så fall ikke-ingeniørene som jobber?

 

Antar at Hr Callaway er Engineering Manager og det betyr i så fall noe ganske annet...

 

Hva blir den korrekte oversettelsen da? Aner selv ikke hva det er og måtte s¸ke etter det, og ingeni¸rleder var det jeg fant :S

Lenke til kommentar
Må også slenge meg på applausen her! Fine artikler du har, mann! Men, kanskje du ikke skal teste nye kodeker med Aylars siste mens du skriver de:

 

Implementere DNSSEC: DNSSEX (DNS SECurity) er en mekanisme...

;)

 

Hahahahaa... At du er den f¸rste som oppdaget feilen fatter jeg ikke, har jo lest gjennom artikkelen flere ganger, pluss at redakasjonen har gått igjennom det :p Haha, moro.

 

Og takk for rosen, det gjelder dere alle sammen :)

 

(endra X til C ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...