Gå til innhold

Spillmagasin for TV


Anbefalte innlegg

Hei skal skrive et manus for et spillmagasin for TV innen denne uken er over. lurte på hva dere ville sett i et slik program!

 

planen til nå er: Vise noen spilltrailere

3: Gjest i studio/Reportasje fra Funcom?

4: Innslag om årets spill 2008

5: 5 på gata om spill (Nicoline spør, 5 tilfeldige på gata i Oslo/Asker)

6: Studio, snakke om spillene vi gleder oss til.

7: Spillets utvikling i rask rekkefølge, kanskje en form for dokumentasjon, videoer osv?

 

 

Kom gjerne med komentarer og annet dere vil se!!! takk takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei hvem er interisert i å se/høre på Funcom stå å lyve oss midt i tryne flere ganger. Darkfall som flere nevner her blir vel laget av noen nordmenn men dem er vel i Hellas om jeg ikke husker feil?

 

Eneste grunnen til å ha gjester i studio ang Darkfall er vel pga det er nordmenn i bilde, spillet i seg selv virker veldig sært og kommer neppe til å appellere til massene.

 

En kunne jo tenkt å tatt inn folk fra Sony,Nintendo og Microsoft for å snakke om hva som kommer i 2009 osv.

Lenke til kommentar
Jeg kunne tenkt meg en del reportasjer om spill som allerede er ute, og gjerne om klassikere som ble "glemt". (Psychonauts, Beyond Good & Evil osv.) Selvsagt med en god del gameplay fra alle spillene dere viser.

Enig der... Er lei av å høre om revolusjonerende spill som kommer i framtida (slik som age of conan og far cry 2 var), mens de egentlig ikke er så storslagne (Far cry 2 og age of conan hadde jeg gledet meg MYE til, men det var ikke noe særlig)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Og hvis det skal gå ukentlig, syns jeg det hadde vært fett med "ukas" spill, der dere velger et nytt/kommende spill og viser litt gameplay pluss at dere snakker hva det handler om osv. Kunne vært de 3-4 siste minuttene.

Lenke til kommentar
Jeg kunne tenkt meg en del reportasjer om spill som allerede er ute, og gjerne om klassikere som ble "glemt". (Psychonauts, Beyond Good & Evil osv.) Selvsagt med en god del gameplay fra alle spillene dere viser.

 

Dette hadde vært bra om det var en reportasje til gamere, men det er vel bare til en uvitende lærer. Det blir som å holde et langt, episk foredrag om en fotballspiller fra 60-tallet, mens den du forteller til ikke har peiling på fotball.

Lenke til kommentar
Jeg kunne tenkt meg en del reportasjer om spill som allerede er ute, og gjerne om klassikere som ble "glemt". (Psychonauts, Beyond Good & Evil osv.) Selvsagt med en god del gameplay fra alle spillene dere viser.

 

Dette hadde vært bra om det var en reportasje til gamere, men det er vel bare til en uvitende lærer. Det blir som å holde et langt, episk foredrag om en fotballspiller fra 60-tallet, mens den du forteller til ikke har peiling på fotball.

 

Mulig jeg tar feil, men det er vel til gamere? Det er jo et manus til et tv-program? Skulle man hatt et program om fotball kunne man fint ha hatt et foredrag om en fotballspiller fra 60-tallet, selv om læreren ikke vet forskjellen på fotball og håndball. Poenget er ikke hva lærerern liker, men hva målgruppen liker. ;)

Lenke til kommentar

ja. Vel har ikke presisert meg ordentlig angående funcom repotasjen. Det er ikke direkte AOC, men utviklingen av et spill vi syntes er interessant. Og der er det en concept artist vi gjerne skulle intervjuet og muligens veien fra tegnebrettet til 3D- modelering eller noe.

 

Skulle gjerne hatt en plan b, men syntes det er vanskelig og finne andre å prate med. Funcom er jo den største produsenten her til lands, og selv om mange har dårlige erfaringer med dette firmaet så er det fortsatt en god kilde.

 

Skate 2 og slike spill vil da komme i den delen der vi forteller om hva vi gleder oss til. og er ikke bare oss "hardcore" gamers som uttaler oss der, vi har noen som ikke har noe stort forhold til spill, men de har sine meninger om hva de ser på som interessant.

 

Om det kommer på lokal tv spørs på det ferdige produktet, ellers så er det bare ute for streaming på nettet.

 

Målgruppen er jo spillere, det har ikke så mye å si at lærere ikke liker det. De er veldig åpne for det så lenge vi har fortalt om målgruppen, så videre er det kvaliteten som er viktig

 

 

Aksel

Lenke til kommentar
Jeg kunne tenkt meg en del reportasjer om spill som allerede er ute, og gjerne om klassikere som ble "glemt". (Psychonauts, Beyond Good & Evil osv.) Selvsagt med en god del gameplay fra alle spillene dere viser.

 

Dette hadde vært bra om det var en reportasje til gamere, men det er vel bare til en uvitende lærer. Det blir som å holde et langt, episk foredrag om en fotballspiller fra 60-tallet, mens den du forteller til ikke har peiling på fotball.

 

Mulig jeg tar feil, men det er vel til gamere? Det er jo et manus til et tv-program? Skulle man hatt et program om fotball kunne man fint ha hatt et foredrag om en fotballspiller fra 60-tallet, selv om læreren ikke vet forskjellen på fotball og håndball. Poenget er ikke hva lærerern liker, men hva målgruppen liker. ;)

 

Hmm, trodde det skulle være et skoleprosjekt som skulle være som en spill-reportasje... I så fall er det jo greit. Hvilken kanal skal det gå på?

Lenke til kommentar

Hei

 

Dette hørtes spennende ut.

Men se på det som et eksperiment ;) Jeg har kjørt en markedsundersøkelse på denne idèen og tilbakemeldingene fra TV-selskapene var dessverre nedslående :( Å kjøre dette som et uavhenging konsept for streaming er kanskje et bedre alternativ (eller lokaltv)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...