Gå til innhold

Intel på vei mot 32 nm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett annet poeng er at du bygger en PC i dag med en Phenom2 940 og ett GTX 280 kort. Så går det noen måneder, det kommer et spill som gjør at 280 kortet ikke duger lenger. Så kjøper du ett kort som er 3 ganger så raskt (ja vet det er usannsynlig). Så vil din Phenom2 være en flaskehals. Men hvis du hadde kjøpt en Core i7, så ville du utnytta det nye super skjermkortet ditt mer.

 

Teit eksempel, men er det ikke sånn at vi bytter skjermkort oftere enn CPU da?

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke utslagen som i7 920 har, siden det er den som faktisk varier mest, forskjellen der er at for en rigg med PHII 940, kan du kjøre enda krafigere grafikkløsning for samme pris. og dermed utnytte potensiale i phII 940 bedre end du kan hos i7 920.

 

For meg er det alltid totalriggens ytelse innenfor samme prisegment som teller. Og over en grense som eg pr nå anser ca 15000, kan du ikke bygge raskere rigg ved å benytte amd cpu. Der er Intel enerådende, som de også er i fra ca 6000 - 8500. Dersom en skal ha mest for penga i tankene. Og er usikker enda om PHII rigger kan matche intelrigger fra 8500 - 15000, men jeg tror det.....

 

Edit:

Betroz det er svært liten grunn til å skifte ut et singel 4870 el 280, dersom en selvsagt forutser dette og bruker mobo med sli/cf støtte. Mobo uten dette tilhører i klassen under 8500 uten skjerm. (gamer rigg)

 

Edit:

Noe slik er det jeg ville vurdert på nåværede tidspunkt for en amd rigg til 15000,- Inkludere rask SSD disk og vannkjøling for maks klokk av phii 940, men om dette er nok til å matche en intelrigg til 15000,- er pokkern ikke sikker.

 

Og Edit......skulle vel ikke diskutert dette her, men var jo tross alt bare slike det gikk

 

og Edit, og etter å ha lest tester med det for øye å finne ut av hvorfor i7 920 faller så dramtisk......... Tror nok vi ser at 280 gtx foreløpig er en meget dårlig match for I7, men dette rimer dog ikke med sli tester og i7.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...