Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk - Idéer til skaping av kort reklamefilm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reklame er et veldig stort tema. Mangler du erfaring med produksjon av reklame er det veldig vanskelig å komme med noe originalt. Høres ikke ut som om oppgaven er veldig begrenset heller, og det gjør det enda vanskligere å finne målgruppe/produkt/tjeneste/holdning å reklamere for.

 

I faget Reklame II - som jeg hadde på videregående lagde jeg noen helt enkle reklamer, men dog ingen reklamefilm da dette i seg selv er veldig tid- /ressurskrevende! Har du valget om å lage reklamen gjennom et annet medium vil jeg sterkt anbefale dette. Mange ganger passer det bedre med et annet medium enn nettop film.

 

Lagde selv en holdningskampanje mot forsøpling på skolen. Dette gjennom en serie med plakater som skulle henges rundt der det var ekstra mye forsøpling. (Den ble godt tatt i mot med 5'er som karakter - da mye på grunn av rett medievalg)

 

Mitt tips er å tenke litt ute av boksen. Husker selv at jeg rev av meg håret fordi jeg ikke kom på noe produkt å reklamere for... og etterhvert begynte jeg å tenke mer på tjenester/holdninger da jeg personlig synes at dette var enklere å jobbe med, og enklere å komme med nye ideer :)

 

Emil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Lagde reklame for Axe Gay.

Alle hetro gutter, ble omgjort til homofile med en gang de luktet parfymen. And yes am serious.

 

Fikk dog 6 på reklamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...