Gå til innhold

vidregående linje i programering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg går i niende klasse og jeg har begynt å tenke på fremtiden (VG)

jeg lurte på om det er en egen linje for programering. og hva den omfatter hvis den eksisterer :D

 

programering er høgskole.

 

vurderte akkurat det samme, men da må du nok gå på høgskole eller et universitet.

Lenke til kommentar
jeg går i niende klasse og jeg har begynt å tenke på fremtiden (VG)

jeg lurte på om det er en egen linje for programering. og hva den omfatter hvis den eksisterer :D

 

programering er høgskole.

 

vurderte akkurat det samme, men da må du nok gå på høgskole eller et universitet.

er høyskole ertter Vg 3???

 

Hvis du skal programmere, er det viktig med masse matte, så da er det lurt å gå realfag eller noe lignende.

jeg greier matte!!!!

jeg har hatt 6 på hver eneste tentamen hittil.(jeg har hatt 3 stykker)

PS: andre tentamen fikk jeg og en annen 6, tredje fikk bare jeg 6

matte er ikke noe problem!!

Endret av wannabe-hacker
Lenke til kommentar
På VG3 så blir det noe programmering. Men det er webprogrammering det går i.

for å være ærlig, syns jeg det er litt dølt

 

På VG3 så blir det noe programmering. Men det er webprogrammering det går i.

 

Html og php?

 

Gosj, det sier seg vel selv...

 

Faktisk ikke, det er HTML med C# i ASP.NET.

vanlig C# er jeg ikke god i enda(jeg suger som faen!!!)

men VB greier jeg relativt greit(med litt hjelp fra Geir Grusom)

 

På VG3 så blir det noe programmering. Men det er webprogrammering det går i.

 

Html og php?

 

Gosj, det sier seg vel selv...

 

Faktisk ikke, det er HTML med C# i ASP.NET.

eid!!

Lenke til kommentar

Matte på ungdomskolen kan ikke sammenlignes med matte i 2. og 3. klasse på vgs. Velger du R1 i andre og R2 i tredje skal jeg love deg du får kjørt deg, samme hvor goddu tror du er når du går ut av ungdomskolen.

 

Hvis du velger IT i 2.klasse lærer du bare det basic i html og css, ikke så mye koding i seg selv egentlig, mest Frontpage/Dreamweaver. I IT2 har jeg hørt det er litt mer koding, men du må uansett på en høyskole eller universitet for å få lært noe særlig.

Lenke til kommentar
Matte på ungdomskolen kan ikke sammenlignes med matte i 2. og 3. klasse på vgs. Velger du R1 i andre og R2 i tredje skal jeg love deg du får kjørt deg, samme hvor goddu tror du er når du går ut av ungdomskolen.

 

Hvis du velger IT i 2.klasse lærer du bare det basic i html og css, ikke så mye koding i seg selv egentlig, mest Frontpage/Dreamweaver. I IT2 har jeg hørt det er litt mer koding, men du må uansett på en høyskole eller universitet for å få lært noe særlig.

hva er R2 og R3???

Lenke til kommentar
R1 og R2 er realfagsmatten i 2. og 3. klasse på vidergående. Det største hoppet er ikke egentlig fra ungdomsskolen til T-matten i 1. klasse, men fra T til R. Det synes ihvertfall jeg.

jeg har tenkt på å satse på programmering(ordentlig), hva burde jeg velge på VG da??

jeg har tenkt på allmenn men ossen blir det som grunnlag for programering?

Lenke til kommentar

Jeg tror man tjener særdeles lite på å ta IT på VGS mht. grunnlag for seriøs programmering. Jeg har inntrykk av at det er få kompentente lærere, og at man bruker ganske utdaterte og håpløs teknologi som f.eks. Access, FrontPage og Photoshop. Styr unna og ta heller noe nyttig. Jeg går VG2 nå, og har R1, Fysikk 1 og Kjemi 1.

 

Jeg tror du får mer ut av å ta matte og fysikk og heller drive med programmering på egenhånd. (Det gjør jeg.)

Lenke til kommentar
R1 og R2 er realfagsmatten i 2. og 3. klasse på vidergående. Det største hoppet er ikke egentlig fra ungdomsskolen til T-matten i 1. klasse, men fra T til R. Det synes ihvertfall jeg.

Enig :cry:

 

Men når det gjelder IT så gir vel det like mye studiepoeng som de andre realfaga? Så hvis du skal bli programmerer, kan du vel likeså godt ta det istedenfor kjemi?

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
R1 og R2 er realfagsmatten i 2. og 3. klasse på vidergående. Det største hoppet er ikke egentlig fra ungdomsskolen til T-matten i 1. klasse, men fra T til R. Det synes ihvertfall jeg.

Enig :cry:

 

Men når det gjelder IT så gir vel det like mye studiepoeng som de andre realfaga? Så hvis du skal bli programmerer, kan du vel likeså godt ta det istedenfor kjemi?

Hvis man kan programmere fra før er IT på vgs noe av det mest bortkasta du kan ta IMO. Du lærer så vidt hvordan du programmerer en løkke i Visual Basic, men hvis du forventer å kunne programmere etter et IT kurs på vgs vil du bli skuffet er jeg redd. Det er kanskje enkle studiepoeng, men det er vel mer givende å ta kjemi da og faktisk lære noe. Det skulle ihvertfall jeg ønske at jeg gjorde. Programmering lærer man av seg selv av å lese bøker og så begynner man på universitet/høyskole. Selv om det fins jo utrolig flinke folk som aldri har gått på universitetet heller men er selvlært. Poenget mitt er vel at IT på vgs suger balle. Hvis du er interessert i en lett karakter er det sikkert greit, hvis du har lyst til å lære noe så hadde jeg valgt kjemi eller noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...