vikingkylling Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Jeg installerte GTAIV på PC uten noe problem, registrerte meg hos Social Club og Games For Windows Live (selv om den automatisk fant xbox-kontoen?) og startet uten noe problem. Spillet flyter jevnt (skjønt på ganske lave detaljer), så i teorien burde det ikke være noe problem. Problemet er bare kjøretøyene. Jeg har prøvd både biler og motorsykler, men begge er helt håpløse å kjøre. Det går greit å få fart, men når jeg skal svinge vil de aller fleste begynne å få sleng og sklir flere meter bortover den tørre asfalten uansett hvor fort jeg kjører. Jeg tenkte først det var fordi jeg bruker håndbrekk mye, men selv uten håndbrekk eller bremsing er det svært vanskelig å manøvrere. I ett oppdrag skulle jeg følte etter en bil, og den svingte i stor fart inn i en liten bakgate. Jeg bremset og prøvde svingen i lav fart, men likevel måtte jeg stoppe helt, rygge tilbake, svinge litt mer, rygge litt og prøvde en tredje gang før jeg i det hele tatt klarte å presse inn bilen. Det eneste unntaket er bilen til Roman en og annen gang. Den får riktignok ikke sleng, men på den annen side styrer den ikke i det hele tatt. Forhjulene beveger seg, og jeg ser en anelse svinging, men det er alt. Når en bil ligger i tretti på tørr asfalt skal den ikke trengte førti, femti meter på å stoppe. Er det bare jeg som opplever dette, eller er det meningen fysikken skal være så elendig? Resten av spillet fungerer uten problem, men jeg har nesten gitt opp å kjøre biler og motorsykler. Jeg gruer meg til å prøve båter og helikoptre om de er like dårlige...
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Ikke vært borte i dette. Sjekk innstillingene!
Bebeluv Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Prøv å finn Blista Compact(ser ut som Honda CRX), den forhjulstrekkern skal sitte godt nok på veien. Om ikke den sitter heller, så er det vell noe galt.
vikingkylling Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Skrevet 18. januar 2009 Hm... så det er bare hos meg? Rart... kan det ha noe å gjøre med at jeg bruker en xbox gamepad? Jeg kan prøve å bruke tastaturet når jeg kjører, men det blir litt tungvindt å hoppe frem og tilbake mellom tastatur og gamepad. Men det er et meget bra spill, så om det går å kjøre med tastaturet får jeg vel bare gjøre det. *sukk*
Kiruk Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Det er mange som har sagt at kjøringen har blitt mye vanskeligere enn det den pleide. Man kan ikke lengre kjøre i 120 og ta en 90 graders sving. Du blir vant til det etterhvert . Bare hold deg unna brekket, brems før svingen og gass/slipp gassen igjennom svingen.
vikingkylling Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Skrevet 18. januar 2009 (endret) Og der ble spillet avinstallert - dagen etter at jeg kjøpte det. Selve spillet er morsomt, men kjørefysikken ødelegger alt. For å ta det kort skal det ikke være mulig å kjøre i rolig tempo (ikke mer en femti, seksti) på tørr asfalt og snu bilen 360 grader uten å miste fart eller komme over i feil kjørebane... At man er så vidt borti fortauet og triller to ganger helt rundt hjelper heller ikke. Men det som gjorde at jeg avinstallerte var et tidlig oppdrag. Jeg går inn i et vaskeri for å gi en fyr en advarsel, og han stikker ut bakdøren. Jeg løper etter og prøver å stoppe ham, men han kjører avgårde. Det står to biler der, og begge to er låst. Det betyr at han mer eller mindre har stukket av før jeg i det hele tatt har kommet meg inn i en bil, og om jeg skulle klare å finne ham med en tilfeldighet etter seks, syv forsøk har jeg ikke sjans å nå ham igjen. Han tar en 90 garders sving og kjører videre. Jeg tar en 90 graders sving for fortsetter tyve, tretti meter sidelengs uten å miste fart... Edit: Men når det første man ser når man setter inn platen er en dialogboks uten teks og to knapper med en rar L som ene valg og en opp-ned rar L som det andre valger burde man jo ta et hint... Endret 18. januar 2009 av thecrow77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå