Gå til innhold

Skitt fiske, ikke gi opp..


Anbefalte innlegg

En anderledes fiske historie.

 

Sist onsdag hade jeg og noen kamerater tatt oss fri fra jobben for å teste ut isfisket. Turen skulle gå til store Tyldvatnet i Stjørdal kommune (nord trøndelag).

 

Etter flere dager med oppholds snødde det kraftig natten før. Om morgenen når vi kom frem til fjellveien var det ikke brøytet, men vi ga det et forsøk siden traktor hadde kjørt tidligere på morgenen.

 

Oppover bar det i løssnøen med stedvis glatt underlag (is). Etter en lang bakke kom vi opp til et område med enda mer snø. Det lå så mye snø at bilen tok neddi og snøsprut sperret all sikt. En rask nedbremsing uten å kjøre av veien gikk bra. Men desverre klarte ikke bil nummer to å stoppe, men sklei fint inn i bakenden på min. Så da var vi 2 støtfangere, ei bakluke og et par lykter fattigere.

 

Men VI skulle på fisketur.

Turen gikk videre oppover noen kilometer, før traktoren som vi kjørte i sporet av svingte av. Videre vei lå urørt, kun vist med brøytekanter. Etter 200m ble første stopp, underlaget var total speilholke med nysnø.. Etter en god del forsøk måtte vi gi opp.

 

MEN vi skulle på fisketur så vi satte kursen ned fra fjellet og til et annet lovende vann.

På grunn av manglende brøyting av parkeringsplasser måtte vi kjøre til enden av det andre vannet og parkere der. Vi sendte en mann ut for å teste overisen (De fleste vann her har oppåvann/sørpe med toppis). Konklusjon. Toppisen var ikke solid nok og vann opp under kneet var IKKE noe varmt. Goretex hjelper lite når det renner ned i skoa..)

 

MEN vi skulle på fisketur, så vi la kursen til Movatnet og la inn pittstop for å hente tørre sko til den uheldige.

Ved movatnet fant vi et egnet sted og en hjelpsom gårdbruker på Sandvika som lot oss stå på gården.

Testing av toppisen viste 5cm og holdbar så lenge vi holdt oss unna bekkefarene.

Mens jeg satte på maggot på stang 3 var det noe som fikk meg til å snu meg mot stang 2. Den var BORTE!

Nærmere sjekk viste at kun gropa der den hadde stått var bevis for at det hadde vart der. 1min og mista stang..

 

MEN vi skulle fiske :)

Vi fikk borret opp hullene uten at det ble noe serlig bett..

 

MEN vi skulle kose oss, så vi tente opp bål.

Mens kaffen kokte kom sola frem og på tross av lite og små fisk, kollisjon, 15Mil med kjøring, tap av pilkestang, bløte klær m.m så ble det en bra tur :)

Endret av Lorentzt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...