Gå til innhold

Snåsamannens synske evner


Anbefalte innlegg

Velkommen etter, jeg har sa for 2-3 sider siden at jeg lärte noe av dere i forhold til denne myten. Det er helt strålende å få noe ut av å diskutere med dere.

At det skulle ha noe med om argumentasjonsrekken min holder eller ikke er bare BS. Det jeg vet om hjernefunksjon er gjennom mitt arbeid med BrainStateConditioning.

Kjære vene.

 

Vi har nettopp avslørt at du mangler selv grunnleggende kunnskap om hvordan hjernen fungerer!

 

Da sier det seg selv at de svulstige uttalelsene dine om overnaturlig hjerneaktivetet og slikt vrøvl ikke kan festes lit til. Før du kommer med noen som helst slags påstander må du jo tilegne deg kunnskap om emnet!

 

Man må ikke vite i detalj hvordan hjernen virker for å bruke den, må man vel, for å spille gitar feks.

 

Det er akkurat det samme med meditasjon og det man opplever som en konskvens av å praktisere meditasjon. Man behöver ikke å vite det exakte tall om hvor mye av hjernens potensial som er i bruk for å ha en opplevelse av det.

 

det må man heller ikke for å gi folk BST behandling jeg beskriver over. Alt man behöver å vite er at forskjellige symptomatiske tilstander har sine forskjellige "brainmaps" og så fölge protokoll for å forandre hjernens hjernebölgeaktivitet i de områder hvor en kan se ubalanser i forhold til den database en har samlet om hvilken "brainmap"et friskt menneske med en balansert hjernebölgeaktivitet har.

 

Så på en måte kan vi si at du med din kunnskap er som en ingeniör uten mulighet for å klare av det praktiske med å dreie ut hylsa, mens jeg har fått tegningene av en annen ingeniör og står ved benken og dreier den ut nå, lett.

 

Må väre slitsomt det for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man må ikke vite i detalj hvordan hjernen virker for å bruke den, må man vel, for å spille gitar feks.

Det er det ingen som har sagt heller. Diskusjonen her handler om dine påstander om hvordan hjernen fungerer. Du har vist at du har null kunnskap om nettopp dette, så det er tydelig hvorfor du fremsetter disse fantasifulle og fullstendig feilaktige påstandene om hjernen for å støtte pseudovitenskap og overtro.

 

det må man heller ikke for å gi folk BST behandling jeg beskriver over.

"BST-behandling" som egentlig bare er vrøvl, mener du? Uten noe som helst vitenskapelig belegg?

 

Alt man behöver å vite er at forskjellige symptomatiske tilstander har sine forskjellige "brainmaps" og så fölge protokoll for å forandre hjernens hjernebölgeaktivitet i de områder hvor en kan se ubalanser i forhold til den database en har samlet om hvilken "brainmap"et friskt menneske med en balansert hjernebölgeaktivitet har.

De grunnløse påstandene dine er irrelevante så lenge du har bevist at du er totalt kunnskapsløs om både vitenskap generelt og spesielt hvordan hjernen fungerer.

 

Så på en måte kan vi si at du med din kunnskap er som en ingeniör uten mulighet for å klare av det praktiske med å dreie ut hylsa, mens jeg har fått tegningene av en annen ingeniör og står ved benken og dreier den ut nå, lett.

Nei det kan vi ikke si. Igjen spyr du ut fanatisk, hjernevasket vrøvl som kun er basert på din egen kunnskapsløshet.

Lenke til kommentar
Man må ikke vite i detalj hvordan hjernen virker for å bruke den, må man vel, for å spille gitar feks.

Det er det ingen som har sagt heller. Diskusjonen her handler om dine påstander om hvordan hjernen fungerer. Du har vist at du har null kunnskap om nettopp dette, så det er tydelig hvorfor du fremsetter disse fantasifulle og fullstendig feilaktige påstandene om hjernen for å støtte pseudovitenskap og overtro.

 

det må man heller ikke for å gi folk BST behandling jeg beskriver over.

"BST-behandling" som egentlig bare er vrøvl, mener du? Uten noe som helst vitenskapelig belegg?

 

Alt man behöver å vite er at forskjellige symptomatiske tilstander har sine forskjellige "brainmaps" og så fölge protokoll for å forandre hjernens hjernebölgeaktivitet i de områder hvor en kan se ubalanser i forhold til den database en har samlet om hvilken "brainmap"et friskt menneske med en balansert hjernebölgeaktivitet har.

De grunnløse påstandene dine er irrelevante så lenge du har bevist at du er totalt kunnskapsløs om både vitenskap generelt og spesielt hvordan hjernen fungerer.

 

Så på en måte kan vi si at du med din kunnskap er som en ingeniör uten mulighet for å klare av det praktiske med å dreie ut hylsa, mens jeg har fått tegningene av en annen ingeniör og står ved benken og dreier den ut nå, lett.

Nei det kan vi ikke si. Igjen spyr du ut fanatisk, hjernevasket vrøvl som kun er basert på din egen kunnskapsløshet.

 

Denne kopierer jeg og viser svenskene (flytter til Stockholm i mnd. skiftet) om hvor ute folk er i bygdenorge.

 

Du kommer til å bli så utledd og forkastet. Som et tilfelle det ikke er håp for. Man må ikke ha vitenskapelig bevis for noe som helst for å leve og vite hva som foregår og bli tatt meget seriöst. Jeg blir tatt veldig seriöst i min meget store krets. Den kretsen av mennesker som har denne tenkinga fore seg har et enorm netverk over hele kloden nå.

 

Den vikler sine sine tråder mer og mer inn i alle lag av samfunnet og forandrer det for all framtid. Det skjer nå med USA som brennpunktet. Denne prosessen får en enorm drahjelp fra krisen vi er inne i. Vi som er i disse nettverkene har begynnt å leve i en annen virkelighet en du virker å leve i. Det kjennes som å komme hjem på en måte. Helt tydelig en slags åndelig eller om du vil bruke ordet "nyreligiös" opplevelse, men det skjer i en så stor skala at den existerende vitenskap om 10 år, kanskje mindre, er på alvorlig vikende front eller latt seg transformere av det som nå skjer.

Det ser jeg og mange med meg skje. Den vil miste all makt. You will be overun sooner than you can imagine!

 

Se bare hvordan alternativ medisin har spredt seg. Min mor en sykepleier, svärt våken i hodet og uppdatert med 46 år i bunnen, hun sier vi bare må innse at alternativ medisin og dens metoder har noe for seg og fungerer.

 

Hun er lei av gnålet fra medisinens vitenskapsmenn som aldri blir ferdig med å klage på at alternativ medisin ikke har viteskapelig bevis for at den virker. Hun stötter å slippe dem til lettere enn tidligere.

 

Noe helt annet:

 

Sjekk ut denne siden: http://www.cropcircleconnector.com/2008/ba...rbury2008a.html

 

Vakre ikke sant? Hva tenker du om disse? Kan de väre respons på SETI? For utrolig mange verden over er det mest logisk ,og de er ikke helt ute av kontroll alle sammen i en slags massepsykose, vet jeg. Hva tror du?

Endret av Dimensiondriller
Lenke til kommentar
Denne kopierer jeg og viser svenskene (flytter til Stockholm i mnd. skiftet) om hvor ute folk er i bygdenorge.

 

Du kommer til å bli så utledd og forkastet. Som et tilfelle det ikke er håp for. Man må ikke ha vitenskapelig bevis for noe som helst for å leve og vite hva som foregår og bli tatt meget seriöst. Jeg blir tatt veldig seriöst i min meget store krets. Den kretsen av mennesker som har denne tenkinga fore seg har et enorm netverk over hele kloden nå.

 

Den vikler sine sine tråder mer og mer inn i alle lag av samfunnet og forandrer det for all framtid. Det skjer nå med USA som brennpunktet. Denne prosessen får en enorm drahjelp fra krisen vi er inne i. Vi som er i disse nettverkene har begynnt å leve i en annen virkelighet en du virker å leve i. Det kjennes som å komme hjem på en måte. Helt tydelig en slags åndelig eller om du vil bruke ordet "nyreligiös" opplevelse, men det skjer i en så stor skala at den existerende vitenskap om 10 år, kanskje mindre, er på alvorlig vikende front eller latt seg transformere av det som nå skjer.

Det ser jeg og mange med meg skje. Den vil miste all makt. You will be overun sooner than you can imagine!

 

Se bare hvordan alternativ medisin har spredt seg. Min mor en sykepleier, svärt våken i hodet og uppdatert med 46 år i bunnen, hun sier vi bare må innse at alternativ medisin og dens metoder har noe for seg og fungerer.

 

Hun er lei av gnålet fra medisinens vitenskapsmenn som aldri blir ferdig med å klage på at alternativ medisin ikke har viteskapelig bevis for at den virker. Hun stötter å slippe dem til lettere enn tidligere.

 

Noe helt annet:

 

Sjekk ut denne siden: http://www.cropcircleconnector.com/2008/ba...rbury2008a.html

 

Vakre ikke sant? Hva tenker du om disse? Kan de väre respons på SETI? For utrolig mange verden over er det mest logisk ,og de er ikke helt ute av kontroll alle sammen i en slags massepsykose, vet jeg. Hva tror du?

 

Kødder du? har du ikke lagt merke til hvordan kronsirkler blir mer kompliserte med tiden, og når fraktaler ble oppfunnet, så plutselig ble den en stor oppblussning av kornsirkler som var formet etter fraktaler?

 

Kornsirkler er laget av mennesker, å tro noe annet gjør man fullstendig uten grunnlag, og til tross for alle bevisene for at de er laget av mennesker.

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor du har reist helt fra bronsealderen og hit for å prøve å gjøre narr av oss :p

Lenke til kommentar
Litt OT det men jeg må bare spørre:

1. Mener du at aliens sammen med makt-eliten på jorda holder menneskeheten for narr og at kloden snart vil bli overtatt av dem?

 

Nei jeg tror det har värt sånn lenge, men at benevolent aliens helt har overtatt kontrollen på det nivået de siste 13 årene.

 

2. Var 9/11 iscenesatt av Bush-administrasjonen?

 

Javisst, det var for å skape et nytt Pearl Harbor for få med seg folk i kjölvannet av det. De gikk med alt de hadde for all makt til presidenten og Marshall law.`NewWorldOrder. Så nettopp en video av Bush senior som pusher NWO.

 

 

3. Er chem-trails noe reellt?

 

Vet ikke nok om det? Hva vet du

 

 

Her er en video jeg elsker. http://www.youtube.com/watch?v=WqmYYDQUURo

 

Denne dama er ganske forsiktig ellers. Et såkalt transmedium som lar seg bruke av et gjeng i 4de dimensjon, en oktav höyere enn denne. Hun er helt strålende hemningslös i sitt sett også. Totally in the moment,and compleeetely relaxed!

 

Jeg tror på 11 eksisterende dimensjoner inklusivt denne. Er det far out vitenskapsgutter?

Er det ikke det det samme antall som superstring operer med.

Lenke til kommentar
Denne kopierer jeg og viser svenskene (flytter til Stockholm i mnd. skiftet) om hvor ute folk er i bygdenorge.

 

Du kommer til å bli så utledd og forkastet. Som et tilfelle det ikke er håp for. Man må ikke ha vitenskapelig bevis for noe som helst for å leve og vite hva som foregår og bli tatt meget seriöst. Jeg blir tatt veldig seriöst i min meget store krets. Den kretsen av mennesker som har denne tenkinga fore seg har et enorm netverk over hele kloden nå.

 

Den vikler sine sine tråder mer og mer inn i alle lag av samfunnet og forandrer det for all framtid. Det skjer nå med USA som brennpunktet. Denne prosessen får en enorm drahjelp fra krisen vi er inne i. Vi som er i disse nettverkene har begynnt å leve i en annen virkelighet en du virker å leve i. Det kjennes som å komme hjem på en måte. Helt tydelig en slags åndelig eller om du vil bruke ordet "nyreligiös" opplevelse, men det skjer i en så stor skala at den existerende vitenskap om 10 år, kanskje mindre, er på alvorlig vikende front eller latt seg transformere av det som nå skjer.

Det ser jeg og mange med meg skje. Den vil miste all makt. You will be overun sooner than you can imagine!

 

Se bare hvordan alternativ medisin har spredt seg. Min mor en sykepleier, svärt våken i hodet og uppdatert med 46 år i bunnen, hun sier vi bare må innse at alternativ medisin og dens metoder har noe for seg og fungerer.

 

Hun er lei av gnålet fra medisinens vitenskapsmenn som aldri blir ferdig med å klage på at alternativ medisin ikke har viteskapelig bevis for at den virker. Hun stötter å slippe dem til lettere enn tidligere.

 

Noe helt annet:

 

Sjekk ut denne siden: http://www.cropcircleconnector.com/2008/ba...rbury2008a.html

 

Vakre ikke sant? Hva tenker du om disse? Kan de väre respons på SETI? For utrolig mange verden over er det mest logisk ,og de er ikke helt ute av kontroll alle sammen i en slags massepsykose, vet jeg. Hva tror du?

 

Kødder du? har du ikke lagt merke til hvordan kronsirkler blir mer kompliserte med tiden, og når fraktaler ble oppfunnet, så plutselig ble den en stor oppblussning av kornsirkler som var formet etter fraktaler?

 

Kornsirkler er laget av mennesker, å tro noe annet gjør man fullstendig uten grunnlag, og til tross for alle bevisene for at de er laget av mennesker.

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor du har reist helt fra bronsealderen og hit for å prøve å gjøre narr av oss :p

 

De sammenhengene mellom fraktaler og korsirkler er bare humbug. Det finnes ikke et bevis for det. Det finnes heller ikke bevis for at de kornsirklene på den siden er lagd av mennesker. Alt for presist lagd og for fort og uten lys. Fysisk umulig.

Foregår alt oppe i huet på deg.

Har du ingen praktisk kunnskap i forhold til å skape ting i materiale, som gir deg vurderingsevne i forhold til hva som er mulig og ikke mulig.

Lenke til kommentar
Denne kopierer jeg og viser svenskene (flytter til Stockholm i mnd. skiftet) om hvor ute folk er i bygdenorge.

 

Du kommer til å bli så utledd og forkastet. Som et tilfelle det ikke er håp for. Man må ikke ha vitenskapelig bevis for noe som helst for å leve og vite hva som foregår og bli tatt meget seriöst. Jeg blir tatt veldig seriöst i min meget store krets. Den kretsen av mennesker som har denne tenkinga fore seg har et enorm netverk over hele kloden nå.

 

Den vikler sine sine tråder mer og mer inn i alle lag av samfunnet og forandrer det for all framtid. Det skjer nå med USA som brennpunktet. Denne prosessen får en enorm drahjelp fra krisen vi er inne i. Vi som er i disse nettverkene har begynnt å leve i en annen virkelighet en du virker å leve i. Det kjennes som å komme hjem på en måte. Helt tydelig en slags åndelig eller om du vil bruke ordet "nyreligiös" opplevelse, men det skjer i en så stor skala at den existerende vitenskap om 10 år, kanskje mindre, er på alvorlig vikende front eller latt seg transformere av det som nå skjer.

Det ser jeg og mange med meg skje. Den vil miste all makt. You will be overun sooner than you can imagine!

 

Se bare hvordan alternativ medisin har spredt seg. Min mor en sykepleier, svärt våken i hodet og uppdatert med 46 år i bunnen, hun sier vi bare må innse at alternativ medisin og dens metoder har noe for seg og fungerer.

 

Hun er lei av gnålet fra medisinens vitenskapsmenn som aldri blir ferdig med å klage på at alternativ medisin ikke har viteskapelig bevis for at den virker. Hun stötter å slippe dem til lettere enn tidligere.

 

Noe helt annet:

 

Sjekk ut denne siden: http://www.cropcircleconnector.com/2008/ba...rbury2008a.html

 

Vakre ikke sant? Hva tenker du om disse? Kan de väre respons på SETI? For utrolig mange verden over er det mest logisk ,og de er ikke helt ute av kontroll alle sammen i en slags massepsykose, vet jeg. Hva tror du?

 

Kødder du? har du ikke lagt merke til hvordan kronsirkler blir mer kompliserte med tiden, og når fraktaler ble oppfunnet, så plutselig ble den en stor oppblussning av kornsirkler som var formet etter fraktaler?

 

Kornsirkler er laget av mennesker, å tro noe annet gjør man fullstendig uten grunnlag, og til tross for alle bevisene for at de er laget av mennesker.

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor du har reist helt fra bronsealderen og hit for å prøve å gjøre narr av oss :p

 

De sammenhengene mellom fraktaler og korsirkler er bare humbug. Det finnes ikke et bevis for det. Det finnes heller ikke bevis for at de kornsirklene på den siden er lagd av mennesker. Alt for presist lagd og for fort og uten lys. Fysisk umulig.

Foregår alt oppe i huet på deg.

Har du ingen praktisk kunnskap i forhold til å skape ting i materiale, som gir deg vurderingsevne i forhold til hva som er mulig og ikke mulig.

Hvorfor tror du ikke på den mest sansynlige forklaringen? fordi den beste forklaringen ikke er mystisk og gåtefull??? Så langt er bevisene for at kornsirkler er laget av mennesker ganske overveldende.

 

tar ikke mange timer for en gjeng på 3 å lage en kornsirkel

 

http://www.youtube.com/watch?v=B6fBqKUZlhk...feature=related

Endret av Derfern
Lenke til kommentar
Denne kopierer jeg og viser svenskene (flytter til Stockholm i mnd. skiftet) om hvor ute folk er i bygdenorge.

Hvordan skal en som bor midt i en storby kunne representere bygdenorge?

 

Du kommer til å bli så utledd og forkastet. Som et tilfelle det ikke er håp for. Man må ikke ha vitenskapelig bevis for noe som helst for å leve og vite hva som foregår og bli tatt meget seriöst. Jeg blir tatt veldig seriöst i min meget store krets.

Kunnskapsløse tullinger vil kanskje le. Det får være deres problem. At du blir tatt seriøst av overtroiske, irrasjonelle mennesker er ikke overraskende. Slike tror nemlig på hva det skulle være.

 

Vi som er i disse nettverkene har begynnt å leve i en annen virkelighet en du virker å leve i.

Det gjør også narkomane som ruser seg på tunge stoffer.

 

det skjer i en så stor skala at den existerende vitenskap om 10 år, kanskje mindre, er på alvorlig vikende front eller latt seg transformere av det som nå skjer

Du drømmer virkelig. Dagens vitenskap er det eneste som har håndfaste og varige resultater. Endrer du den vitenskapelige metode blir den verdiløs.

 

Se bare hvordan alternativ medisin har spredt seg.

At folk er kunnskapsløse, irrasjonelle og lettlurte er ikke noe nytt.

 

Sjekk ut denne siden: http://www.cropcircleconnector.com/2008/ba...rbury2008a.html

 

Vakre ikke sant? Hva tenker du om disse? Kan de väre respons på SETI? For utrolig mange verden over er det mest logisk ,og de er ikke helt ute av kontroll alle sammen i en slags massepsykose, vet jeg. Hva tror du?

Disse er laget av mennesker. At de er laget av aliens er bare nok et fantasifullt påfunn uten fnugg av bevis.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Og der var 9/11, kornsirkler og alien-kontroll på plass. For å sitere Golden og Antonsen: Ja, morna.

 

Men dette har jo egentlig ingenting med Snåsas Tore Torell å gjøre. Noen som fikk med seg at han skal skrive nok en bok? Leste bare overskriften på fremsiden av blabla.

 

Edit: Glemte selvsagt NWO.

Endret av Leviath
Lenke til kommentar

Mener du på alvor at intelligent liv fra andre planeter, kanskje andre galakser, som både innehar viljen OG teknologien til å reise hit fra deres egen hjemplanet, ikke klarer å gjøre det bedre enn å trampe rundt i maten vår for å snakke med oss? Jøss, hvor dum er det mulig å bli... :eek:

 

Her klarer vi å snakke med noen på andre siden av jorden med rundt ti tastetrykk og så mener du at disse skapningene, som har teknologi til å reise enorme avstander, må legge korn, altså maten vår, flat for å si oss noe med sirkler vi ikke klarer å tyde... :D he he, si med, er du seriøs?

 

Dummeste jeg har hørt. Ja, ta det med til svenskene du.... Hvis de tror på dette må de også være eksepsjonelt godtroende og lite reflekterte...

 

Ha ha ha, den var god.

 

Vent litt, jeg tror mamma ringer, for jeg ser sirkler i snøen på utsiden av kontoret mitt og må ut og svare henne... :D:blink::rofl:

Lenke til kommentar
Mener du på alvor at intelligent liv fra andre planeter, kanskje andre galakser, som både innehar viljen OG teknologien til å reise hit fra deres egen hjemplanet, ikke klarer å gjøre det bedre enn å trampe rundt i maten vår for å snakke med oss? Jøss, hvor dum er det mulig å bli... :eek:

 

Her klarer vi å snakke med noen på andre siden av jorden med rundt ti tastetrykk og så mener du at disse skapningene, som har teknologi til å reise enorme avstander, må legge korn, altså maten vår, flat for å si oss noe med sirkler vi ikke klarer å tyde... :D he he, si med, er du seriøs?

 

Dummeste jeg har hørt. Ja, ta det med til svenskene du.... Hvis de tror på dette må de også være eksepsjonelt godtroende og lite reflekterte...

 

Ha ha ha, den var god.

 

Vent litt, jeg tror mamma ringer, for jeg ser sirkler i snøen på utsiden av kontoret mitt og må ut og svare henne... :D:blink::rofl:

 

Jeg skjönner at du og de andre skeptikerne her tar det de driver med veldig alvorlig, og at å fortsette å forsöke å få inn andre perspektiv er som å forsöke å få en gjeng Jehovas vitner til å gi slipp på sin overbevisning.Umulig! Men så er dere jo en veldig liten gruppe og gjör ikke mye skade her.

 

Snåsakallen har på mange måter åpnet öynene til mange,og det kommer flere runder.

 

Lykke til videre gutter!

Lenke til kommentar
Mener du på alvor at intelligent liv fra andre planeter, kanskje andre galakser, som både innehar viljen OG teknologien til å reise hit fra deres egen hjemplanet, ikke klarer å gjøre det bedre enn å trampe rundt i maten vår for å snakke med oss? Jøss, hvor dum er det mulig å bli... :eek:

 

Her klarer vi å snakke med noen på andre siden av jorden med rundt ti tastetrykk og så mener du at disse skapningene, som har teknologi til å reise enorme avstander, må legge korn, altså maten vår, flat for å si oss noe med sirkler vi ikke klarer å tyde... :D he he, si med, er du seriøs?

 

Dummeste jeg har hørt. Ja, ta det med til svenskene du.... Hvis de tror på dette må de også være eksepsjonelt godtroende og lite reflekterte...

 

Ha ha ha, den var god.

 

Vent litt, jeg tror mamma ringer, for jeg ser sirkler i snøen på utsiden av kontoret mitt og må ut og svare henne... :D:blink::rofl:

 

Jeg skjönner at du og de andre skeptikerne her tar det de driver med veldig alvorlig, og at å fortsette å forsöke å få inn andre perspektiv er som å forsöke å få en gjeng Jehovas vitner til å gi slipp på sin overbevisning.Umulig! Men så er dere jo en veldig liten gruppe og gjör ikke mye skade her.

 

Snåsakallen har på mange måter åpnet öynene til mange,og det kommer flere runder.

 

Lykke til videre gutter!

 

Mener du på alvor at det hadde vært bedre om vi alle slang oss på alt som kom vår vei uten å være det minste kritisk eller tvilende? Det er nemlig det du sier sånn forbi det faktum at du prøver å sette oss som er kritiske i en bås, akkurat som om vi alle var opplært til å tro og respondere og være kritisk og tvilende til akkurat de samme tingene..... Jeg kjenner ikke de andre som er kritiske her inne fra før og var hverken mer eller mindre kristisk til ting FØR jeg kom til dette forumet enn det jeg er i dag. Når jeg ser ting som fx kornsirkler begynner jeg alltid å se med tvil på det og utifra det bestemme meg om hva jeg tror/mener om saken. Sånn er jeg og sånn skulle jeg ønske at andre var også, for det lager på en måte en god standard slik at du ikke er så lett å lure med all verdens svada, svindel og vissvass.

 

Det er tydelig at du ikke mener det samme, at du liksom mener at vi alle skal si jaaa og haaa til alt som kommer på vår vei og drite en lang marsj i å være kritiske og tvilende til alt.... Men hva slags samfunn får vi da? Dette blir jo totalt uten krav og standarer i det hele tatt hvis alle flyr rundt å tar alt for god fisk, skjønner du ikke det eller?

 

 

Men takk for lykke til og ønsker deg det samme! I sverige. :)

 

...og er fremdeles tvilende til kornsirkler av nevnte grunn... Pluss at det aldri er noen som har sett disse aliensene på radar, infrarødt eller noe som helst annet noengang.... Så lykke til med å tro på det.... Tipper at det ikke er Pricks svenskene vil le av jeg... ;)

Lenke til kommentar
siden du er snekker. hvordan ville du forhold deg hvis du møtte en MP-snekker (MP=Mind Pressure) som sa at han kunne bygge et hus uten hammer/hammerpistol/skrutrekker ect? dvs han hamrer spiker og skrur skruer kun ved hjelp av tankekraft.

 

Er ikke snekker, har bare lärt det av faren min.

 

Det må han ha vist meg först.

Finnes det folk som gjör sånt?

 

Men sånn er det for meg også på en måte.

Jeg tenker jo bare at jeg vil ta opp armen når jeg vil ta den opp, så kommer den opp. Opplevelsen av å bruke muskler har jeg også selvfölgelig, men det er nesten automatisk.

 

du spør om å få se det før du tror det. det samme gjør jeg når det kommer til "alternativ medisin". hva er forskjellen?

 

og det at du nesten automatisk kan bevege armene dine så er ikke det noe hokkuspokkus. du kan sende samme hjernesignalene til en robotarm og få samme resultat. det jeg snakker om her er telekinesis.

 

har du sett med dine egne øyne at noen har blitt helbredet fra healing?

Lenke til kommentar
Snåsakallen har på mange måter åpnet öynene til mange,og det kommer flere runder.

 

Jeg er nysgjerrig. Hvor går grensen på hva som er troverdig for deg og ikke "for søkt" (som vannapparatet tydeligvis var)? Hva må til for at du skal kunne erklære at du har kunnskap om noe?

 

Forøvrig:

http://en.wikipedia.org/wiki/Truthiness

Truthiness is "What I say is right, and [nothing] anyone else says could possibly be true." It's not only that I feel it to be true, but that I feel it to be true. There's not only an emotional quality, but there's a selfish quality.
I will speak to you in plain, simple English. And that brings us to tonight's word: 'truthiness.' Now I'm sure some of the 'word police,' the 'wordinistas' over at Webster's are gonna say, 'hey, that's not a word'. Well, anyone who knows me knows I'm no fan of dictionaries or reference books.

 

I don't trust books. They're all fact, no heart. And that's exactly what's pulling our country apart today. 'Cause face it, folks; we are a divided nation. Not between Democrats and Republicans, or conservatives and liberals, or tops and bottoms. No, we are divided between those who think with their head, and those who know with their heart.

 

Consider Harriet Miers. If you 'think' about it, of course her nomination's absurd. But the president didn't say he 'thought' about his selection. He said this:

 

(video clip of President Bush:) 'I know her heart.'

 

Notice how he said nothing about her brain? He didn't have to. He feels the truth about Harriet Miers.

 

And what about Iraq? If you think about it, maybe there are a few missing pieces to the rationale for war. But doesn't taking Saddam out feel like the right thing?

Lenke til kommentar
Man kan oppsummere Dimensiondrillers argument slik:

 

"Det er noe jeg ikke kan bevise, og hvis dere ikke tror blindt på det er dere dumme dumme dumme!"

 

Var egentlig ferdig her, men fant noe jeg må dele med dere.

 

Ikke dumme. En del av dere bare for innstillt på bare en "radiostasjon".

 

Her er noe opplysende fra en som kjenner det vitenskapelige språk tilstrekkelig til at noe vil gå inn, tror jeg.

Det han mener er nöyaktig det samme som det jeg mener, og han sier det sånn at dere med vitenskapsbasert verdensbilde kan forstå.

 

 

 

I Morgenbladet for 5. desember beskrev jeg tilfellet Joralf Gjerstad [også kjent som snåsamannen, red.anm.] og den utfordringen han representerer for vårt reduksjonistiske menneskebilde. På grunnlag av det materialet Ingar Sletten Kolloen har fremlagt, er det etter undertegnedes mening bare teoretisk tvil om at Gjerstad forvalter de evnene som Kolloen beskriver.

 

I et svarinnlegg 19. desember imøtegås min konklusjon av Per Brandtzæg, Jo C. Bruusgaard og Kristian Gundersen (heretter BBG). Deres hovedpåstand er at det bare er en fjern teoretisk mulighet for at Gjerstad besitter for eksempel klarsynte evner. Nå går dessverre ikke BBG inn på Kolloens bok eller på det materialet Kolloen fremlegger. Derimot skrives det mye om generelle og perifere temaer som Uri Geller, homøopati og den amerikanske tryllekunstneren James Randi. Man er også innom en kritikk av bevisvurderingen i straffesaker i sin alminnelighet. La meg minne om de hovedpoengene BBG farer med en harelabb over:

 

Kolloen fremlegger et massivt materiale i form av et tresifret antall konkrete eksempler på Joralf Gjerstads klarsyn. Ved klarsyn kan man, i motsetning til ved helbredelse, utelukke en placeboeffekt. Det sentrale er at BBG ikke har noen forklaring til dette voldsomme antallet fenomener.

 

Det er en statistisk umulighet at Gjerstad kan tippe/gjette seg frem til det Kolloen fremlegger. Og det er likeledes vilt usannsynlig at det foreligger noen form for juks eller bedrag i over hundre tilfeller.

 

Hva gjør man så, når man på skeptikerhold skal forholde seg til en total mangel på alternative og troverdige forklaringer?

 

Da bestrider man faktum. Det som Kolloen beskriver i detalj har ikke skjedd. Man avviser kort og godt observasjonene. Men at dette skal skyldes en eller annen form for kollektiv misforståelse, feilerindring eller konspirasjon, faller på sin egen urimelighet. Det er tale om et utall eksempler på alminnelige, hederlige mennesker som ikke har noe motiv for å lyve, og en rekke tilfeller kan bekreftes av utenforstående vitner. Det er således grunnlag for min konklusjon om at det på denne bakgrunn bare kan være teoretisk tvil om Gjerstads evner.

 

Men så har man BBGs trumfkort: Det er ikke naturvitenskapelig bevist. Dette er helt riktig, og omhyggelig understreket i mitt første innlegg. Men her legger BBG inn et uuttalt viktig premiss, nemlig at denne type klarsyn lar seg bevise/motbevise naturvitenskapelig.

 

Det er imidlertid ingen selvfølge. Det er meget mulig at empirisk kontroll og etterprøvbarhet bare avdekker en del av virkeligheten, den delen som vi kan si er intersubjektiv, men ikke objektiv, forstått som en uavhengig og upåvirkelig sannhet. BBG gjør seg skyldig i det vi kan kalle ontologisk reduksjonisme, det vil si at man påstår at det eneste som finnes, er det vi er i stand til å måle.

 

Men la oss for argumentasjonens skyld forutsette at det aldri vil være mulig å frembringe noen naturvitenskapelige bevis for Gjerstads evner. Da er det to muligheter: Den ene muligheten er at han ikke har slike evner, og at vi må se bort fra et tresifret antall troverdige vitner. Det blir i dette tilfellet en sterk og uforklarlig motstrid mellom en snever naturvitenskapelig betraktning og det som fremstår som sannsynlig på bakgrunn av Kolloens bok. Den andre muligheten er at Gjerstad har evner som ikke er gjenstand for naturvitenskapelig prøving, men at man aksepterer det massive materialet som er fremlagt. I dette tilfellet foreligger det ingen motstrid.

 

Det prinsipielle spørsmålet blir etter dette om overnaturlige evner nødvendigvis må avgjøres etter forskning basert på naturvitenskapelige prinsipper. Et annet alternativ er at avgjørelsen treffes ut fra en samlet bevisvurdering. Slike avgjørelser har vi utallige eksempler på både i domstolene og ellers i samfunnet. Virkeligheten har beviselig elementer i seg som naturvitenskapen ikke kan forklare og registrere.

 

Det er ellers mangt og meget som kan sies om innholdet i BBGs tilsvar. Jeg lar det imidlertid bli med dette, da det arrangeres et debattmøte i Litteraturhuset mandag kveld 26. januar, hvor vi vil fortsette diskusjonen.

 

Cato Schiøtz

Høyesterettsadvokat og økobonde

Lenke til kommentar
Man kan oppsummere Dimensiondrillers argument slik:

 

"Det er noe jeg ikke kan bevise, og hvis dere ikke tror blindt på det er dere dumme dumme dumme!"

 

Var egentlig ferdig her, men fant noe jeg må dele med dere.

 

Ikke dumme. En del av dere bare for innstillt på bare en "radiostasjon".

 

 

Her er noe opplysende fra en som kjenner det vitenskapelige språk tilstrekkelig til at noe vil gå inn, tror jeg.

Det han mener er nöyaktig det samme som det jeg mener, og han sier det sånn at dere med vitenskapsbasert verdensbilde kan forstå.

 

 

 

I Morgenbladet for 5. desember beskrev jeg tilfellet Joralf Gjerstad [også kjent som snåsamannen, red.anm.] og den utfordringen han representerer for vårt reduksjonistiske menneskebilde. På grunnlag av det materialet Ingar Sletten Kolloen har fremlagt, er det etter undertegnedes mening bare teoretisk tvil om at Gjerstad forvalter de evnene som Kolloen beskriver.

 

I et svarinnlegg 19. desember imøtegås min konklusjon av Per Brandtzæg, Jo C. Bruusgaard og Kristian Gundersen (heretter BBG). Deres hovedpåstand er at det bare er en fjern teoretisk mulighet for at Gjerstad besitter for eksempel klarsynte evner. Nå går dessverre ikke BBG inn på Kolloens bok eller på det materialet Kolloen fremlegger. Derimot skrives det mye om generelle og perifere temaer som Uri Geller, homøopati og den amerikanske tryllekunstneren James Randi. Man er også innom en kritikk av bevisvurderingen i straffesaker i sin alminnelighet. La meg minne om de hovedpoengene BBG farer med en harelabb over:

 

Kolloen fremlegger et massivt materiale i form av et tresifret antall konkrete eksempler på Joralf Gjerstads klarsyn. Ved klarsyn kan man, i motsetning til ved helbredelse, utelukke en placeboeffekt. Det sentrale er at BBG ikke har noen forklaring til dette voldsomme antallet fenomener.

 

Det er en statistisk umulighet at Gjerstad kan tippe/gjette seg frem til det Kolloen fremlegger. Og det er likeledes vilt usannsynlig at det foreligger noen form for juks eller bedrag i over hundre tilfeller.

 

Hva gjør man så, når man på skeptikerhold skal forholde seg til en total mangel på alternative og troverdige forklaringer?

 

Da bestrider man faktum. Det som Kolloen beskriver i detalj har ikke skjedd. Man avviser kort og godt observasjonene. Men at dette skal skyldes en eller annen form for kollektiv misforståelse, feilerindring eller konspirasjon, faller på sin egen urimelighet. Det er tale om et utall eksempler på alminnelige, hederlige mennesker som ikke har noe motiv for å lyve, og en rekke tilfeller kan bekreftes av utenforstående vitner. Det er således grunnlag for min konklusjon om at det på denne bakgrunn bare kan være teoretisk tvil om Gjerstads evner.

 

Men så har man BBGs trumfkort: Det er ikke naturvitenskapelig bevist. Dette er helt riktig, og omhyggelig understreket i mitt første innlegg. Men her legger BBG inn et uuttalt viktig premiss, nemlig at denne type klarsyn lar seg bevise/motbevise naturvitenskapelig.

 

Det er imidlertid ingen selvfølge. Det er meget mulig at empirisk kontroll og etterprøvbarhet bare avdekker en del av virkeligheten, den delen som vi kan si er intersubjektiv, men ikke objektiv, forstått som en uavhengig og upåvirkelig sannhet. BBG gjør seg skyldig i det vi kan kalle ontologisk reduksjonisme, det vil si at man påstår at det eneste som finnes, er det vi er i stand til å måle.

 

Men la oss for argumentasjonens skyld forutsette at det aldri vil være mulig å frembringe noen naturvitenskapelige bevis for Gjerstads evner. Da er det to muligheter: Den ene muligheten er at han ikke har slike evner, og at vi må se bort fra et tresifret antall troverdige vitner. Det blir i dette tilfellet en sterk og uforklarlig motstrid mellom en snever naturvitenskapelig betraktning og det som fremstår som sannsynlig på bakgrunn av Kolloens bok. Den andre muligheten er at Gjerstad har evner som ikke er gjenstand for naturvitenskapelig prøving, men at man aksepterer det massive materialet som er fremlagt. I dette tilfellet foreligger det ingen motstrid.

 

Det prinsipielle spørsmålet blir etter dette om overnaturlige evner nødvendigvis må avgjøres etter forskning basert på naturvitenskapelige prinsipper. Et annet alternativ er at avgjørelsen treffes ut fra en samlet bevisvurdering. Slike avgjørelser har vi utallige eksempler på både i domstolene og ellers i samfunnet. Virkeligheten har beviselig elementer i seg som naturvitenskapen ikke kan forklare og registrere.

 

Det er ellers mangt og meget som kan sies om innholdet i BBGs tilsvar. Jeg lar det imidlertid bli med dette, da det arrangeres et debattmøte i Litteraturhuset mandag kveld 26. januar, hvor vi vil fortsette diskusjonen.

 

Cato Schiøtz

Høyesterettsadvokat og økobonde

 

Vel, da vil jeg bare si det like semaforisk at jeg foretrekker å høre på P4 og ikke ALLE verdens radiostasjoner.... Jeg kaller det å lage en standard for seg selv, et visst lavmål, og det er helt OK å være åpen for ting og tang, men ikke så åpen at hjernen faller ut......

 

:D

Lenke til kommentar
siden du er snekker. hvordan ville du forhold deg hvis du møtte en MP-snekker (MP=Mind Pressure) som sa at han kunne bygge et hus uten hammer/hammerpistol/skrutrekker ect? dvs han hamrer spiker og skrur skruer kun ved hjelp av tankekraft.

 

Er ikke snekker, har bare lärt det av faren min.

 

Det må han ha vist meg först.

Finnes det folk som gjör sånt?

 

Men sånn er det for meg også på en måte.

Jeg tenker jo bare at jeg vil ta opp armen når jeg vil ta den opp, så kommer den opp. Opplevelsen av å bruke muskler har jeg også selvfölgelig, men det er nesten automatisk.

 

du spør om å få se det før du tror det. det samme gjør jeg når det kommer til "alternativ medisin". hva er forskjellen?

 

og det at du nesten automatisk kan bevege armene dine så er ikke det noe hokkuspokkus. du kan sende samme hjernesignalene til en robotarm og få samme resultat. det jeg snakker om her er telekinesis.

 

har du sett med dine egne øyne at noen har blitt helbredet fra healing?

 

Min erfaring med healing er å bruke en type healing fra en tradisjon som kalles Reiki. Jeg skal faktisk gjöre det på meg selv etter at jeg har skrevet dette. La meg for sent i går og ble helt pumpa etter 4-5 timer med snekring på huset mitt.

Jeg vet av erfaring at jeg ganske snart etter selvbehandlingen vil väre fullstendig regenerert og laddet med energi til å utföre resten av jobben. Dette er helt vanlig for meg å gjöre når jeg behöver.

 

Denne vitaliseringen jeg opplever er som om jeg hadde tatt flere timer på öyet.

Jeg har dratt konklusjonen at immunforsvarets effektivitet og kroppens evne til å helbrede seg selv er basert på hvor vital den er i tillegg til at den har de kjemikalier tilgjengelig som behöves for den delen av sin funksjon.

 

Vitalitet kan ut fra min egen erfaring brytes opp i to komponenter, den kjemiske som vitenskapen vet mye om og den andre som jeg vil beskrive er i stråleform. Denne energien er kalt Pran i indisk Ajurveda og Chi i kinesisk medisin. Over hele planeten til all tid har denne värt oppfattet. Men så kommer vitenskapen og ikke finner en sånn dimensjon av virkeligheten.

Jeg tror at chi eller pran er en energiform som er av en så höy frekvens at den er udetektbar for instrumentell oppdagelse. Som overföring av data i et trådlöst nettverk, usynelig og udetektbar om en ikke har instrumenter til å oppfange det.

 

Så vitenskapen er i forhold til denne dimensjonen av livet som som mennskene var for 1000 år siden i forhold til utstrålingen fra en trådlös ruter.

 

Jeg kommer på et exempel jeg har brukt overfor meg selv for å forstå. Alle har opplevd å möte et annet menneske som bare stråler mot en. Vi kaller det endog utstråling. Öynene glitrer. Det er pran eller livsenergi som stråler ut av öyene på denne måten, man kjenner at det treffer en. Dette er en kjent sak blant alternative behandlere som ikke driver med humbug. Kunnskapen om Pran er det som gjör hele forskjellen.

 

Å arbeide med denne delen av mennesket er det alternative behandlere gjör. Er du en god healer har du utviklet en utvidet bevissthet om denne dimensjonen av livet og er i stand til å bruke pransystemet i ditt eget vesen til å påvirke andres pran eller livsenergi system.

 

det er alt jeg har på det :)

 

En verdensautoritet på healing ( ikke spesiellt Reiki) er Barbara Brennan, doktor og tidligere ansatt i Nasa.

 

En snutt om henne og hva hun gjör om du vil : http://barbarabrennan.com/BAH_movie/bah_DVD.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...