Gå til innhold

Snåsamannens synske evner


Anbefalte innlegg

Du bryr deg ikke om vitenskapens autoritet, slik at du kan være din egen autoritet. Hva gir deg rett til å definere "virkeligheten" og si alt vaset om meditasjon?

 

Jeg velger det motsatte av det du sier, først og fremst på grunn av din arroganse.

 

Du har ingen mulighet til å finne DIN vei i livet om du gjör noe utifra et fastlagt system du må begrense tankene dine innenfor, det väre seg tilogmed vitenskapen. Forsök å la også andre ideer komme inn og sirkulere. Du kan når som helt kaste dem ut om de viser seg å väre poo.

 

Om du er en som så til de grader vender kåpen etter vinden at du velger det motsatte av det jeg sier fordi jeg er arrogant, så vil jeg at du tilgir meg.

 

Jeg har fått mye pepper siden jeg kom inn hit til en av rasjonalitetens norske sub-bastioner og har litt vanskelig for å holde meg. Men har det strålende her og klarer nesten ikke gå bort fra pc'n. Jeg har noe snekkerjobb jeg må gjöre (gjör ferdig huset mitt i Son for salg) för vi flytter til Stockholm, så dette er ikke bra,men...

 

Tror du meditasjon er vas? Pröv det först, det skader ikke.

Det er jo også alt Dalai Lama er. Han er så online through meditation. Han stråler kjärlighet hele tida ut mot alt han möter. Han elsker menneskene. Han har gitt etter for den störste power i universet, KJÄRLIGHETEN ,og vet at det å identifisere seg med hele mennskeheten å tjene den er bedre enn å leve sitt individuelle liv i seperasjon, konkurerende med andre om hvem som har dyrest bil, höyest status, lönn etc.

Endret av Dimensiondriller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bare gidder å slå det opp finner du fort ut at vitenskap ikke er det konspirasjonsfylte byråkratiet du tror det er. Der finner du massevis av folk med en forkjærlighet for kunnskap og nysgjerrighet overfor universet, hva det nå enn måtte vise seg å være.

 

Du passer nok bedre som filosof enn som forsker. Innen filosofien er du ikke begrenset av kravet om bevis, observasjoner og demonstrasjon av dette, men så har du heller intet filter for hva som stemmer og ikke stemmer, tja, annet enn logikk. Og vår intuitive logikk har vist seg å være feil gang på gang.

 

Lykke kommer gjerne på bekostning av sannhet; sannhet gjerne på bekostning av lykke: Ignorance is bliss. Følelser er et høyst upresist verktøy å måle sannhet med.

Lenke til kommentar
Ironisk nok er det vitenskap de forsøker seg på. :roll:

 

«Utenfor vitenskapens fattevne,» makan til svada.

 

Mener du å si at det ikke finnes det vitenskapen som metode ikke kan forholde seg til. Du mener altså at det som ikke vitenskapen og da, som er selve essensen, de hodene som virker innenfor den kan forstille seg og er istand til å formulere spörsmål om finnes. Eller ikke kan oppleves.

Det der er fasisme i helt rendyrket form.

 

Den virkelighetenoppfattelsen som vitenskapen dikterer her på planeten forandrer seg jo da i takt med dens utvikling. Det må fattes at om noe skal kunne defineres som virkeligheten, er den alltid allerede som den er og forandrer seg ikke fordi noen millioner vitenskapsmenn bestemmer seg for å ha en av dem selv definert virkelighetsoppfatning, som de jobber etter sine egne oppsatte lover for å supporte.

Lenke til kommentar
Du passer nok bedre som filosof enn som forsker. Innen filosofien er du ikke begrenset av kravet om bevis, observasjoner og demonstrasjon av dette, men så har du heller intet filter for hva som stemmer og ikke stemmer, tja, annet enn logikk. Og vår intuitive logikk har vist seg å være feil gang på gang.

Tror nok ikke en filosof som sitter og dikter opp svada uten å forholde seg til virkeligheten ville holdt lenge på et universitet ...

Lenke til kommentar
siden du er snekker. hvordan ville du forhold deg hvis du møtte en MP-snekker (MP=Mind Pressure) som sa at han kunne bygge et hus uten hammer/hammerpistol/skrutrekker ect? dvs han hamrer spiker og skrur skruer kun ved hjelp av tankekraft.

 

Er ikke snekker, har bare lärt det av faren min.

 

Det må han ha vist meg först.

Finnes det folk som gjör sånt?

 

Men sånn er det for meg også på en måte.

Jeg tenker jo bare at jeg vil ta opp armen når jeg vil ta den opp, så kommer den opp. Opplevelsen av å bruke muskler har jeg også selvfölgelig, men det er nesten automatisk.

Lenke til kommentar

Jeg blir både irritert og lei meg når jeg ser mye av det som skrives her.

Det er mye hetsing og skittkasting om en person som er utrolig snill og som

har brukt det meste av sin fritid på å hjelpe mennesker ,

Jeg skjønner godt at folk er skeptiske, det var jeg også, men jeg synes man

skal behandle folk med respekt.

 

Jeg har vært så heldig å møtt ham.

 

Jeg fikk komme til ham, jeg slet med sterk panikkangst og hadde vært mye inn og ut av

psykiatrien, der jeg ble litt bedre....men ikke så frisk at jeg kunne fungere normalt i hverdagen

Jeg hadde daglig sterke anfall, og et konstant press i brystet.

 

Da jeg satte meg ned på stolen foran ham, la han hendene sine på ryggen min, og etter 7-8 sekunder

begynte en veldig sterk varme å stråle ut av hendene hans, det var som å ha en varmovn mot ryggen.

varmen bredte seg i hele kroppen , han tok bort hendene og bad meg kjenne på dem, de var iskalde.

så la han dem på ryggen min igjen og de begynte igjen å stråle en enorm varme,

Dette gjorde han fordi jeg var både skeptisk og litt redd.

 

Så skjedde det noe merkelig, jeg både hørte og kjente at det smalt i brystet mitt og at det var noe som løsnet,

Det begynte å prikke/strømme noe ( energi ? ) fra øvre høyre side av brystet og på skrå nedover mot venstre

gjennom solar plexus, ( det kan best beskrives som om man har ett tett rør, der man tar bort blokkeringen og at det

igjen begynner å strømme vann igjennom det ) slik føltes det, og med det samme dette skjedde

sa han at " der slapp det ", Jeg var helt frisk i 1 1/2 år !!!!! ikke et eneste anfall, presset i brystet forsvant

og jeg følte meg bedre enn jeg noen gang i livet mitt hadde følt meg.

 

Det skal også sies at på tur hjem med bil fra dette møtet, var jeg nokså fortumlet over hva jeg hadde opplevd

og jeg ble stresset 3 ganger på turen hjem, men hver gang jeg ble stresset, bredte det seg en enorm varme fra ryggen der han hadde holdt hendene sine og varmen bredte seg opp til brystet

og kroppen min ble helt avslappet igjen......så de evnene denne mannen bærer på er helt unike.

 

Jeg har i de senere årene vært hos mange healere, men har ennå ikke funnet noen som har det samme,

det er flere flinke healere der ute, men det er ingen som har så sterk kraft som denne mannen

 

Jeg hadde heller ikke trodd på dette om jeg ikke hadde opplevd det selv, men vær så snill å slutt

å heng ham ut som en sjarlatan for det er han ikke.

Han er ett flott medmenneske

 

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Du passer nok bedre som filosof enn som forsker. Innen filosofien er du ikke begrenset av kravet om bevis, observasjoner og demonstrasjon av dette, men så har du heller intet filter for hva som stemmer og ikke stemmer, tja, annet enn logikk. Og vår intuitive logikk har vist seg å være feil gang på gang.

Tror nok ikke en filosof som sitter og dikter opp svada uten å forholde seg til virkeligheten ville holdt lenge på et universitet ...

 

Har 2 år på amerikansk universitet för jeg hoppet av.

Filter jo!

Det er bare det at alt deg opplever om det som de trosreligiöse kaller Gud har en fullstendig logisk og matematisk oppbygning. Alt vitenskapen har avdekket har en innebygd matematikk ikke sant. Det er sånn når en forsöker å dra sluttninger ut fra intuitiv logikk, at det springende punkt gjerne blir i hvilken grad man klarer å formulere gode spörsmål. De svarene man finner er definert av spörsmålene man er i stand til å stille. Denne evnen mener jeg blir revolusjonert av meditasjon. Jeg mediterte for noen år tilbake i en gruppe i Oslo hvor i det var en som var professor i filosofi ved Universitetet i Oslo by the way. Han gjorde dette faktisk i skjul. Ville ikke at noen ved universitetet skulle vite.

Det er jo sånn det er i sekter, man er litt redd for at de andre skal vite hva man gjör om det er utenfor "vår virkelighet". Arrogant?

Endret av Dimensiondriller
Lenke til kommentar
Mener du å si at det ikke finnes det vitenskapen som metode ikke kan forholde seg til.

Kan vi måle det, er det vitenskap. Hvis ikke, er det filosofi. I sistnevnte tilfelle har vi ingen pålitelige verktøy for å skille fiksjon fra fakta (men du må gjerne bevise hvordan vi alle har tatt så grundig feil med denne antakelsen). Derfor er det ikke særlig interessant i vår søken etter sannhet, men for all del, det har underholdningsverdi i fleng.

 

Du mener altså at det som ikke vitenskapen og da, som er selve essensen, de hodene som virker innenfor den kan forstille seg og er istand til å formulere spörsmål om finnes.

Det var dine ord, ikke mine. Hvem er fascistisk sa du? Hva med å feie for egen dør først?

 

Eller ikke kan oppleves.

Slett ikke, det ville vært tåpelig av meg. Men dersom det du opplever ikke kan verifiseres på vitenskapelig vis, kan ikke andre vite om det var virkelig eller bare fantasien din. Hjernen tolker sanseinntrykk, så det du sanser er en tolkning, ikke rådata. Tolkningen er subjektiv. Ved hjelp av andre metoder ønsker vi å komme så nært rådata som mulig.

 

Det der er fasisme i helt rendyrket form.

Du tar det for gitt at sanseinntrykk og påfølgende assosiasjoner gir en presis representasjon av virkeligheten. Du virker også svært ivrig etter å dømme basert på fordommer uten rot i virkeligheten. Eller jeg burde vel si min tolkning av virkeligheten. Med andre ord: Din tolkning og min tolkning av denne situasjonen stemmer ikke overens. Det er essensen av subjektivitet, og tegn på at det vi oppfatter via sansene er villedende og farget av erfaringer osv. Dette subjektive kan være interessant nok i seg selv, men jeg er mer interessert i det objektive i den grad vi har mulighet til å oppfatte det.

 

Den virkelighetenoppfattelsen som vitenskapen dikterer her på planeten forandrer seg jo da i takt med dens utvikling.

Så fremt vi på en eller annen måte kan verifisere det, faller det under definisjonen vitenskap. Hvis ikke er det filosofi. Grensen imellom flytter seg med den teknologiske utviklingen. Det er ikke det samme som at det vi anerkjenner som virkelighet flytter seg tilsvarende.

 

Det må fattes at om noe skal kunne defineres som virkeligheten, er den alltid allerede som den er og forandrer seg ikke fordi noen millioner vitenskapsmenn bestemmer seg for å ha en av dem selv definert virkelighetsoppfatning, som de jobber etter sine egne oppsatte lover for å supporte.

Antakelsen er at dersom det påvirker oss, kan vi måle det, og hvis ikke, er det ikke interessant nok til å bli prioritert med den tid og energi vi har til rådighet. Ikke bland virkelighetsoppfatning inn i bildet. Dersom enkelte tar det for gitt at det vi kan måle i dag er alt som eksisterer, får de ta det på egen kappe. Igjen, dette er ikke det inntrykk jeg sitter med. Det er meget mulig at jeg har feiltolket situasjonen. Hva så med deg?

 

I stedet for å bruke tid på anklagelser og skittkasting fram og tilbake, kanskje kunne du brukt tiden på å bevise at det du driver med faktisk har noe for seg. Det er nemlig ikke særlig overbevisende når du bruker tiden din på førstnevnte fremfor sistnevnte. Folk tror på oppførselen din fremfor det du sier. ;)

Lenke til kommentar
Det er bare det at alt deg opplever om det som de trosreligiöse kaller Gud har en fullstendig logisk og matematisk oppbygning. Alt vitenskapen har avdekket har en innebygd matematikk ikke sant. Det er sånn når en forsöker å dra sluttninger ut fra intuitiv logikk, at det springende punkt gjerne blir i hvilken grad man klarer å formulere gode spörsmål. De svarene man finner er definert av spörsmålene man er i stand til å stille. Denne evnen mener jeg blir revolusjonert av meditasjon. Jeg mediterte for noen år tilbake i en gruppe i Oslo hvor i det var en som var professor i filosofi ved Universitetet i Oslo by the way. Han gjorde dette faktisk i skjul. Ville ikke at noen ved universitetet skulle vite.

Det er jo sånn det er i sekter, man er litt redd for at de andre skal vite hva man gjör om det er utenfor "vår virkelighet". Arrogant?

Unnskyld, men du snakker jo bare skit. Du graver deg ned i emner som bygger på personlig empiri, og som ikke innehar et snev av legitim dokumentasjon. Du snakker om subjektive effekter og bruksområder rundt dette med meditasjon. Få det dokumentert og godkjent, så kan vi jobbe ut i fra det. Dersom du tror man kan underbygge noe av dette newage tullet med intuitiv logikk, tar du feil hver gang kompis :)

 

Setter pris på anekdoter, forresten. De slår virkelig gjennom her på forumet.

Endret av fuzzyboots
Lenke til kommentar
Han har gitt etter for den störste power i universet, KJÄRLIGHETEN

Jeg har gitt etter for den største makten i universet: HAT.

 

Ja, det er vel motpolene det, kjärlighet og hat. Men om hat hadde dominert som universell kraft hadde vel alt gått i opplösning. Alle deler motarbeidende hverandre som et par på kjökkenet over grytene som hater hverandre og gjör alt de kan for å tömme ut suppa. Da hadde det ikke blitt mye suppe!?

 

Så spörsmålet er om du vil ha suppe eller ikke. Om du vil ha suppe må du läre deg å elske. Start gjerne med deg selv. For at du skal klare å föle virkelig godt for deg selv må du finne ut hva du er forbannet på og rense opp i det. Det må komme opp fra det underbevisste og få uttrykk, selvfölgelig uten å skade andre.

Når den prosessen er kommet et stykke på vei er det härlig å treffe en å dele den voksende gode fölelsen med.

Og så kan man expandere videre og väre riktig när venner, og da mener jeg uten alkohol for det er en uvane normenn har at de ikke klarer å väre näre uten å drikke. Da klarer de det egentlig ikke, men bedöver seg så de tör og "klarer".

 

Been there ,done that.

 

Men, hver sin lyst sa öltapperen, han drakk, de andre sloss.

 

Å elske andre og bli elsket er så mye bedre.

Lenke til kommentar
Å elske andre og bli elsket er så mye bedre.

Du har det så mye bedre enn meg, din filosofi er riktigere enn min, det du sier skal hjelpe meg.

 

Det du kommer med er filosofisk imperialisme, jeg nekter å bøye meg for hva du har å si og hva du prøver å dytte på meg.

 

Jeg lever mitt liv med mine tanker, og hatet som følelse kan være fantastisk herlig.

Lenke til kommentar
Velkommen etter, jeg har sa for 2-3 sider siden at jeg lärte noe av dere i forhold til denne myten. Det er helt strålende å få noe ut av å diskutere med dere.

At det skulle ha noe med om argumentasjonsrekken min holder eller ikke er bare BS. Det jeg vet om hjernefunksjon er gjennom mitt arbeid med BrainStateConditioning.

Kjære vene.

 

Vi har nettopp avslørt at du mangler selv grunnleggende kunnskap om hvordan hjernen fungerer!

 

Da sier det seg selv at de svulstige uttalelsene dine om overnaturlig hjerneaktivetet og slikt vrøvl ikke kan festes lit til. Før du kommer med noen som helst slags påstander må du jo tilegne deg kunnskap om emnet!

Lenke til kommentar
Mener du å si at det ikke finnes det vitenskapen som metode ikke kan forholde seg til.

Kan vi måle det, er det vitenskap. Hvis ikke, er det filosofi. I sistnevnte tilfelle har vi ingen pålitelige verktøy for å skille fiksjon fra fakta (men du må gjerne bevise hvordan vi alle har tatt så grundig feil med denne antakelsen). Derfor er det ikke særlig interessant i vår søken etter sannhet, men for all del, det har underholdningsverdi i fleng.

 

Så du vil ha rådata, om Snåsakallens healingevner. Du er egentig ikke så interessert i healingevnene hans egentlig tror jeg, du er her i denne delen av forumet for å misjonere vitenskapens budskap, at slikt er ikke eksisterende.

 

Synes du at en slik uttalelse er tegn på dårlig oppförsel så er jeg enig, da har jeg trått over, men jeg synes man kan si sånt. Det er jo åpenbart at det er sant. A crusader for truth.

Jeg kom hit opprinnelig for å supporte de som vet hva healing er og som blir utsatte for dere skeptikere.

Jeg föler det går strålende.

 

 

Du mener altså at det som ikke vitenskapen og da, som er selve essensen, de hodene som virker innenfor den kan forstille seg og er istand til å formulere spörsmål om finnes.

Det var dine ord, ikke mine. Hvem er fascistisk sa du? Hva med å feie for egen dør først?

 

Jeg mener et system som styrer menneskers adferd og tankeprosess helt fra skolealder slik som dagens vitenskap gjör må kunne kalles med ekstreme ord. Den brukes også til å fremme de som har mest penger sine interesser, gjennom at den prostituerer seg for penger og makt.

 

Eller ikke kan oppleves.

Slett ikke, det ville vært tåpelig av meg. Men dersom det du opplever ikke kan verifiseres på vitenskapelig vis, kan ikke andre vite om det var virkelig eller bare fantasien din. Hjernen tolker sanseinntrykk, så det du sanser er en tolkning, ikke rådata. Tolkningen er subjektiv. Ved hjelp av andre metoder ønsker vi å komme så nært rådata som mulig.

 

Det der er fasisme i helt rendyrket form.

Du tar det for gitt at sanseinntrykk og påfølgende assosiasjoner gir en presis representasjon av virkeligheten. Du virker også svært ivrig etter å dømme basert på fordommer uten rot i virkeligheten. Eller jeg burde vel si min tolkning av virkeligheten. Med andre ord: Din tolkning og min tolkning av denne situasjonen stemmer ikke overens. Det er essensen av subjektivitet, og tegn på at det vi oppfatter via sansene er villedende og farget av erfaringer osv. Dette subjektive kan være interessant nok i seg selv, men jeg er mer interessert i det objektive i den grad vi har mulighet til å oppfatte det.

 

Ja det var bedre. Din tolkning, ja. Du er den förste som åpner litt på pansret idet du sier det. Jeg skjönte fort hva som gjalt her og har bevisst sökt å bruke deres egen metode mot dere skeptikere. Deres måte har jo värt å overkjöre folk med argumenter som dette over.

 

Dette over har ingen relevans for folk som opplever hva Snåsamannen kan gjöre.

 

Jeg er selv healer (Reiki), selv om jeg ikke jobber med det, og vet at det er bra greier. Det blir helt håplöst å komunisere med folk som roper på bevis som mange her gjör.

 

Joralf er dog i en helt annen league en meg.

 

Har du funnet det objektive i noen sammenheng?

 

Den virkelighetenoppfattelsen som vitenskapen dikterer her på planeten forandrer seg jo da i takt med dens utvikling.

Så fremt vi på en eller annen måte kan verifisere det, faller det under definisjonen vitenskap. Hvis ikke er det filosofi. Grensen imellom flytter seg med den teknologiske utviklingen. Det er ikke det samme som at det vi anerkjenner som virkelighet flytter seg tilsvarende.

 

 

Det må fattes at om noe skal kunne defineres som virkeligheten, er den alltid allerede som den er og forandrer seg ikke fordi noen millioner vitenskapsmenn bestemmer seg for å ha en av dem selv definert virkelighetsoppfatning, som de jobber etter sine egne oppsatte lover for å supporte.

Antakelsen er at dersom det påvirker oss, kan vi måle det, og hvis ikke, er det ikke interessant nok til å bli prioritert med den tid og energi vi har til rådighet. Ikke bland virkelighetsoppfatning inn i bildet. Dersom enkelte tar det for gitt at det vi kan måle i dag er alt som eksisterer, får de ta det på egen kappe. Igjen, dette er ikke det inntrykk jeg sitter med. Det er meget mulig at jeg har feiltolket situasjonen. Hva så med deg?

 

Kan jeg så dra konklusjonen at Snåsamannen kan ha noe som vi ikke kan måle og derfor eksisterer som en umålbar realitet?

 

I stedet for å bruke tid på anklagelser og skittkasting fram og tilbake, kanskje kunne du brukt tiden på å bevise at det du driver med faktisk har noe for seg. Det er nemlig ikke særlig overbevisende når du bruker tiden din på førstnevnte fremfor sistnevnte. Folk tror på oppførselen din fremfor det du sier. ;)

 

Mener du den er så dårlig? Så fölk synes jeg er så stygg at de ikke tar meg alvorlig?

Lenke til kommentar
Jeg blir både irritert og lei meg når jeg ser mye av det som skrives her.

Det er mye hetsing og skittkasting om en person som er utrolig snill og som

har brukt det meste av sin fritid på å hjelpe mennesker ,

Jeg skjønner godt at folk er skeptiske, det var jeg også, men jeg synes man

skal behandle folk med respekt.

 

Jeg har vært så heldig å møtt ham.

 

Jeg fikk komme til ham, jeg slet med sterk panikkangst og hadde vært mye inn og ut av

psykiatrien, der jeg ble litt bedre....men ikke så frisk at jeg kunne fungere normalt i hverdagen

Jeg hadde daglig sterke anfall, og et konstant press i brystet.

 

Da jeg satte meg ned på stolen foran ham, la han hendene sine på ryggen min, og etter 7-8 sekunder

begynte en veldig sterk varme å stråle ut av hendene hans, det var som å ha en varmovn mot ryggen.

varmen bredte seg i hele kroppen , han tok bort hendene og bad meg kjenne på dem, de var iskalde.

så la han dem på ryggen min igjen og de begynte igjen å stråle en enorm varme,

Dette gjorde han fordi jeg var både skeptisk og litt redd.

 

Så skjedde det noe merkelig, jeg både hørte og kjente at det smalt i brystet mitt og at det var noe som løsnet,

Det begynte å prikke/strømme noe ( energi ? ) fra øvre høyre side av brystet og på skrå nedover mot venstre

gjennom solar plexus, ( det kan best beskrives som om man har ett tett rør, der man tar bort blokkeringen og at det

igjen begynner å strømme vann igjennom det ) slik føltes det, og med det samme dette skjedde

sa han at " der slapp det ", Jeg var helt frisk i 1 1/2 år !!!!! ikke et eneste anfall, presset i brystet forsvant

og jeg følte meg bedre enn jeg noen gang i livet mitt hadde følt meg.

 

Det skal også sies at på tur hjem med bil fra dette møtet, var jeg nokså fortumlet over hva jeg hadde opplevd

og jeg ble stresset 3 ganger på turen hjem, men hver gang jeg ble stresset, bredte det seg en enorm varme fra ryggen der han hadde holdt hendene sine og varmen bredte seg opp til brystet

og kroppen min ble helt avslappet igjen......så de evnene denne mannen bærer på er helt unike.

 

Jeg har i de senere årene vært hos mange healere, men har ennå ikke funnet noen som har det samme,

det er flere flinke healere der ute, men det er ingen som har så sterk kraft som denne mannen

 

Jeg hadde heller ikke trodd på dette om jeg ikke hadde opplevd det selv, men vær så snill å slutt

å heng ham ut som en sjarlatan for det er han ikke.

Han er ett flott medmenneske

 

Mvh Morten

 

Hei Morten, godt å lese det du skriver.

 

Stötter deg 100%.

 

Mannen vil bare godt og har jo også sörget for å reise denne debatten i hele Norge. Bra ting det også.

 

Mvh Stig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...