Gå til innhold

Overklokke i7 920 hjelp til biosinstiling av dette systemet samt noen spørsmål også


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frekvensen synker ikke, den er den samme

 

Isteden for 10-10-10-10 kan det da bli 8-8-12-12 du vil fortsatt se alle kjernene som 100% load og frekvensen vil fortsatt være den samme totalt.

 

Under OC lønner det seg ikke å ha på turbo da man fintuner kjernene til maks så kommer turbo inn og slenge på en da mer på utvalgte kjerner

Endret av War
Lenke til kommentar
Frekvensen synker ikke, den er den samme

 

Isteden for 10-10-10-10 kan det da bli 8-8-12-12 du vil fortsatt se alle kjernene som 100% load og frekvensen vil fortsatt være den samme totalt.

 

Under OC lønner det seg ikke å ha på turbo da man fintuner kjernene til maks så kommer turbo inn og slenge på en da mer på utvalgte kjerner

 

 

PÅ Gigabyte sine kort er turbo multien der hele tiden på alle kjernene. med mindre TDP ikke går over 145.7watt. har altså 21 eller 23 multi hele tiden.

 

men hvet ikke hva asus har gjort utav turbo mode

 

 

Du bør også flashe til siste/beste bios hvis du ikke har det.

 

http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

 

post-161628-1234637347_thumb.jpg

 

post-161628-1234637365_thumb.jpg

Endret av Bjynne
Lenke til kommentar
Fins det noen tools jeg kan skjekke det med?

 

EDIT: Den går ned til 20x under LinX test noen ganger :(

 

Okey, jeg må ha den på 4 GHz uten turbo det blir vanskelig...

 

 

hvis den går ned til 20X under LinX noen ganger med turbo på, så må du nok prøve å få 4ghz med 20X200 dette krever kansje mer volt, du kan nok ikke kjøre 4ghz med HT på da.

Lenke til kommentar

HT gir en ganske bra boost, for meg lønner det seg å ha 4,0 med HT vs 4.3 uten ht.

Jeg har 940.

 

Så tipper det vil lønne seg å ha 3,8 med ht vs 4,0 uten på 920.

 

Dynamically increasing performance

 

As an independent and complimentary feature, Intel® Hyper-Threading Technology (Intel® HT Technology) along with Intel Turbo Boost Technology increases performance of both multi-threaded and single threaded workloads. Intel Turbo Boost Technology is activated when the Operating System (OS) requests the highest processor performance state (P0).

 

The maximum frequency of Intel® Turbo Boost Technology is dependent on the number of active cores. The amount of time the processor spends in the Intel Turbo Boost Technology state depends on the workload and operating environment, providing the performance you need, when and where you need it.

 

Any of the following can set the upper limit of Intel Turbo Boost Technology on a given workload:

 

* Number of active cores

* Estimated current consumption

* Estimated power consumption

* Processor temperature

 

When the processor is operating below these limits and the user's workload demands additional performance, the processor frequency will dynamically increase by 133 MHz on short and regular intervals until the upper limit is met or the maximum possible upside for the number of active cores is reached. Conversely, when any of the limits are reached or exceeded, the processor frequency will automatically decrease by 133 MHz until the processor is again operating within its limits.

 

Uklokket vil det fungere med turbo da den ikke når temptak.

Når du allerede har klokket cpu høyt og har på turbo på toppen av det blir det skjelden suksess. Den kan også kjøre boost på alle 4 kjernene men ikke når de jobber 100% load på alle kjernene .

 

Ville heller ha klokket den til maks selv, en å stoppe litt under og la turbo styre resten.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hmm, jeg kjørte den på 2,4 GHz (200 x 12) og den takla LinX test smoot! 20 tester uten feil ^^ Satt voldt på auto og jeg syns den ble noe høy, men fortsatt en flott temperatur.

 

Og den brukte noe lenger tid på testen en den gjør når jeg kjører prosessoren på høye frekvenser..

 

EDIT: Kjørte med HT på

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Så du vet blck max , minne hz max/timeings

Ser flere steder på nett at man ikke får den over 3,9 selv med høyere volt overalt.

Det kan hende det er den veggen du møter.

 

Mens andre setter den til 4,2 uten å blunke.

 

Neste gang du har den på 4.0 skriv ned alle verdiene i bios(i tweakmenyen cpu,minne,volt) så kan man utelukke feil.

Lenke til kommentar

Ta bilde av eller skriv ned biosverdiene som all volt og alle andre verdier.

Har du funnet noen multi for minne eller setter du den manuellt?

Setter du da uncore tilsvarene paralell x2 som man skal gjøre?

 

Skulle gjerne funnet en pdf-bios av kortet ditt

For eks 8x multiplier for minnet og siden Uncore skal være minst dobbelt så høy setter du denne til 16 multiplier.

Finner du denne "Uncore verdien" ? i multipiler tall eller hz-verdi?

 

 

Sett QPI multiplieren til 18.( X 36 Link Speed )

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...