Gå til innhold

Samsung CLP-350N Fargelaser - fornuftig valg?


Anbefalte innlegg

Hei.

Er på jakt etter en ny skriver og fortrinnsvis en laser. Har i dag en multifunkjsonskriver (Canon MP610) som det ikke har vært annet enn småtrøbbel og hyppige turer til butikk for å kjøpe blekk. Kjøpte multifunksjonsskriver for jeg tenkte at det "var kjekt å ha" muligheten til kopiering, scanning og printe foto, men disse funksjonene har kanskje vært benyttet et par ganger. Nå skal jeg ha en driftsikker skriver som kan levere det jeg har behov for - greie utskrifter til en rimelig penge!

Har peilet meg inn på denne fargelaseren Samsung Clp-350. Stor kapasitet på tonerne + at de ikke "koster skjorta":-) I tillegg er skriveren relativt liten med mulighet for nettverkstilkobling. Er det noen som har erfaring med denne eller synspunkter forøvrig på valget av skriver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kan neppe hjelpe deg så mye ,men jeg har an kommentar til det at fareglasser skal være billigere en blekk.

 

bladet "komputer for alle" hadde en test der de samlignet laser mot blekk-skrivere.

det som er dumt er at denne testen ikke er tilgjengelig på nettet ( jeg har ikke funnet den der ) og i tillegg så må man vist være medlem for å gi tilbakemeldinger til bladet .

 

konklusjonen når det gjelder fargetesten var at mange av fargelaserne var dyrere i drift en en blekkskriver.

så det er viktig å undersøke hva det faktisk koster når du må kjøpe nytt (laser)pulver.

Lenke til kommentar

Hei og takk for respons.

Det du påpeker som viktig er nettopp årsaken til at jeg har landet på CLP-350'en. Sort toner har en kapasite på på 4000 sider med 5% dekning, mens fargetonerne har en kapasitet på 2000 sider med 5 %dekning. Tonerne koster i overkant av 600 kr/stk.

Tror utgiftskostnadene på denne blir gunstige, også sammenlignet med blekkskrivere :thumbup: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...