Dan Hansen Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Ser at det finnes enkelte løsninger hvor man kan sette to simkort i en telefon, og da min hovedteleleverandør (Ventelo) flår kundene på dataoverføring (kr 20,- pr MB) tenkte jeg å skaffe meg et kontantkort hos OneCall hvor denne trafikken bare koster kr 0.99 pr MB. Tanken var da å ringe etc med Ventelo, men "slå over" til OneCall for å bruke telefonen til å koble den bærbare datamaskinen min på internett. Telefonen er som sagt en Nokia N95 og jeg bruker Nokia PC-Suite til selve oppkoblingen. Noen som har noen erfaringer/tanker rundt en slik løsning? Alle tips mottas med takk. Mvh Dan
probin Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 jeg har ikke svar til deg.. sorry men.. er det mulig? :S er det sånn ekstern tilkoblingsmulighet for simkort da eller? jeg har nemlig n95, og det ser ikke akkurat lovenes ut med 2 simkort der inne smart tanke!
Dan Hansen Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Skrevet 14. januar 2009 Jada, det er visst mulig. Her er to varianter; http://www.mytrendyphone.no/shop/universal...-sim-3337p.html http://www.simore.ch/en/two_sim_cards_in_o...card_gold_1.php Ellers er det bare å google "dual sim adapter" så får du enda flere muligheter. Men jeg er litt usikker på om det vil fungere som jeg har tenkt ... Mvh Dan
esoteric Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) Du får ikke brukt begge kortene samtidig, men du får som regel en slik SIM-kort meny på telefonen, som lar deg velge mellom SIM-1 og SIM-2. Et alternativ er og kjøpe et USB 3G modem og ta med ved siden av, om du skal kunne bruke Ventelo nummeret ditt samtidig som du er på nett med OneCall. Endret 14. januar 2009 av Dain Bramaged
Dan Hansen Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Skrevet 14. januar 2009 Du får ikke brukt begge kortene samtidig, men du får som regel en slik SIM-kort meny på telefonen, som lar deg velge mellom SIM-1 og SIM-2. Hvilket i og for seg er greit nok. Et alternativ er og kjøpe et USB 3G modem og ta med ved siden av Er nok mest hensiktsmessig ja. Dessuten kan et slikt separat modem brukes på flere datamaskiner. Mvh Dan
genser Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ser ikke helt hvordan en ekstern adapter skal få N95 til å poppe opp spørsmål om hvilket sim du vil bruke. Nei, er nok fortsatt enklest på 1sim-mobiler og oppbevare sim nr2 mellom batteri og bakdeksel og bytte ved behov
esoteric Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) Jeg ser ikke helt hvordan en ekstern adapter skal få N95 til å poppe opp spørsmål om hvilket sim du vil bruke. Kommer et lite icon på menyen, på samme måte som f.eks Telenor og Netcom legger inn med diverse SIM-kort tjenester. Trykk på spoiler for å se bilde Nei, er nok fortsatt enklest på 1sim-mobiler og oppbevare sim nr2 mellom batteri og bakdeksel og bytte ved behov Ja, bruker denne teknologien selv. Edit: La til bilde. Endret 14. januar 2009 av Dain Bramaged
genser Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Skeptisk, skeptisk. Så, det følger med et S60v3 program som man kan innstallere, altså?
esoteric Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Ingen programvare man trenger installere, alt ligger på SIM-kortet, eller i adapteren i dette tilfellet. Tar man ut adapteren forsvinner alle spor etter den også. Når jeg testet en slik (noen år siden) fikk jeg problemer med at det ble dårlig kontakt mellom SIM og telefonen, mulig det var dårlig klippejobb av SIM-kortet som var skylden. Men er ofte dårlig kvalitet på slike produkter.
Dan Hansen Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Skrevet 14. januar 2009 Hmm - fikk du testet om adapteret støttet 3G? Mvh Dan
k-orm Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 fikk du testet om adapteret støttet 3G?Adapteren skal ikke ha noen innvirkning på det. Hvis adaptert fungerer slik det skal, vil data som ligger på sim-kortene leses uhindret av telefonen.
Dan Hansen Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Skrevet 14. januar 2009 Så det betyr at stort sett alle typer adaptere burde fungere? Mvh Dan
cyclo Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 fikk du testet om adapteret støttet 3G?Adapteren skal ikke ha noen innvirkning på det. Hvis adaptert fungerer slik det skal, vil data som ligger på sim-kortene leses uhindret av telefonen. Nei. Vær veldig obs på dette. De fleste slik adaptere har problemer med 3G SIM-kort. Noen av de nyeste har ikke problemer med slikt. Ergo bør man absolutt sjekke at adapteret faktisk støtter 3G før man bestiller.
Dan Hansen Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Skrevet 15. januar 2009 Kanskje bruke en slik i stedenfor; http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18756 Rimelig var den også ... Mvh Dan
k-orm Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 De fleste slik adaptere har problemer med 3G SIM-kort.Har de ? Trodde ikke det skulle være noe problem og lage SIM-adapter som var nesten helt transparent
esoteric Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Kanskje bruke en slik i stedenfor; http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18756 Rimelig var den også ... Mvh Dan Den gir dårlig hastighet da.. Ingen 3G støtte.
cyclo Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 De fleste slik adaptere har problemer med 3G SIM-kort.Har de ? Trodde ikke det skulle være noe problem og lage SIM-adapter som var nesten helt transparent I hvertfall da jeg drev og skulle bestille for en stund tilbake (gav opp hele prosjektet, da importørin i Europa av den jeg valgte nektet å spesifisere porto på forsendelsen, noe som ville bety at selv om produktet var under 200 måtte jeg ha betalt moms+fortollingsgebyr, siden de bare spesifiserte sum), og de aller fleste produktene jeg så på stod det enten i selve produktsiden "Warning. Doesn't work with 3G", eller noe tilsvarende i en test, så det er nok verdt å undersøke om ikke annet.
esoteric Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Ja, 3G støtten varierer på disse adapterne. Det er også flere slike adaptere som bare tilbyr 3G på f.eks SIM-nr-1, og ikke på SIM-nr-2.
Dan Hansen Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Skrevet 15. januar 2009 Denne ser ut til å støtte 3G; http://www.dual-sim-adapter.com/ Mvh Dan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå