Gå til innhold

kan man bruke vanelig kjølevann på pcen?


Anbefalte innlegg

jeg lurer bare på om man kan bruke kjølevann som er til bil eller motorsykkel til pcen?? sån som man får kjøpt på bensinstasjonen. eller må man bestille sån spesial kjøleveske?? for jeg har bestilt meg thermaltake bigwater 745 og THERMALTAKE AquaBay M1 men så følger det bare meg 500cl kjøleveske og jeg tror ikke det holder til alt det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk batterivann fra en hvilken som helst bensinstasjon. I tillegg må du ha en form for anti-alge- og korrosjonsvæske. Jeg brukte kjølevæske fra Shell en periode, men den fungerte ikke som forventet (og slik jeg ble fortalt her på forumet). Det dannet seg belegg inne i vanntanken. Jeg har derfor gått over til en tilsetning fra AquaComputer kalt ACFluid. Den fungerer mye bedre, og brukes bare i bittesmå mengder i batterivannet. Vannet er fortsatt rent og pent etter flere måneder.

Lenke til kommentar

Så lenge du bruker kun batterivann, og har vasket alt i loopen godt og ikke blander metaller er ikke anti-alge- og korrosjons hindrende veske nødvendig. Men jeg vil uansett anbefale å bruke det da den gjør at vannet tar opp varme mer effektivt.

Selv bruker jeg konsentrat og batterivann fra esso. Aldri hat noe problem med det. Blandignsforholdet mitt er 1-2DL antifreez pr liter batterivann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...