Jarmo Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal komme meg inn i biosen når maskina hverken booter slik den skal eller får frem noe bilde... OG jeg tviler sterkt på at det er virus,,,, Det kan være cpu`en men ville vært rart... men jeg skal sjekke den i en annen maskin., :-? Les forrige posten min ! Hvis du får lys på A:(diskettst.) så er du allerede forbi biosen ! Hører du stasjonen A: når du booter ?
david_ho86 Skrevet 12. april 2003 Forfatter Skrevet 12. april 2003 jeg får hverken lys i disketstasjonen, og den booter ikke heller... (brum brum lyden)
Jarmo Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 jeg får hverken lys i disketstasjonen, og den booter ikke heller... (brum brum lyden) OK ! starter viftene (psu) eller noe annet ?
Muffinman Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 nei... jeg kommer ikke inn i biosen.. skjermen er helt svart når jeg starter opp maskinen.. og det kommer heller ingen boote lyder. Du må trykke DEL eller noe annet (les HKman.) med det samme når du prøver å starte opp. da kommer du til biosen. Så sett på default settings>save og exit ! Hele poenget er vel at han ikke får anledning til å trykke del, systemet kommer ikke så langt engang. Prøvd å holde insert nede når du slår på?
david_ho86 Skrevet 12. april 2003 Forfatter Skrevet 12. april 2003 Når vi starter maskinen må jeg nesten blåse igang vifta i strømforsyninga.. det er egentlig det eneste jeg har lagt merke til som ikke fungerer?
Muffinman Skrevet 13. april 2003 Skrevet 13. april 2003 Det kan jo tyde på at psu er defekt. Låne strømforskyning med en kompis og teste da kanskje?
m`K Skrevet 13. april 2003 Skrevet 13. april 2003 HK eller CPU, høres det ut ifra hva du har prøvd og sjekket. Og det er ikke virus, bare en teit person som prøver å skape griller i huet ditt
bass_to_the_maxx Skrevet 13. april 2003 Skrevet 13. april 2003 se på psu vifta når du trykker på powerknappen. vis beveger den seg ØRLITE, og du hører en svak klikkelyd så er det svært sannsynlig at PSU er defekt
david_ho86 Skrevet 13. april 2003 Forfatter Skrevet 13. april 2003 Jeg har prøvd cpu`en i det gamle hovedkortet, men da fikk vi samme resultatet.... Så da kan jeg vel med trygghet si at det enten er PSU som er knerta eller CPU`en. Skal prøve med en ny CPU litt ut på ettermiddagen.
bass_to_the_maxx Skrevet 13. april 2003 Skrevet 13. april 2003 er det noe som lyser i det hele tatt foran på kabinettet?(HDD lys eller Power?)
david_ho86 Skrevet 14. april 2003 Forfatter Skrevet 14. april 2003 Hovedkortets dioder lyser... (grønt lys) Da kan vel ikke PSU være defekt?
bass_to_the_maxx Skrevet 15. april 2003 Skrevet 15. april 2003 nei, ikke vis diodene lyser. se om alle kabler/ledninger er står riktig vei/står skikkelig nedi. virker viftene skikkelig? Vis du ikke hører noen pip og skjermen er svart, og at diodene lyser på kortet, så tyder det på defekt CPU. Du kan også skjekke om kjernen ser skada ut eller ei, for vis den er det, så er det CPU som sagt
Wlffrsether Skrevet 15. april 2003 Skrevet 15. april 2003 Demontér alt og montér igjen. Jeg hadde det samme problemet da jeg satte sammen maskina mi for et par uker siden. Kan være et par skruer på hovedkortet som ikke er helt skrudd i.
david_ho86 Skrevet 16. april 2003 Forfatter Skrevet 16. april 2003 VI har fikset problemet nå.... Det var Cpu en som var ødelagt... Så vi har satt inn reserve Cpuen en duron 800Mhz.... Takk For all hjelp på veien.... David Høgstøl... C",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå