Gå til innhold

Er hovedkortet defekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal komme meg inn i biosen når maskina hverken booter slik den skal eller får frem noe bilde...

OG jeg tviler sterkt på  at det er virus,,,,

Det kan være cpu`en men ville vært rart... men jeg skal sjekke den i en annen maskin., :-?

Les forrige posten min !

Hvis du får lys på A:(diskettst.) så er du allerede forbi biosen !

Hører du stasjonen A: når du booter ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
nei... jeg kommer ikke inn i  biosen.. skjermen er helt svart når jeg starter opp maskinen.. og det  kommer heller ingen boote lyder.   :(

Du må trykke DEL eller noe annet (les HKman.) med det samme

når du prøver å starte opp. da kommer du til biosen.

Så sett på default settings>save og exit !

Hele poenget er vel at han ikke får anledning til å trykke del, systemet kommer ikke så langt engang.

Prøvd å holde insert nede når du slår på?

Skrevet

Når vi starter maskinen må jeg nesten blåse igang vifta i strømforsyninga.. det er egentlig det eneste jeg har lagt merke til som ikke fungerer?

Skrevet

HK eller CPU, høres det ut ifra hva du har prøvd og sjekket.

Og det er ikke virus, bare en teit person som prøver å skape griller i huet ditt :)

Skrevet

Jeg har prøvd cpu`en i det gamle hovedkortet, men da fikk vi samme resultatet.... Så da kan jeg vel med trygghet si at det enten er PSU som er knerta eller CPU`en.

Skal prøve med en ny CPU litt ut på ettermiddagen. :roll:

Skrevet

nei, ikke vis diodene lyser. se om alle kabler/ledninger er står riktig vei/står skikkelig nedi. virker viftene skikkelig? Vis du ikke hører noen pip og skjermen er svart, og at diodene lyser på kortet, så tyder det på defekt CPU. Du kan også skjekke om kjernen ser skada ut eller ei, for vis den er det, så er det CPU som sagt

Skrevet

Demontér alt og montér igjen. Jeg hadde det samme problemet da jeg satte sammen maskina mi for et par uker siden. Kan være et par skruer på hovedkortet som ikke er helt skrudd i.

Skrevet

VI har fikset problemet nå.... Det var Cpu en som var ødelagt... Så vi har satt inn reserve Cpuen en duron 800Mhz.... :woot:

Takk For all hjelp på veien....

David Høgstøl... C",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...