Gå til innhold

Nike+ og iPod


Anbefalte innlegg

Raske (og enkele) spørsmål: Er det noen som har noe erfaring med dette? isåfall, er det bra, dårlig, og hvorfor?

Er det virkelig nødvendig og kjøpe nike+ sko eller kan man bare dytte sensoren inn i en sko man har fra før? Får kan kjøpt slike sko på G-sport eller må man bestille fra Nike.com eller lignende?

 

Beklager, men jeg har dårlig tid. Takker så mye for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Systemet er bra. Har du ipod er det en billig investering som logger distanse, fart (min/km) og kalorier. Sensoren trives best om den ligger helt stabilt, i lengderetningen. Dette løses med enten nike+ sko, som er til salgs i de fleste sportsbutikker, eller en form for festeanordning. Jeg løper med Asics Gel Kayano 14, og har en innleggssåle som har lomme for sensoren. Han jeg løper sammen med, har en liten holder til å feste i lissene. Enkelt og greit system, som er underverker for motivasjonen.

 

Jeg har aldri løpt/trent så mye som etter at jeg kjøpte meg dette!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det samme gjelder meg. Jeg løpte til og med 10K løpet. :p Det funker bra og gir deg god motivasjon. Du kna jo evt. skjære ut et hull i skoen under sålen slik at brikken passer, men ikke noe jeg anbefaler eller selv ville gjort. Jeg bestilte den fra apple.no, men ser at de har fått det inn i diverse sportsbutikker i byen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sensoren ligger ikke i sålen. Men under. M.a.o. inne i skoen.

 

20090308-c69h9pinf9xi96erg4r2tr258t.preview.jpg 20090308-bg51eeq2umy9qdsgc4ri3ru9rf.preview.jpg

 

Håper du forstår litt bedre nå :)

 

Kan vel også tilføre at jeg er veldig fornøyd med Nike+. Communityet rundt det, og hvordan du blir motivert til å gå ut å jogge. Personlig, så er det viktigere for meg å se at kilometer måleren går opp, enn at helsen gjør. Men på et lengre basis, så tenker jeg nok mest på helsen allikevel ;) Men hvordan alt er satt opp rundt det, er veldig bra!

 

Jeg løpte til og med 10K løpet. :p

Fikk du t-skjorte for å delta?

Endret av MatsHG
Lenke til kommentar

Hva er det man trenger for at dette skal virke? Er det nok å kjøpe følgende:

 

Sko

 

+ kit

 

Ipod

 

+ eventuellt armbånd da.

 

Og hvordan er det med musikk på Ipod, kan man bare last over filer man har kjøpt på iTunes, eller kan man legge inn annen musikk man har også?

Endret av karakas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...