Gå til innhold

Påbudt med våpenskap fra første våpen ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
I følge Direktoratet for naturforvaltning kommer de til å tre i kraft i løpet av 2009.

 

 

Mulig de sier det, men det har i mine øyne verdi/troverdighet.

Jeg ringer til JD minst en gang i mnd og svaret er det samme. I praksis, "de kommer når de kommer". Vil ikke bli overrasket om det blir 2010 før de kommer.

Lenke til kommentar
Ikke per idag.

 

Men i de nye forskriftene slik de var foreslått, vil det komme om krav om våpenskap fra første våpen. Og e som har våpen og ikke skap, får 12mnd på kjøpe våpenskap.

 

Hmm, er det virkelig sånn at vi som har kjøpt våpen før forskriften trer i kraft, kjøpe våpenskap med mindre vi ikke handler nytt våpen? :hmm:

Lenke til kommentar

Den nye våpenforskriften....

 

Justisdepartementet fastsatte ny våpenforskrift den 11. juli 2008. Var forventet og tre i kraft i januar 2009.

 

- Krav om FG-godkjent sikkerhetsskap fra første våpen. Det betyr at alle registreringspliktige skytevåpen, eller en vital del av våpenet, og lovlig uregistrerte hagler ervervet før 1. oktober 1990, nå må oppbevares i våpenskap..

 

Det vil fra det tidspunkt forsriften trår i kraft bli gitt 1 års frist før reglene vil håndheves, noe som blant annet vil gi jegerne tid til innkjøp av våpenskap.

 

 

For mer informasjon

www.justisdetartementet.no

Lenke til kommentar

Skal sansynligvis kjøpe mine første skarpe våpen i løpet av året,

 

Da kjøper jeg like greit et som kan oppbevare langvåpen og håndvåpen,

 

Jeg ser etter anbefalinger,

 

Skapet skal først og fremst bare oppbevare en hagle, en rifle og 2 revolvere.

Så det behøver ikke være veldig stort, Kanskje tre plasser til lang våpen og 3-5 plasser for håndvåpen, helst ikke alt for dyrt. Helst ikke bredere enn 40cm og ikke høyere enn 120cm

Lenke til kommentar

jeg har ett lite skap fra Duun og ett litt større fra Rosengren. Foretrekker nok designet på Duun men forskjellen på dem er heller liten.

Men bare husk at leverandørene overdriver sterkt kapasiteten på skapa. Sier de det er plass til ca 14 våpen er det i realiteten trangt når man har 6-7 i det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...