Gå til innhold

Hvordan er eiendomsmegleryrkets framtid?


Renox

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Driver å funderer på hva jeg skal bli. Eiendomsmegler er noe som virker interessant for meg. Derfor lurer jeg litt på hvordan fremtiden til dette yrket er, mest på grunn av den pågående finanskrisen. Er det vanskelig å få seg jobb som eiendomsmegler siden det ikke er så mange som tar opp lån og kjøper seg hus?

 

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Markedet er elendig akkurat nå. Jeg har et par venner som er eiendomsmeglere. Det er ikke veldig lukrativt for tiden (men var det i den relativt lange oppgangstiden før markedet kollapset). Mange meglere har gått konkurs og er på vei ut av bransjen.

 

Når det er sagt så vil situasjonen nok være annerledes om to år, når du presumptivt går ut for å lete etter jobb. Om ikke de bonanzatidene vi så opp til nylig så hvertfall et marked med noe puls. Hvis du vil bli eiendomsmegler så gå for det, men tenk over at det tidvis er en tøff bransje. Om det er raske penger som lokker så kommer du på et dårlig tidspunkt.

Lenke til kommentar
Markedet er elendig akkurat nå. Jeg har et par venner som er eiendomsmeglere. Det er ikke veldig lukrativt for tiden (men var det i den relativt lange oppgangstiden før markedet kollapset). Mange meglere har gått konkurs og er på vei ut av bransjen.

 

Når det er sagt så vil situasjonen nok være annerledes om to år, når du presumptivt går ut for å lete etter jobb. Om ikke de bonanzatidene vi så opp til nylig så hvertfall et marked med noe puls. Hvis du vil bli eiendomsmegler så gå for det, men tenk over at det tidvis er en tøff bransje. Om det er raske penger som lokker så kommer du på et dårlig tidspunkt.

 

Men, du har håp for oppgangstider om et par år? Jeg går per dags dato andre året på videregående, så er ikke før eventuelt 2010,2011 eller til og med 2012 før jeg tenker å søke meg inn (avhengig om jeg skal i militæret eller ikke). Eiedomsmegleryrket virker interesant for meg, det at det er godt betalt er ikke akkurat et minus heller. Kan du utdype det du sier om at det er en "tøff" bransje? Er det mye konkurranse? Vanskelig å få seg jobb?

Endret av Renox
Lenke til kommentar

Det krever ofte mye kveld- og helgejobbing, med tanke på visninger og delvis hektiske perioder. Man har mange "kunder" (i form av interessenter og de som skal selge husene) å forholde seg til på enhver tid, og man må opptre profesjonelt ovenfor alle parter til enhver tid. Husk at det å kjøpe hus er den største investeringen mange gjør i livet sitt og at du som megler til en viss grad er ansvarlig for å gjøre at de blir fornøyde med eiendommen de kjøper! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...