Gå til innhold

Trenger 2TB HDD, vil WD snart lansere dette?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lenge utsatt innkjøp av ny harddisk fordi jeg hørte noen rykter i november ('08) om at WD skulle lansere en 2TB-Caviar-disk, dette har enda ikke skjedd og jeg har ikke fått med meg noen oppdateringer ang. dette ryktet. Dessverre har behovet for mer plass nå blitt rimelig akutt, så med mindre noen vet noe mer om WD vil lansere en 2TB-disk i nærmeste fremtid så må jeg finne på noe annet;

 

Foreløpig har jeg luktet litt på denne:

Western Digital My Book Mirror Edition 2 TB

Jeg har lest at man kan omkonfigurere den til Raid0, men dette er ikke ønskelig for meg. Jeg vil ikke risikere å miste alt på begge harddiskene bare fordi den ene ryker. Så det jeg lurer på er om det finnes en måte å fjerne Raid-oppsettet i den boksen eventuelt om det finnes andre eksterne løsninger på markedet som lar meg lagre 2TB utenfor Raid i omtrent samme prisklasse?

Grunnen til at jeg ikke tenker på 2 x 1TB interne disker er rett og slett fordi jeg ikke har plass til mer enn en intern disk til, så 1x2TB internt hadde jo selvfølgelig vært det beste.

 

Takker på forhånd for svar og innspill.

 

Håper noen kommer med gode nyheter om de lenge ventede 2TB-diskene.

 

:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig har WD ødelagt sitt rykte hos meg med 500Gb serien sin, denne ryker for ett godt ord.

Rekorden jeg har hørt er levetid på 3 dager, korteste jeg har personlig opplevd 2-3 måneder og lengste hittil er 1 år.

Etter å ha byttet denne disken 2 ganger har jeg nå blitt "Paranoid" og satt opp RAID 1 internt med min WD 1Tb Green Power disk sammen med en pålitlig Seagate Barracuda 1Tb ES2 disk, disse koster flesk men er kvalitet.

Lenke til kommentar

Da blir det gode utsikter med tanke på lagringsplass fremover hvis denne ikke har det samme problemet som seagates 1,5tb disk har/hadde.

Dette passer fint også, kanskje prisene får sunket litt til etter sommeren. Tenker på å lage meg en egen nettverk/ftp server med 5-10TB eller noe sånt. Tanken var å bruke deler fra min nåværende PC etter eventuelle oppgraderinger til høsten avhengig av hvordan økonomien blir etter sommerjobb :)

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ikke tenker på 2 x 1TB interne disker er rett og slett fordi jeg ikke har plass til mer enn en intern disk til, så 1x2TB internt hadde jo selvfølgelig vært det beste.

Kunne da ha investert i et nytt kabinett og nye harddisker til sikkert samme prisen som den 2TB harddisken kommer til å ligge på i pris?

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ikke tenker på 2 x 1TB interne disker er rett og slett fordi jeg ikke har plass til mer enn en intern disk til, så 1x2TB internt hadde jo selvfølgelig vært det beste.

Kunne da ha investert i et nytt kabinett og nye harddisker til sikkert samme prisen som den 2TB harddisken kommer til å ligge på i pris?

Stemmer det. Men da måtte jeg kjøpt en S-ATA-kontroller i tilegg til at det er for mye unødvendig pes jeg ikke gidder å styre med nå. Så krysser fingre og tær for at vi ser den WD-disken på 2Tb bli sluppet i løpet av denne eventuelt starten på neste uke.

 

:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...