Gå til innhold

Motta pakke fra nettbutikk som gjest på hotell i London.


Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd å få tilsendt en pakke (fra nettbutikk) til et hotell hvor man ferierer? Tenker da hovedsaklig på om dette er noe hotellet sannsynligvis vil akseptere.

 

Har funnet noe i en nettbutikk plassert like utenfor London og ettersom jeg skal til London snart tenkte jeg å tjene litt penger på kjøpet (moms og frakt) ved å ta den over grensen selv. Det er for langt unna til å hente den selv, så må isåfall få pakken tilsendt til hotellet jeg bor på.

 

Nettbutikken tilbyr å sende med VAT refund skjema og siden de er plassert ganske nær London burde det ikke være noe problem å få pakken levert i perioden jeg er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri bestilt noe fra en nettbutikk til et hotell jeg har bodd på, men har ofte hatt ulike pakker fra FedEx/UPS etc levert mens jeg har bodd på hotell. Skulle jeg bestille noe ville jeg være veldig obs på maksimum leveringstid...

 

Ja slik jeg ser det er det tre ting som er viktig:

1. Tiden nettbutikken tar å pakke varene og sende dem.

2. Tiden pakken tar til destinasjon.

3. At de ansatte i resepsjonen tar imot/signerer og oppbevarer pakken trygt.

 

Første er jeg ganske sikker på at går bra så lenge man passer på at varen har status "in stock", siden nettbutikken presiserer at de tilbyr VAT refund hvis man vil ha varen tilsendt til adresse i England og ta den ut av landet selv. Men skal forhøre meg med dem om de kan være behjelpelig med å garantere sendedato.

 

Den andre skulle også gå greit ved å bruke ekspress over natten, som ikke er så mye dyrere heller. Og hvis de ikke skulle greie det på en dag så er jeg der uansett et par dager til.

 

Den tredje burde etter min mening også gå greit, men bør kanskje høre med hotellet først.

Lenke til kommentar

Vi gjorde dette i USA.

Sjekket først med hotellet og så med butikken at det var OK for dem. Så ble det avtalt at vi ringte når vi ankom hotellet. Vet ikke om dette var nettbutikk direkte.

Vi prøvde flere hoteller, men det var veldig få som ville gjøre dette. Det har noe med kredittkortbetaling og levering til annen adresse. Vet ikke om det var direkte ulovlig, eller bare for å unngå at det ble brukt stjålne kredittkort og fikk varen levert annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...