Gå til innhold

ekstern harddisk på playstation 3


Slashiroth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jeg formatere en ekstern hdd slik at jeg kan lagre filmer på over 4gb som skal streames til ps3? Isåfall hva må jeg formatere til?

 

nei det kan du ikke, MEN disken på ps3 støtter filer større enn 4gb uansett... Så bare overfør filene til ps3en ved hjelp av tversity eller windows media player..

 

Akkurat nå har jeg 12filmer inne på ps3en som er mellom 8 og 10gb :)

 

 

Men som jeg sa kan du ikke formatere en ekstern disk slik at du kan lagre filer over 4gb og i tillegg spille av på ps3..

Lenke til kommentar
Kan jeg formatere en ekstern hdd slik at jeg kan lagre filmer på over 4gb som skal streames til ps3? Isåfall hva må jeg formatere til?

 

nei det kan du ikke, MEN disken på ps3 støtter filer større enn 4gb uansett... Så bare overfør filene til ps3en ved hjelp av tversity eller windows media player..

 

Akkurat nå har jeg 12filmer inne på ps3en som er mellom 8 og 10gb :)

 

 

Men som jeg sa kan du ikke formatere en ekstern disk slik at du kan lagre filer over 4gb og i tillegg spille av på ps3..

 

Så jeg kan formatere en ekstern disk slik at jeg kan lagre filer på over 4gb og streame de til ps3 via tveristy/ps media server?

Lenke til kommentar

Jeg har en Maxtor ekstern harddisk på 1 tb. Den er i NTSF, og vil som mange andre her få den til å virke med PS3. Jeg går til min datamaskin og høyreklikker og velger formater. Men der kan jeg ikke velge FAT32, men exFAT. Og jeg har skjønt så langt at jeg må lage noen partisoner på rundt 32 GB for at den skal virke med PS3en. Det aner jeg ikke hvordan jeg lager så lurte på om noen kunne hjelpe meg med alt dette?

Jeg bruker Vista.

Lenke til kommentar

spør du meg er det jævli tåpelig å formatere en 1TB disk i FAT32, hvorfor? Jo fordi du bare kan lagre filer på 4gb.. og dersom du har en HD-tv så laster du sikkert ikke filmer som er mindre enn 4gb.. jaja om du har 1500filmer i xvid kvalitet så er det vel greit, men mja.. skeptisk :)

 

 

Bruk disken som NTFS og kobl den til en pc for deretter å overføre til ps3en via pcen.. evt stream ved hjelp av et program.

Lenke til kommentar
Jeg har en Maxtor ekstern harddisk på 1 tb. Den er i NTSF, og vil som mange andre her få den til å virke med PS3. Jeg går til min datamaskin og høyreklikker og velger formater. Men der kan jeg ikke velge FAT32, men exFAT. Og jeg har skjønt så langt at jeg må lage noen partisoner på rundt 32 GB for at den skal virke med PS3en. Det aner jeg ikke hvordan jeg lager så lurte på om noen kunne hjelpe meg med alt dette?

Jeg bruker Vista.

Prøv den her. Funker for meg.

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Lenke til kommentar
spør du meg er det jævli tåpelig å formatere en 1TB disk i FAT32, hvorfor? Jo fordi du bare kan lagre filer på 4gb.. og dersom du har en HD-tv så laster du sikkert ikke filmer som er mindre enn 4gb.. jaja om du har 1500filmer i xvid kvalitet så er det vel greit, men mja.. skeptisk :)

 

 

Bruk disken som NTFS og kobl den til en pc for deretter å overføre til ps3en via pcen.. evt stream ved hjelp av et program.

 

 

Jeg har en Maxtor ekstern harddisk på 1 tb. Den er i NTSF, og vil som mange andre her få den til å virke med PS3. Jeg går til min datamaskin og høyreklikker og velger formater. Men der kan jeg ikke velge FAT32, men exFAT. Og jeg har skjønt så langt at jeg må lage noen partisoner på rundt 32 GB for at den skal virke med PS3en. Det aner jeg ikke hvordan jeg lager så lurte på om noen kunne hjelpe meg med alt dette?

Jeg bruker Vista.

Prøv den her. Funker for meg.

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

 

Fenixen: Jo, jeg skal faktisk bruke den til 1500 xvid filmer :)

 

finn65: Okei, takk :thumbup: Skal prøve det nå.

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på å kanskje kjøpe en ny intern harddisk til PS3en. 40 GB er alt for lite. Men lurte da på hva som skjer med alle Trophies, lagret datatjeneste og spille datatjeneste? Så at det gikk an å kopiere lagret datatjenste til en ekstern harddsik, men hva med tropihes og spille datatjeneste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...