Gå til innhold

[Løst]Ny gaming PC - Rundt 20k


Anbefalte innlegg

Ja nå er det på tide med ny PC.

Blir å bruke PCen stort sett til gaming, så har lest forum etter forum om at jeg burde gå for nye Intel i7.

 

Jeg har satt opp en handlekurv på komplett som ett forslag eller utgangspunkt, men ett par ting der er kanskje litt overdrevet siden jeg har kommet litt høyere opp i pris enn hva jeg skal.

 

Jeg ser etter pc til rundt 20k - max 22k. Dette med skjerm inkludert.

Så skjerm anbefaling er velkommen også, særlig om det er 22" eller 24" som er anbefalt. Har selv 19" nå og har ingen aning hvor stort 24" er, men noen vet kanskje :)

 

Handlekurven min kan du se her

Jeg la til ganske så dyrt grafikkort, men det var fordi jeg ikke egentlig har peiling, men så det var det råeste (?). Kabinettet er kanskje også overdrevent :)

Så om noen kan se over listen og eventuelt komme med noen forslag om hva jeg kan bytte ut så jeg får lavere pris, men ikke nødvendigvis dårligere PC så er det supert !

 

Takk på forhånd

 

EDIT: Ser at komplett også har noen ferdig sammensatte pcer som kanskje er vel så gode. Men iallefall om de er dugende eller ikke med noen endringer kan jo godt hende. her er linken

Endret av kriryd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikle sikle... Ser fint ut. Ville kanskje byttet til en Samsung F1 Harddisk som har bedre ytelse.

 

Kanskje også en raptor som systemdisk siden du kjøper så dyrt uansett.

 

Kabinettet var litt vel overpriset. Har du sett på Antec twelve hundred? Jeg har det og det er et glimrende kabinett.

Kjøp en ekstra 120mm vifte til sidedøra i det slik som jeg har gjort hvis du bestemmer deg for det.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Har fått til ett par endringer som gjorde en stor prisforskjell.

 

Så har ny liste, vil gjerne ha feedback på den.

Handleliste

 

Husk å bruke HW.no`s prisguide så vil du sikkert tjene på å kjøpe delene en annen plass. Kan faktisk være snakk om tusenlapper på en pc i denne klassen.

 

Ser bedre ut. Men på et slikt oppsett synes jeg 4870 er for svakt.

 

Kjør på med en 4870x2 =)

 

forresten hvorfor har du en seagate 250GB på lista når du har en 750GB F1? Må du ha 1TB kjøper du heller bare samsung F1 1TB

 

eventuelt beholde 750GBF1 og bruke følgende som systemdisk:

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=45254

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Har fått til ett par endringer som gjorde en stor prisforskjell.

 

Så har ny liste, vil gjerne ha feedback på den.

Handleliste

 

Husk å bruke HW.no`s prisguide så vil du sikkert tjene på å kjøpe delene en annen plass. Kan faktisk være snakk om tusenlapper på en pc i denne klassen.

 

Ser bedre ut. Men på et slikt oppsett synes jeg 4870 er for svakt.

 

Kjør på med en 4870x2 =)

 

forresten hvorfor har du en seagate 250GB på lista når du har en 750GB F1? Må du ha 1TB kjøper du heller bare samsung F1 1TB

 

Grunnen til en på 250gb var for å ha den til OS og programvare. Ja satt lenge med grafikkort valget, men ble aldri enig med meg selv. Visste ikke om jeg skulle gå for denne eller ett GTX 280 kort.

 

 

Og til Gryterett, ja jeg vurderte den , men jeg tenkte kanskje oppsettet mitt ble bedre? :)

Lenke til kommentar
samsung 250GB F1 fant jeg ikke på komplett hvertfall, var vel derfor jeg ikke tok det.. Kanskje jeg er dårlig lete? :)

 

Ja kanskje jeg går for 2x 4870, bare ikke alt tilsammen blir mye dyrere enn hva jeg hadde planlagt igjen

 

neida. Forslag:

 

Fjern de 2 harddiskene dine.

 

legg denne inn: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343055

Du kan da lage en partisjon på rundt 200GB til systemet og resten till annet dill.

Ikke vits med 2 harddisker når du bare kan partisjonere uansett.

 

det tjener du 200 kroner på.

 

deretter bytter du strømforsyningen du har valgt med denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=415884 som er mer en nok power til å kjøpe systemet ditt.

 

dette tjener du 900 kroner på.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Heisann.

Foå å anbefale deg rett pc er det noen få ting jeg må vite først:

 

Hvilke spill planlegger du å spille?

Skal du overklokke?

Skal du redigere video eller bilder?

Hvis ja på forrige spørsmål, hvilket redigeringsprog.?

 

Jeg har satt opp en handlevogn, dette er em "grovskisse", og må tilpasses for å tilfredstille dine behov.

 

Hei:)

 

1) Jeg planlegger å spille mye FPS spill og MMORPG stortsett. Så er det jo også kommende spill jeg har lyst å kunne klare kjøre. Spiller ikke noe særlig bilspill og slikt.

 

2) Har ikke tenkt noe særlig over overklokking siden jeg ikke kan så mye om det, men om det er lette triks jeg kan gjøre for å forbedre systemet så er jo det aktuelt.

 

3) Skal ikke redigere video eller bilder nei ;)

 

Men vil at maskin skal kunne takle de kommende spillene og vare en stund.

 

Og Kron; Strømforsyning tipset var fint, men kan man da også legge til flere harddisker og sånt?

Harddiskvalget tok jeg fordi jeg hørte at om du partisjonerte en 1tb harddisk til 250gb (OS) og en på 750gb, så om du da fikk virus på 750gb partisjonen gikk det utover den andre partisjonen også, men om det stemmer vet jeg ikke. Hørte bare det var det tryggeste valget.

Lenke til kommentar
Heisann.

Foå å anbefale deg rett pc er det noen få ting jeg må vite først:

 

Hvilke spill planlegger du å spille?

Skal du overklokke?

Skal du redigere video eller bilder?

Hvis ja på forrige spørsmål, hvilket redigeringsprog.?

 

Jeg har satt opp en handlevogn, dette er em "grovskisse", og må tilpasses for å tilfredstille dine behov.

 

Hei:)

 

1) Jeg planlegger å spille mye FPS spill og MMORPG stortsett. Så er det jo også kommende spill jeg har lyst å kunne klare kjøre. Spiller ikke noe særlig bilspill og slikt.

 

2) Har ikke tenkt noe særlig over overklokking siden jeg ikke kan så mye om det, men om det er lette triks jeg kan gjøre for å forbedre systemet så er jo det aktuelt.

 

3) Skal ikke redigere video eller bilder nei ;)

 

Men vil at maskin skal kunne takle de kommende spillene og vare en stund.

 

Og Kron; Strømforsyning tipset var fint, men kan man da også legge til flere harddisker og sånt?

Harddiskvalget tok jeg fordi jeg hørte at om du partisjonerte en 1tb harddisk til 250gb (OS) og en på 750gb, så om du da fikk virus på 750gb partisjonen gikk det utover den andre partisjonen også, men om det stemmer vet jeg ikke. Hørte bare det var det tryggeste valget.

 

Har du et antivirus program med firewall skal ikke det være et problem. Men ja det eksisterer virus som kan ødelegge en harddisk. Men faren for dette er mikroskopisk. Du kan jo uansett få virus i begge harddiskene. Det er ikke som at den andre blir immun. Strømforsyningen har en haug med kontakter som kan forsyne et kabinett proppa med harddisker samtidig som den kan forsyne pcen din.

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg forandret på handlevognen.

 

Her er en kjapp gjennomgang av delene:

 

Kabinett: Kabinett og PSU er de to delene du beholder lengst. Dette kabinnettet har høy byggekvalitet og mange gode løsninger mtp gjemming av ledninger osv.

 

Hovedkort: Godt hovedkort, skal du ikke klokke er dette et meget godt valg. (Fungerer godt til klokking også, men det er andre som er bedre)

 

CPU: Ikke mye å si egentlig. God prosessor.

 

DVD-Brenner: God, rask brenner.

 

RAM: 6gb, mye ytelse for pengene.

 

PSU: Som nevnt tidligere er kabinett og PSU de delene du beholder lengst. PC Power and Cooling er et meget annerkjent merke. Strømforsyningen er en av de beste, om ikke den beste, på markedet.

 

Hardisk: WD Black er raske disker, og ytelsen nermer seg de gamle raptor-diskene.

 

Grafikkort: Her står valget mellom nVida GTX295 og ATI 4870x2. 4870x2 er billigere og gir mer ytelse for pengene, men GTX295 har til gjengjelt litt høyere ytelse og ikke minst PhysX og CUDA.

Jeg hadde ventet en stund og sett på nye tester som kommer til en skikkelog konklusjon, testene jeg har lest avslører ikke en klar vinner..

 

 

Skjerm: (ligger ikke i handlevognen)Acer G24, muligens den ultimate gamerskjermen. utrolig bra design, passer perfekt på LAN!

Her kan det spares non kroner uten at det går så veldig mye utover ytelsen, men denne skjermen kan du ha i mange år.

 

 

EDIT: glemte link til handlevognen..

Endret av ravii
Lenke til kommentar
Ok, da har jeg forandret på handlevognen.

 

Her er en kjapp gjennomgang av delene:

 

Kabinett: Kabinett og PSU er de to delene du beholder lengst. Dette kabinnettet har høy byggekvalitet og mange gode løsninger mtp gjemming av ledninger osv.

 

Hovedkort: Godt hovedkort, skal du ikke klokke er dette et meget godt valg. (Fungerer godt til klokking også, men det er andre som er bedre)

 

CPU: Ikke mye å si egentlig. God prosessor.

 

DVD-Brenner: God, rask brenner.

 

RAM: 6gb, mye ytelse for pengene.

 

PSU: Som nevnt tidligere er kabinett og PSU de delene du beholder lengst. PC Power and Cooling er et meget annerkjent merke. Strømforsyningen er en av de beste, om ikke den beste, på markedet.

 

Hardisk: WD Black er raske disker, og ytelsen nermer seg de gamle raptor-diskene.

 

Grafikkort: Her står valget mellom nVida GTX295 og ATI 4870x2. 4870x2 er billigere og gir mer ytelse for pengene, men GTX295 har til gjengjelt litt høyere ytelse og ikke minst PhysX og CUDA.

Jeg hadde ventet en stund og sett på nye tester som kommer til en skikkelog konklusjon, testene jeg har lest avslører ikke en klar vinner..

 

 

Skjerm: (ligger ikke i handlevognen)Acer G24, muligens den ultimate gamerskjermen. utrolig bra design, passer perfekt på LAN!

Her kan det spares non kroner uten at det går så veldig mye utover ytelsen, men denne skjermen kan du ha i mange år.

 

 

EDIT: glemte link til handlevognen..

 

Okey, takk for forslaget :)

Syntes den så bra ut jeg, ikke så mange store forskjeller fra den jeg laga. Eneste var grafikkortet. Har hørt (hører mye rart jeg ja) at man ikke burde kjøpe flunke nye grafikkort ettersom det kan være mye feil. Bl.a drivere og mye annet.

Men ang. kabinettet jeg viste og en mindre strømforsyning da, er det dårlig? Ville gjerne hatt ett midi-tower, lettere flytte rundtomkring og har hørt mye bra om kabinettet.

 

EDIT: litt endringer, men hvordan ser da dette ut? I forhold til den du kom med.

Endret av kriryd
Lenke til kommentar

Seriøst den benQ skjermen og alle andre fra benQ er helt på trynet på farger osv, hater de.. er sånn CRAP skjermer.. bruker selv 32" tmr fra SHARP full HD =) anbefales selv til gaming, men ikke til Spill som Cs da..

Udigg der :p

 

men kos med stor skjerm, men benQ skjermene er døds dårlig.. seriøst.. skikkelig made in china by children greier, no offence ..

 

Btw Anten nine hundred.. det er billigere, og Netshop er mye billigere enn komplett, fikk over 1500 spenn forskjell når jeg kjøpte pc for noen måneder siden til 17k

Lenke til kommentar
Seriøst den benQ skjermen og alle andre fra benQ er helt på trynet på farger osv, hater de.. er sånn CRAP skjermer.. bruker selv 32" tmr fra SHARP full HD =) anbefales selv til gaming, men ikke til Spill som Cs da..

Udigg der :p

 

men kos med stor skjerm, men benQ skjermene er døds dårlig.. seriøst.. skikkelig made in china by children greier, no offence ..

 

Btw Anten nine hundred.. det er billigere, og Netshop er mye billigere enn komplett, fikk over 1500 spenn forskjell når jeg kjøpte pc for noen måneder siden til 17k

 

okey, skal sjekke prisforskjeller. Men om skjermene er dårlig, har du noen forslag å komme med? ble anbefalt en 22" tidligere i tråden, så er åpen for både 22" og 24" forslag. Selv har jeg liten aning på str. jeg skal gå for, men til FPS og MMorpg stort sett, hvilken str og skjerm er anbefalt?

Lenke til kommentar
Seriøst den benQ skjermen og alle andre fra benQ er helt på trynet på farger osv, hater de.. er sånn CRAP skjermer.. bruker selv 32" tmr fra SHARP full HD =) anbefales selv til gaming, men ikke til Spill som Cs da..

Udigg der :p

 

men kos med stor skjerm, men benQ skjermene er døds dårlig.. seriøst.. skikkelig made in china by children greier, no offence ..

 

Btw Anten nine hundred.. det er billigere, og Netshop er mye billigere enn komplett, fikk over 1500 spenn forskjell når jeg kjøpte pc for noen måneder siden til 17k

 

okey, skal sjekke prisforskjeller. Men om skjermene er dårlig, har du noen forslag å komme med? ble anbefalt en 22" tidligere i tråden, så er åpen for både 22" og 24" forslag. Selv har jeg liten aning på str. jeg skal gå for, men til FPS og MMorpg stort sett, hvilken str og skjerm er anbefalt?

 

19" har alltids vært det ideale til Cs da.. Og sånne type spill, kødder du med mindre seriøse spill osv på lan som Quake og UT osv. så koser jeg meg som faen med TV jeg as. ville sagt at til MMO~~ funker Tv som faen det og, døds deilig stor detaljert skjerm med verdens styggeste fjernkontroll som jeg brente når jeg fikk tv'en xD

 

GAMING skjerm mener jeg er 19" .. større skjerm som 22" og 24" er jo som regel også widescreen drit, helt jævlig i cs..

dessuten er størrelsen helt upassende til cs..

 

Jeg kan spille cs på 32" men er sånn klønete når jeg sitter halv meter fra skjermen med beina oppå forstøtta dens osv.. Cs er vel eneste jeg ikke anbefaler på tv skjerm.

 

btw sykt dyrt kabinett, hva med antec nine hundred eller twelvehundred?

Endret av Chrisjoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...