Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutt 18 år og jente 14 år sammen OK?


Gjest Guest_gjest_*

Anbefalte innlegg

når du er 14 år er du jo akkurat kommet i puberteten...det blir jo heeeelt feil å være sammen med en myndig gutt på 18 år..

 

jeg synes du heller burde finne deg en på din egen alder som du kunne dratt på kino med og lignende. selv er jeg 15 år og synes 14 år er alt for tidlig til å bli dratt inn i de "voksnes" verden med festing og alkohol.

 

Søskenbarnet mitt er 15 år og er sammen med en gutt på 19 år...jeg synes det er helt sinnsykt, men jaja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker på meg som om halvparten som skriver her er ganske små, og har ihvertfall ikke fylt 18. Da hadde nok saken vært litt annerledes. Når det er sagt så betyr det ikke at det er akseptert at en på 18 eller for den saks skyld 19, 20 eller 21 osv. er sammen med en som er 14 år gammel.

 

Men etter det så finnes det ikke så mange regler når det gjelder aldersforskjeller i mitt hodet, så lenge man er over den seksuelle lavalder, og liker hverandre. At en som er si, 22, skal være sammen med ei jente på 16, er for meg utenkelig siden denne jenta, mest sannsynlig er ekstremt umoden. Men om det faktisk klaffer, så hvorfor bry seg om det er 6 år mellom dem. La dem leve livet sitt i fred.

 

Men , va vist dem kun var venner. Vi sir dem ble bestevenner. Er det greit at en gutt på 18 år blir det med ei jente på 14 år .

 

Ser ikke noe galt i at de er venner, så lenge det ikke går lenger enn det.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig en "kjærlighet har ingen grenser" innstilling, men jeg vet at dette mest sannsynlig kommer til å ende med at gutten vil ha sex, a) jenten er ikke klar, gutten slår opp, jenta blir såret, eller b) jenten er ikke klar, men har sex likevel, hun blir såret...

 

Jeg er 16, og personlig synes jeg 14 er minimum alder for en eventuell kjæreste. Dog, om jeg fant en jente som gikk i 9. f.eks som var 13, som var veldig moden osv osv osv er det ikke SIKKERT jeg hadde avslått henne. Men dette skjer nok aldri, og jeg vil nok ikke være såpass glad i henne at dette er aktuelt.

 

Synes 18-14 blir litt vel mye aldersforskjell siden begge (jenta) er såpass ung. Det man må vite at er jenter på denne alderen ikke alltid vet hva de vil, og kan som jeg nevnte fort bli såret.

 

Om de bare er venner, og/eller litt mer enn bare venner som kliner/roter etc. men ikke har sex er det jo egentlig ikke noe galt, men ærlig talt - vi vet alle at det vil skje noe mer.

 

Tror det beste for gutten (og jenten) i dette tilfelle er å holde seg unda. Han burde for hennes skyld vite bedre.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg vet om noen som er 18 og 13 år og er sammen.. det synest jeg er ekkelt.

 

Men altså, er dere stupforelsket så burde ikke dere tenke på hva ANDRE synst om det. Tenk på dere selv.

 

Jeg tror ikke foreldrene hennes kommer til å like dette heller og dere burde holde dere unna sex.

Lenke til kommentar

Da jeg var 18, ble jeg sammen med en jente på 14 i to uker. Hun så eldre ut, men emosjonelt var hun en 14-åring og hadde lite seksuel erfaring. Jeg ble sammen med henne på en tur i sommerferien, men slo opp før jeg dro fordi jeg ikke ønsket et langdistanseforhold og jeg kunne forutse problemene som ville komme.

 

Det største problemet er egentlig ikke foreldrene. Hun fortalte alt til foreldrene og de var bare interesert å høre mer om meg. Men folk på din egen alder er ofte litt mer dømmende, og når man må forklare seg hver gang noen spør blir det irriterende. Hvis noen som jeg kjenner spør nå, legger jeg alltid til 2 år sånn at jeg slipper å måtte forklare meg.

 

Derfor, hold deg til jenter på din egen alder. Jeg vet at det kan være utrolig fristende siden du ønsker en kjæreste ikke sant og det er en søt jente, men vent til du finner noen med en mer passende alder.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

jeg mener det blir ganske feil med tanke på modenhet og utvikling både fysisk og psykisk!

 

en 14åring er ikke mye voksen i hodet i forhold til en 18åring, det blir 2 veldig forskjellige måter å tenke på!

 

hadde det vært snakk om 2 stk på 20 og 24år hadde det blitt noe annet, da er man litt mere voksne i hodet!

 

 

mvh: Pera

Lenke til kommentar

Dette er forskjellig fra person til person...

Og kan ikke se for meg at foreldrene bli særlig happy for at veslejenta dems kommet hjem med en på 18..

Men samtidig skjønner jeg jenta godt, at hun finner ei som er såpass eldre, ettersom jenter blir fortere modne i hodet...

Lenke til kommentar

Du kan bryte all kontakt med omverdenen og forsvinne til Thailand, og ikke kan gjøre en dritt med det. Hun trenger lapp for å slippe gymtimer.

 

Du kan kjøre bil. Hun er ikke gammel nok får å få bot hvis hun sniker på t-banen.

Endret av MadnL
Lenke til kommentar
Dette er forskjellig fra person til person...

Og kan ikke se for meg at foreldrene bli særlig happy for at veslejenta dems kommet hjem med en på 18..

Men samtidig skjønner jeg jenta godt, at hun finner ei som er såpass eldre, ettersom jenter blir fortere modne i hodet...

Tror mange foreldre ikke ville hatt så mye problemer med det hvis du var snill. De som faktisk vil fordømme deg er vennene dine, vennene hennes og familien din. Familien din, fordi de tenker på hva andre folk mener om deg.

Lenke til kommentar
Dette er forskjellig fra person til person...

Og kan ikke se for meg at foreldrene bli særlig happy for at veslejenta dems kommet hjem med en på 18..

Men samtidig skjønner jeg jenta godt, at hun finner ei som er såpass eldre, ettersom jenter blir fortere modne i hodet...

Tror mange foreldre ikke ville hatt så mye problemer med det hvis du var snill. De som faktisk vil fordømme deg er vennene dine, vennene hennes og familien din. Familien din, fordi de tenker på hva andre folk mener om deg.

 

 

Tja, mange foreldre som er slik også, at dem dømmer en person ut i fra alderen da.. Er man 4 år eldre enn jenta er man både det ene og det andre med en gang. Selv om dette ikke er tilfelle i det hele tatt liksom..!

Lenke til kommentar
Dette er forskjellig fra person til person...

Og kan ikke se for meg at foreldrene bli særlig happy for at veslejenta dems kommet hjem med en på 18..

Men samtidig skjønner jeg jenta godt, at hun finner ei som er såpass eldre, ettersom jenter blir fortere modne i hodet...

Tror mange foreldre ikke ville hatt så mye problemer med det hvis du var snill. De som faktisk vil fordømme deg er vennene dine, vennene hennes og familien din. Familien din, fordi de tenker på hva andre folk mener om deg.

 

 

Tja, mange foreldre som er slik også, at dem dømmer en person ut i fra alderen da.. Er man 4 år eldre enn jenta er man både det ene og det andre med en gang. Selv om dette ikke er tilfelle i det hele tatt liksom..!

Sant at det er sikkert en del som ville hatt problemer med det også. Jeg har en følelse at de vil være de som aksepterer det lettest, fordi det er tross alt datteren deres som har valgt han, hun er lykkelig med forholdet og han er jo snill også (f.eks. tilbyr å ta oppvasken etter at man har spist hos dem.) Svært mange 14-åringer har allerede vært igjennom puberteten og dermed kan de jo også unnskylde seg med at han ikke ble sammen med henne på grunn av at hun var ung.

 

Selv om det finnes tilfeller hvor de kaster han på dør og anmelder han tror jeg de største problemene kommer blandt venner og familien til gutten. De vil komme til å gi han skyldfølelse ved å si kommentarer som er skrevet over, f.eks. at hvis han hadde gjort det samme med lillesøsteren min ville jeg ha slått han ned. Likeledes med jenta som sikkert får kommentarer som at han er bare med henne, fordi han ikke finner noen på sin egen alder. Derfor holder ikke slike forhold særlig lenge.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Dette er forskjellig fra person til person...

Og kan ikke se for meg at foreldrene bli særlig happy for at veslejenta dems kommet hjem med en på 18..

Men samtidig skjønner jeg jenta godt, at hun finner ei som er såpass eldre, ettersom jenter blir fortere modne i hodet...

Tror mange foreldre ikke ville hatt så mye problemer med det hvis du var snill. De som faktisk vil fordømme deg er vennene dine, vennene hennes og familien din. Familien din, fordi de tenker på hva andre folk mener om deg.

Tja.. som forelder og med et knippe venner som også er foreldre så er vi 100% samstemte, den kåte grisen måtte ha løpt med halen mellom beina! De fleste foreldre som engasjerer se gi ungenes ve og vel vil nok gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Dette er forskjellig fra person til person...

Og kan ikke se for meg at foreldrene bli særlig happy for at veslejenta dems kommet hjem med en på 18..

Men samtidig skjønner jeg jenta godt, at hun finner ei som er såpass eldre, ettersom jenter blir fortere modne i hodet...

Tror mange foreldre ikke ville hatt så mye problemer med det hvis du var snill. De som faktisk vil fordømme deg er vennene dine, vennene hennes og familien din. Familien din, fordi de tenker på hva andre folk mener om deg.

Tja.. som forelder og med et knippe venner som også er foreldre så er vi 100% samstemte, den kåte grisen måtte ha løpt med halen mellom beina! De fleste foreldre som engasjerer se gi ungenes ve og vel vil nok gjøre det samme.

 

Du kan jo ikke dra alle under én kam bare fordi noen 18-åringer er idioter! Det finnes 14-åringer som er like ille, og spør du meg så er det verre. En på 18 er hvertfall mer moden og mer i stand til å være logisk og se konsekvenser av egne handlinger.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_filosofen_*

Altså dette er veldig enkelt folkens. Hvis man ser bort ifra hva samfunnet og venner synes, så er det helt greit at en 14 åring og 18 åring er sammen og er sammen og har sex, gitt at de er på nogenlunde samme mentale nivå. Det er veldig sjeldent at en på 14 og en på 18 er på samme nivå. Altså er svaret verken ja eller nei. Det handler om hvor moden jente/gutten er.

 

Samme tankegang kan brukes om unge mødre. Det fins jenter som er modne for barn i 14-15 års alderen, kanskje en par stykker i Norge. Dog er de fleste ikke klar for å få barn før i 20 årene. Er det bare jeg som syns jeg tenker fornuftig?

Lenke til kommentar
Dette er forskjellig fra person til person...

Og kan ikke se for meg at foreldrene bli særlig happy for at veslejenta dems kommet hjem med en på 18..

Men samtidig skjønner jeg jenta godt, at hun finner ei som er såpass eldre, ettersom jenter blir fortere modne i hodet...

Tror mange foreldre ikke ville hatt så mye problemer med det hvis du var snill. De som faktisk vil fordømme deg er vennene dine, vennene hennes og familien din. Familien din, fordi de tenker på hva andre folk mener om deg.

Tja.. som forelder og med et knippe venner som også er foreldre så er vi 100% samstemte, den kåte grisen måtte ha løpt med halen mellom beina! De fleste foreldre som engasjerer se gi ungenes ve og vel vil nok gjøre det samme.

Dette er nok heller noe foreldre sier enn noe de faktisk gjør. Hvorfor? Det er fordi de har et bilde av den 18-åringen som en slask som bare er ute etter sex. Legg merke til at de jeg snakker om nå er 18-åringer som er snille og åpne mot familien.

 

Jeg skrev hvorfor her

Sant at det er sikkert en del som ville hatt problemer med det også. Jeg har en følelse at de vil være de som aksepterer det lettest, fordi det er tross alt datteren deres som har valgt han, hun er lykkelig med forholdet og han er jo snill også (f.eks. tilbyr å ta oppvasken etter at man har spist hos dem.) sånn at de får et positivt bilde av han. Svært mange 14-åringer har allerede vært igjennom puberteten og dermed kan de jo også unnskylde seg med at han ikke ble sammen med henne på grunn av at hun var ung.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...